Beginners vraag

Ik ben me nu al een hele tijd aan het orienteren op de aanschaf van een Heli
Ik dacht dat ik er uit was, maar ik heb toch nog 1 vraag aan jullie
Wat is verstandig.
Beginnen met een fixed pitch of gelijk starten met collective pitch???
Ik wil zowel buiten als binnen kunnen vliegen
Graag hoor ik adviezen

Peter

Sluit ik me bij aan. Voor het geld van een FP heli kun je net zo goed Phoenix simulator aan schaffen. Als je budget het toelaat meteen met een goede 6 of 7 kanaals zender erbij. Heb je genoeg heli controle in de sim kun je het geleerde proberen op een echte CP heli.

Ik heb een maat van me aangestoken met het heli-virus en na een maand gesimmed te hebben kocht hij KDS 450 C en gelijk de eerste hoover netje strak!!!! Na 10 lipos zonder training gear.

Kijk eens HIER voor interessante sim/zender deals

Bedankt voor alle goede adviezen en ik heb dus eerst maar eens ff Phoenix aangeschaft
en ga daar eens flink mee stoeien

Lees DIT eens door.

Zeer interessant draadje over een beginner die ook meteen in het diepe stapt met CopterX 500 zonder enige ervaring.

Kan iemand me adviseren over deze 2 heli's
Ik overweeg 1 van beide aan te schaffen

de eerste is de CopterX Black angel RTF
de tweede is de KDS 450 C
beide zijn RTF
maar ik heb het gevoel dat de zender die bij de KDS 450C zit van betere kwaliteit is
Maar de Black Angel lijkt me weer beter als de KDS

Hopelijk is hier iemand die ervaring met beide heli's heeft

Koop je deze heli's 2e hands of in de winkel?
Wat voor zender zit er bij dan?

Ik zou eerlijk gezegd toch voor een Align Trex gaan, hier zijn heel veel spares voor te krijgen en deze zul je echt nodig gaan hebben.

Een goed begin is het halve werk zeg ik altijd maar... Ik ben ook 3 keer opnieuw begonnen, 1e keer met een honeybee king II, zonder enige ervaring wilde ik deze in de lucht hangen met als gevolg 10 seconden vliegen en een heli die kapot was. Toen vond ik het al niks meer...
De 2e keer begonnen met een coaxiale heli van Graupner. Ik kon hier redelijk mee vliegen, maar dit was niet wat ik wilde. Ik ben een beetje gaan raggen met dat dingetje, best speelgoedachtig ding vond ik het, met als gevolg ook een kapotte coax heli die in de vuilnisbak is beland.
De 3e keer wilde ik het goed doen. Ik kocht een Trex 450se en een goede Futaba zender, de FF9. Ik ben gaan simmen en heb hulp gezocht bij ervaren mensen om mijn heli af te stellen en mij e.e.a. te leren over de helicopter die ik had aangeschaft.
De persoon die mij heeft geholpen toen, die heeft voor mij de heli lekker tam afgesteld, waardoor ik redelijk rustig kon leren hooveren. Uiteraard heb ik ook veel geleerd van het simmen, maar dit vond ik niet zo leuk. Ik wilde gewoon het echte werk, met als gevolg dat ik het gewoon ben gaan doen. Iedere keer hele kleine stapjes, en langzaam omhoog en snel weer rustig landen... Na ongeveer 20 LiPo's leeggemaakt te hebben, kon ik redelijk hooveren.
Ik heb nogsteeds enorm veel plezier in de hobby, inmiddels vlieg ik rustig bochtjes in het echt, en ben ik 'nose in' hooveren aan het oefenen op de sim.

Wat ik hiermee wil zeggen, is doe het in 1 keer goed, koop een leuke heli en een goede zender (deze hoef je maar 1x aan te schaffen en kan je dus bij iedere toekomstige heli gebruiken). Laat je vervolgens helpen en heb geduld.
Als je te snel wilt gaan, of goedkoop wilt leren vliegen, dan kan het weleens eindigen in een domper, zoals het bij mij de eerste twee keer is geeindigd...

Koop je deze heli's 2e hands of in de winkel?
Wat voor zender zit er bij dan?

Ik zou eerlijk gezegd toch voor een Align Trex gaan, hier zijn heel veel spares voor te krijgen en deze zul je echt nodig gaan hebben.

Een goed begin is het halve werk zeg ik altijd maar... Ik ben ook 3 keer opnieuw begonnen, 1e keer met een honeybee king II, zonder enige ervaring wilde ik deze in de lucht hangen met als gevolg 10 seconden vliegen en een heli die kapot was. Toen vond ik het al niks meer...
De 2e keer begonnen met een coaxiale heli van Graupner. Ik kon hier redelijk mee vliegen, maar dit was niet wat ik wilde. Ik ben een beetje gaan raggen met dat dingetje, best speelgoedachtig ding vond ik het, met als gevolg ook een kapotte coax heli die in de vuilnisbak is beland.
De 3e keer wilde ik het goed doen. Ik kocht een Trex 450se en een goede Futaba zender, de FF9. Ik ben gaan simmen en heb hulp gezocht bij ervaren mensen om mijn heli af te stellen en mij e.e.a. te leren over de helicopter die ik had aangeschaft.
De persoon die mij heeft geholpen toen, die heeft voor mij de heli lekker tam afgesteld, waardoor ik redelijk rustig kon leren hooveren. Uiteraard heb ik ook veel geleerd van het simmen, maar dit vond ik niet zo leuk. Ik wilde gewoon het echte werk, met als gevolg dat ik het gewoon ben gaan doen. Iedere keer hele kleine stapjes, en langzaam omhoog en snel weer rustig landen... Na ongeveer 20 LiPo's leeggemaakt te hebben, kon ik redelijk hooveren.
Ik heb nogsteeds enorm veel plezier in de hobby, inmiddels vlieg ik rustig bochtjes in het echt, en ben ik 'nose in' hooveren aan het oefenen op de sim.

Wat ik hiermee wil zeggen, is doe het in 1 keer goed, koop een leuke heli en een goede zender (deze hoef je maar 1x aan te schaffen en kan je dus bij iedere toekomstige heli gebruiken). Laat je vervolgens helpen en heb geduld.
Als je te snel wilt gaan, of goedkoop wilt leren vliegen, dan kan het weleens eindigen in een domper, zoals het bij mij de eerste twee keer is geeindigd...

Ze zijn allebeide nieuw dus worden in de winkel gekocht
bij de KDS zit een 6kanaals zender 2,4g|Hz
Bij de copterx zit een 6kanaals zender 2.4 Ghz
de KDS zender heeft een display de andere niet volgens de gegevens zijn beide programmeerbaar via de PC

Ik kan je hier niet echt bij helpen, maar ik kan je wel mijn mening geven.
Die mening is alsvolgt, ik vind het niet verstandig om zo een complete set te kopen aangezien de zender dus daarbij hoort. Volgens mij kan je de zender niet meenemen naar volgende modellen.
Dat probeer ik je daarjuist uit te leggen, als je een zender koopt die door veel mensen gebruikt word kunnen veel mensen je daar ook mee helpen. Tevens is het ook zo dat deze zenders dus te gebruiken zijn voor meerdere modellen.

Over de helicopters kan ik je niet veel vertellen, maar ik volgens mij zijn het klonen van bijvoorbeeld Align 450, maar dit is maar een gedachte. Hoewel ik de KDS wel mooi vind...

Wat is je budget?

Back