Beginners vraag

• Topicstarter Topicstarter johan luijben
  • Startdatum Startdatum
J

johan luijben

Guest
Met welke heli zou ik het beste kunnen beginnen, ik heb net een walkera HM4G1A aangeschacht om een idee te krijgen.
Volgens mij zou ik toch beter met een andere heli kunnen starten, gaarne advies.

gr

Johan

Waarom denk je dat je beter iets anders had kunnen aanschaffen?
Wat is het probleem wat je op dit moment hebt?
Ik neem aan dat je de heli niet meer terug kunt brengen.
Er zijn op dit forum heel veel adviezen te vinden over welke helikopter het beste zou zijn om mee te beginnen.
Grofweg zijn er twee fronten:
- Begin gelijk met een redelijk grote helikopter een TREX500 of iets dergelijks. Is duur in de aanschaf en onderdelen maar is wel zeer goed en behoud redelijk zijn waarde. Ik denk wel dat voor een dergelijke helikopter geld dat je moet leren vliegen onder begeleiding van een ervaren heli piloot omdat dit een stuk techniek is wat je als heli leek niet zo maar afsteld en vliegt.
- Begin lekker met goedkoop spul en kijk of de hobby wat voor je is. Verwacht niet dat je echt heli leert vliegen met een fixed pitch heli als deze walkera wel krijg je het stickgevoel hoe te reageren bij de verschillende orientaties van de helie. Naar verwachting wil je naar een tijdje over naar een collective pitch heli. Dan komt weer de vraag welke. Hierbij komt weer of een TREX achtige naar voren of een goedkope CP van Walkera of E-Sky.
Wat echt het beste is komen we op dit forum nooit uit.
Ik denk dat het af hangt van je achtergrond, ervaring met modelvliegen etc.
Succes en groeten,

Wilbert

er zijn verschillende leuke heli's, de vraag is alleen hoeveel je wil besteden.heb je wat minder geld dan kom je op een kleinere heli uit die wat minder stabiel is, maar ook lagere kosten met zich meebrengt bij een crash. heb je veel geld en maakt het je niet uit wat het kost, dan heb je de grote die je net zo makkelijk de grond in vliegt als ze niet goed afgesteld staan en dan zijn de reparatiekosten ook hoger.

de keuze is aan jou...

Die 4G1A is goed genoeg om te beginnen, als je de mogelijkheid hebt om veel binnen te oefenen.

Voor buiten zijn de grotere CP heli's beter, omdat ze windbestendiger zijn. De 4G1 is nog wat lichter dan de 4#1 of HM004, dus warschijnlijk nog windgevoeliger.

Als je binnen de ruimte hebt om het gevoel te ontwikkelen, hoveren, side-in, nose-in, ... dan ben je met een dergelijke heli wel wat. Heb je de kans om in een loods of gymzaal te gaan vliegen kan je er al wat meer mee leren.

Gewoon geduld hebben, en als je 'm uit de doos haalt : het ligt NIET aan de heli dat je 'm niet in de lucht krijgt !

Als beginner is het beter met een 04 te starten. Niet zo schade gevoelig en onderdelen zijn goedkoop. Gebruik een sim op de pc om het gevoel te ontwikkelen. Daarbij geduld en oefenen en nog eens oefenen. Het beste zou een ruimte binnen zijn.
Suc6 Oudje.

Dat is inderdaad de kunst ervan, oefenen en nog eens oefenen.
Wat ik bij sommige mensen al heb gemerkt is dat sommige schrik hebben om de lucht in te gaan, dat moet je ook proberen van je af te zetten en niet in paniek geraken als er iets mis gaat (alhoewel het gemakkelijker gezegd is dan gedaan).

Back