Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

@Chow

Weet jij misschien hoe die "OuterShaft Bearing" er in moet (mCPX) of zit er geen boven of onderkant aan?

Maak je geen zorgen hoor, dat zullen écht geen hoek-contact lagers zijn ofwel, het maakt geen bal uit hoe die er in zitten.... Er hangt ook maar 50 gram aan....

Groet, Bert

Zo, de 450 is verzendklaar. Gaat zo op de post..

5883282767_37c5a0b196_z.jpg

Tís flinke doos :) Maar er zitten ook de dozen in met zender, onderdelen en electronica. Aparte doos met canopy. Dan zit je al snel aan dit formaat. De doos terug zal wel kleiner worden vermoed ik ;)

LOL!!!!

Ok even wat kijkvoer. Dan snappen de heren hier gelijk waar mijn fascinatie voor micro CP's door ontstaat ;)

Snappen jullie mijn overpeinzingen nu wat beter?? Zeker gezien het feit dat ik veel op reis ben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan zeker wel begrijpen dat gefascineerd raakt door deze kleine micro heli's. Ik vind ze zelf ook geweldig, net als de groteren. Daarom wil ik in de toekomst een grote en een kleine en hoef ik geen wereld aan heli's te hebben. MEt een groter formaat heerlijk vliegen in een open ruimte en dat hoeft niet elke dag, het is maar net hoeveel tijd je hiervoor vrij kan maken.
Een kleine micro formaat is gewoon geweldig voor binnen en buiten op elk moment van de dag kun je gewoon vliegen.

Dat je de micro heli's gewoonweg leuk en prachtig vindt, dat wisten wij natuurlijk allang. Straks eerst maar eens de 450 proberen te vliegen.
Waarschijnlijk na je vakantie en hoor ik ook graag daar jouw ervaringen over. uiteraard is het dan mogelijk dat de 450 niet jouw ding is en ga je verder met de kleine micro's, wat ook gewoonweg heel leuk is.:D

Natuurlijk heb ik hierover met Stefan uitgebreid zitten filosoferen. Ik wilde graag een kleine CP om mee te kunnen nemen naar Suriname. Vorige jaar en het jaar ervoor heb ik maanden lang in Suriname gezeten. Zo is uiteindelijk de 250 er gekomen. Waarom die weer even weg is is duidelijk. Op langere termijn is er de wens om een camera onder een heli te kunnen hangen. Beiden is mogelijk. Tís niet het 1 of het andere. Wat ik gisteren al aangaf hangt het verdere verloop ook af van de snelheid waarmee ik mij ontwikkel. Ik ben uitermate gecharmeerd van die kleine CP's. Vind ze geweldig om te zien. Je kunt er zonder echtscheiding een hele vloot van verzamelen omdat de woonkamer niet snel vol staat en je neemt ze makkelijk mee. Verder kun je ze eigenlijk overal vliegen. Je hebt geen weiland nodig. Een ruime tuin of een veldje om de hoek is al meer dan voldoende. En omdat het collective pitch is kun je ze met een milde wind nog vliegen buiten.
Maar goed.. De 450 is nu onderweg naar Stefan en ben benieuwd naar zijn technische kunsten en de eerste foto's van de afbouw.

Ik zal de foto´s hier allemaal wel neer pleuren, de batterijen zitten in de lader voor de camera dus komt goed. Wil je overigens zelf de maiden doen? of zal ik hem wel even hoveren om hem te trimmen en zo..

Nee, handigst is als jij de maiden doet en hem gelijk trimmed en mak afstelt.. Uiteraard met beeld ;)

Ondanks de bries die er staat met af en toe een stevige vlaag toch even een lipo gedaan buiten. Niet lang want de vlagen zijn best sterk en in idle up de schutting ontmoeten had ik geen zin in. Desalniettemin ging het prima. In idle up heb je inderdaad minder last van de wind..

Back