Beginnerspeedboot ?

• Topicstarter Topicstarter RC junkie
  • Startdatum Startdatum
R

RC junkie

Guest
Hallo een vriend van mij wil een speedbootje kopen het moet eentje worde die zo'n 30km/h moet gaan en lenge ong. 60cm t/m 85cm.
heeft iemand leuke tips. bijv. Graupner phantom ....

Oja prijs tussen de 100E en de 200E.

Alvast bedankt Niels

pff, das een krap budget, wordt het eerder een Arizona van graupner, die zijn niet duur en dan kun je voor t geld nog een paar knappe accu's kopen.

..........................Peet.......................8)

Hahha grappig dat je dat zegt powerpete :P
ik heb ook een Arizona en wil wel wedsrijdjes vare met men vriend dus het moet wel een andere boot zijn 8)

Niemand ervaring met de Graupner Phantom of gelijkmatige bote ? :| :?:

Phantom is nog minder dan de arizona hoor...... kun je beter een stukje doorsparen voor een leuke mono 1.......

phantom heb ik gehad, is een soort nikko die 3 snelheden heeft en een dikkere motor :wink: niet doen dus :wink: breek ook erg makelijk als je pa boos is en er op stampt :rofl: daar ging me zelfverdiende geld

je kunt de phantom ook aanpassen.

bijv
die drietraps regelaar kun je makkelijk vervangen voor een electronische.
en de motor is ook zo omgewisseld

heb de phantom zelf ook nog ergens liggen
ben benieuwd wat deze doet met een speed 600 motor.

tips:

kijk uit met beschoeing langs het water daar kan de phantom niet zo goed tegen.
vaar niet achteruit. de schroef is dermate krachtig dat deze de achtersteven onder water trekt. of je moet heel langzaam gaan.
laat de motor niet langer dan 2 minuten vol gas draaien. de koeling ervan is in de phantom nogal een probleem.
vaar het liefst op vlak water of als het windstil is.

boatfreak zei:
phantom heb ik gehad, is een soort nikko die 3 snelheden heeft en een dikkere motor :wink: niet doen dus :wink: breek ook erg makelijk als je pa boos is en er op stampt :rofl: daar ging me zelfverdiende geld

tja een boot is er ook nie voor gemaakt om je vader er op te laten staan :lol: daar is namelijk niet veel tegen bestemd op modelbouw formaten.. :P

ik heb ook een graupner phanthom maar daar zit nu een electroniche
snelheidsregelaar, graupner 600 speed 7 cellen 3300 mah in gaat nu wel redelijk snel.

Back