Beginnershelikopter voor camerawerk

• Topicstarter Topicstarter Frankster
  • Startdatum Startdatum
F

Frankster

Guest
Aanvankelijk dacht het dat het geen groot probleem zou moeten zijn om een camera onder een helikopter te hangen, maar na dagen op het forum rondgeneusd te hebben ben ik bang dat ik toch mijn eisen bij moet stellen.

Ik ben op zoek naar een helikopter waarmee ik kan oefenen in het maken van camerabeelden met een minicamera (max 40 gram). Ik wil deze camera in ieder geval binnen kunnen gebruiken en liefst ook buiten met een zeer klein briesje. Ik heb zelf 0,0 ervaring met helicopters, dus het is toch een beetje een opstap naar wat groters. Wat kunnen jullie mij aanraden? De opties waar ik naar zat te kijken zijn:

Lama V4 (evt brushless mod)
Big Lama (evt brushless mod)
Raptor 30 V2

Wat zouden jullie mij aan kunnen raden?

Doel is om uiteindelijk een stevige setup met een fatsoenlijke camera eronder te besturen. Nu gaat het me vooral om leren vliegen en om het bekijken van het effect van mijn vliegkunsten op film. Het zou uiteraard wel een hele grote bonus zijn als ik er een lichte compactcamera onder kan hangen (zonder grote/dure mount).

Ik zou mij in elk geval beperken tot de coaxiale helicopters, en er eerst eens eentje kopen zonder camera, om er een beetje feeling voor te krijgen. Die dingen zijn nog goed te besturen voor iemand zonder ervaring, na een beetje oefening uiteraard. Koop er alvast wat reserveonderdelen bij van zaken waarvan bekend is dat ze snel sneuvelen, zoals de bladen.

Die raptor zet maar uit je hoofd, daar als beginner zonder ervaring binnen mee gaan vliegen is.. ehm.. onverstandig, maar dan in het kwadraat.

Wrom geen Quad of hexacopter? hebben hier speciaal onderverdeling voor sinds kort! Word heel vaak gebruikt voor camera's

En als ik kijk naar die quadcopters, waar zou ik die kunnen kopen? En welke types zijn dan aan te raden voor een redelijk bedrag? Ik zie wel veel zelfbouwtypes, maar nergens een fatsoenlijke Nederlandse leverancier.

En als ik kijk naar die quadcopters, waar zou ik die kunnen kopen? En welke types zijn dan aan te raden voor een redelijk bedrag? Ik zie wel veel zelfbouwtypes, maar nergens een fatsoenlijke Nederlandse leverancier.

Als je een bouwverslag volgt zie je redelijk wat aankooplocaties hoor! K denk dat er in nederland zelf niet veel leveranciers zullen zijn maar online vind je heel wat toestellen hoor! Het is zoiezo goedkoper om een soort "bouwdoos" aan te schaffen. Er staat ergens een toestel met camera op die zichzelf stabiliseert heel knap hoor!!

Ik denk dat het wellicht toch het handigst is om te beginnen met een 'normale' helicopter. Nu zag ik zelf de E-Sky King V3, dit is dan wel een FP en geen coaxiaal, maar deze heeft wél brushless motoren en, itt de Lama V4, gewoon 11V Lipo's en een 6 kanaals afstandsbediening.

Is het dan niet interessanter om gelijk zo een ding te nemen, of is het vliegen hiermee voor beginners écht niet te doen?

Anders wordt het denk ik toch de Big Lama met brushless mod (om meer gewicht naar boven te kunnen trekken).

Andere opties zijn overigens nog steeds meer dan welkom!

Sorry, volgens mij heb je inderdaad gelijk!

Juist de brushless motor en de 11 volt lipo's zijn dingen die mij wel trekken (brushless ivm vermogen en de lipo's ivm upgradeplannen).

als je echt voor serieus camerawerk wilt gaan wordt toch echt een quadcopter aangeraden, makkelijker te vliegen, meer draagkracht, minder onderdelen die stuk kunnen.

ik woon in belgie en ik heb hier al de 'parrot drone' zien liggen in de winkel. ik weet niet als deze quadcopter heel goed is ofzo, ik noem hem gewoon maar even omdat dit de enigste is die ik tot nu toe heb gezien.

het resultaat van een goede camera met een goede quadcopter gaat een heli nooit evenaren, als je toch met heli wilt filmen kan je al beginnen met een simpele coax(stabieler) of FP(beter voor buiten) heli met een keychain cam onder.

op you tube zie je honderde filmjes met een big lama met camara ik zelf heb ook een big lama hier is goed mee te vliegen en makelijk te besturen dit is ook een beginners heli
zet de fp of een cp maar even uit je hoofd dit zou je alleen maar veel geld kosten i.v.m crashen zou toch echt als je dan toch een heli wilt kopen een coaxiale nemen krijg je geen spijt van
heb zelfs ook camara´s gezien te grote van een sleutelhanger met perfect beeld

Ik heb zelf een lamaV4 met camera. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat buiten vliegen alleen kan als de vlag onbewegelijk langs de mast moet hangen. Heb zelf een keer met bijna windstil weer de heli een keer zo'n 30 meter hoog gehad. Hij begint dan wel wat te wiebelen. Met een beetje stuurmanskunst is nog wel redelijk wat beeld te maken. Ik verwacht dat met een big lama de beelden iets stabieler zijn. Ik gebruik de camera functie dan ook om veel in hallen te vliegen bij bedrijven. De camera die ik gebruik is een flycam one eco. Het is alleen een printplaatje met een camera. Het geheel weegt 17 gram. Is rechtstreeks op de 4in1 ontvanger/controller aan te sluiten. Geen extra accu/batterijen nodig dus. Ik heb deze bij FlyCam Eco vandaan. Ik ben er zeer tevreden over. Ideetje?

Is dit niets, Walkera 400D.

[URL="
- Walkera Lama 400D mit Kamera 26.03.2010 / Kalle[/URL]

mvg. Freddie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back