beginners vragen

• Topicstarter Topicstarter sparkle2508
  • Startdatum Startdatum
hallo

ik heb een vraag.. ik wil voor het eerst een modelwagen maken( heb nog nooit iets gebouwt van model)
Ik ben bij mij in de buurt naar een modelbouwwinkel geweest omdat ik van plan ben om een scania R470 te gaan kopen.
nu is mijn vraag is ongeveer 850 euro duur voor de truck, afstandsbediening,batterij+oplader,mfc-unit dat was het geloof ik. (zal morgen met wat beteren prijzen komen heb papiertje niet bij de hand)

is dit goedkoop/duur of normaal, en als het duur is weet iemand anders een goedkopere winkel, ben nu bij shamrock geweest

alvast bedankt scania R470 bouwer

Conrad:
stuk(s) 1:14 modeltruck Scania R470 233652-8B 299,00 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) Tamiya 1:14 Super Sound module 226010-8B 299,00 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) Voltcraft 230V Snellader Tamiya Stekker 233085-8B 19,99 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) Tamiya racingpack NiMH 7,2V 3000mAh 206028-8B 19,99 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen U kunt het aantal van ieder product veranderen. Daarna gewoon op Winkelwagen actualiseren klikken.

De producten uit niet compleet uitgeleverde bestellingen worden zonder verzendkosten nageleverd.

De leverbare producten ontvangt u binnen 2 tot 4 werkdagen.

ideal_klein.gif
Kies bij uw bestelling van minimaal € 20.- voor betaaloptie iDEAL en aan de kassa vervallen de verzendkosten Subtotaal 637,98 EUR Winkelwagen actualiseren

Winkelwagen printen

Verwijderingsbijdrage 0,00 EUR Verzendkosten 6,95 EUR Totaal 644,93 EUR

645 euro - 10% = 580
zender Robbe f-14 = 125 bij 2ehandsrc op ebay nederlandse shop €715,.

Als je gaat zoeken vind je het zelfs voor:
Scania €220,-
MFU €250,-
Zender Robbe F-14: 125
Accu: 20.-
Lader: 40 *met veel meer opties en sneller laden ook voor lipo.

€655,- en dan haal ik alleen de lader uit hongkong rest allemaal NL of EU

Laatst bewerkt:
ik heb een knight hauler met geluidsmodule zender ( f-14 ) batterij en lader heb ik verleden jaar een 1000 euro voor betaald
hier is de link [64271] knight-hauler

groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik lees in sommige topics lees ik dat mensen glij lagers vervangen door kogel lagers.
Groeten Richard

Hoi Richard,
sorry, mij fout :(
Had deze optie moeten vermelden.
Het is zeker raadzaam om de lagers meteen aan het begin van de bouw uit te wissellen.
Alles loopt dan stukken soepeler en je voorkomt dan onnodige slijtage aan de lagers.
Ook zal je accu een langere rijtijd krijgen doordat de motor minder zwaar hoeft te werken.
Het is de investering zeker waard.

Hé Cheeta,
dat is nog eens een antwoord man :lol:
Daar kan niemand omheen :thumbsup:

nog meer tips en trucks om bij de eerste bouw rekening mee te houden??

let wel he die 10% op conrad is nog maar 1 uurtje!!

*tips en tricks.

1.
ik draai in het kunststof altijd eerst een schroef voor het te monteren doe dit vooral rustig. als je dit doet tap je het schroefdraad in het kunststof. daarna moet je ca een rondje draaien tot het moment dat je tik voelt als het ware dan pas de schroef erin draaien. zo gaat het kunststof het langste mee.

2.
vervang alle sinterbronsen lagers gelijk voor goede kogellagers. kogellagers zijn echt belangrijk bij je model.

3.
vervang de standaard motor voor een truckpuller kost eenmalig 20 euro, maar veel meer koppel en rustiger rijgedrag.

4.
bouw het model eerst zonder iets te lijmen, dan weet je hoe het in mekaar zit en hoe je je het beste kunt doen met spuiten van de onderdelen. nooit de truck in 1 geheel spuiten. altijd in losse onderdelen.

5. en de belangrijkste ;)
Neem de tijd, geduld is belangrijk. lukt het niet? neem je rust ;). overhaastig werken, maakt meer brokken dan je lief is.

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen wat de risico's zijn voor het bestellen in het buitenland. zoals bij stellamodels???

Als ik daar de tamiya knight hauler bestel, zit er dan wel een engelse handleiding bij?

handleiding is het probleem niet, douane kan wel dwars liggen. en kan je 25% extra kosten bovenop de aankoop.. unitedhobbies is al gezien door de douane in duitsland ga er maar vanuit dat NL ook scherper wordt daarop.

285 dollar + shipping? 80 dollar = 365 dollar = ca 275 euro. als je geluk hebt kom je door de douane zonder kosten. heb je pech dan ben je

275 * 1,25 = 340 EUR kwijt. afhankelijk van hoe stella om gaat met de factuur die bijgevoegd wordt maar die zal niet onder de 150 zijn.

150*0,25 = 31,25 kom je op 307 euro uit.

kijk ook is in het inkoop topic wat ik gestart heb, ik kan hem je aanbieden voor 310 euro, geen gezeur met de douane en dergelijke. en ongetwijfeld sneller in huis.

Laatst bewerkt:
hallo
die knight hauler kit van stella is het zelfde inhoud/tekening als je hem koopt in nederland of belgie of duitsland of rusland of noordpool,
enkel de prijs is het verschil,en je verzendkosten rekening mee houden,
maar de beschrijving is in engels en japans,
en de plaatjes tja welke taal dat is....hahahaha
mvg markioo

Back