Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Regen regen en nog eens regen

Ik zit al een paar uur naar buiten te kijken in de ijdele hoop dat het droog wordt. Wilde naar onze club gaan en de mPCX weer eens uit het stof halen. :schrik:

Morgen mooi weer als het goed is.. Dan moet het wel lukken.. Ik wil ook even buiten werken aan side. Dat is binnen eigenlijk niet goed te oefenen..

Ik denk dat ik de drijvers van mijn vliegtuig maar onder de helikopter ga hangen en dan lekker ga watervliegen, want het is nog steeds nat buiten. :rolleyes:

Kun je er geen paraplutje boven hangen:D

Ik zit me nu net te bedenken of er geen pedaalemmerzakje/boterhamzakje om je mcpx heen past:rolleyes:

Misschien bij jullie wel maar hier moeten wij nog even wachten op de hoge temperaturen. Dinsdag richting de 33 graden en wonesdag weer koud met onweer en veel regen. Dit kan ook per minuut weer anders zijn, we kennen het onderhand wel met het weer.

Graag zelfs. Ik probeer binnen wel side te doen en dat lukt met wat concentratie wel maar tís ongemakkelijk. Vanaf de heli naar de muur of papegaaienkooi is maar maximaal 2 meter en zelfs nog wat minder. Ook mijn kant op is het maar weinig ruimte. De mcpx wil je liever niet tegen je aan krijgen. Dus even oefenen met side en heen en weer vliegen zoals Stefan heeft uitgelegd en wat jij op je filmpje laat zien moet echt eerst even buiten gebeuren. Als dat lukt zonder stuurfouten kan ik dat wel naar binnen verplaatsten.

Ik heb de sim maar even te voorschijn gehaald want anders ga ik wel heel erg achterlopen op jullie. Is eindelijk droog maar waait nog redelijk hard, tenminste voor mij ;)

Ik heb juist al m'n heli's opgeborgen op zolder. Alleen de mCPX staat nog beneden. Voorlopig alleen op deze heli focussen. Ding vliegt echt fijn en heeft me nog zoveel te bieden. Is ook beter dan die enorme stapel dozen in de woonkamer..

Verder in mijn niet aflatende speurtocht naar fijne vliegmuziek :) Gisteren uitgenodigd om bij een concert van Toto te zijn. In de sponsorbox dus super de luxe met hapjes en drankjes.. Ondertussen af en toe de iphone even aangezet ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat nog goed ook met de iPhone. Toto is inderdaad lekkere muziek, niet te moeilijk maar toch muzikaal. Goed optreden voor zo'n stelletje bejaarden :)

Ja is muziek van mijn generatie. Live zijn ze echt best heel goed. Ik moet nog even kijken hoe het vliegt..

Nou mensen. Tussen 21:00 en 22:00 idioot lekker gevlogen buiten in de tuin met de mcpx. Dit was zo extreem relaxed. De buurman (wel normaal) hing over de schutting en gewoon lekker staan praten terwijl de mcpx in een heerlijke stabiele hover hing. Beetje door de tuin gemanoeuvreerd en het was echt super fijn. Heb weer helemaal de spirit. Op zo'n moment vraag ik me dan wel af of ik eigenlijk wel groter moet willen vliegen. Vind zo'n klein ding zo ongelofelijk chill. Ik ga me toch nog een keer beraden wat ik zelf nou eigenlijk ambieer. Want in de tuin staan met zulk geweldig weer. Zon gaat langzaam onder. En je staat zo ongelofelijk te kicken.. Weet niet.. We shall see..

5874463934_c19df340a0_z.jpg

En het is al weer een dag verder. Wederom windstil en na wat aanwijzingen van Stefan nu eerste vlucht in idle up gedaan. Dat was een makkie. De heli is nog stabieler dan hij al is. Tikkie gevoeliger op throttle maar dat mag geen naam hebben. Enorm voordeel is de negative pitch. Kan dus straks ook met wat wind naar buiten.. Weer een overwinning dus..

Mooie ervaringe heb je weer achter de rug. Heerlijk als het zo kan.
Voor in de tuin is de mcpx geweldig en op een mooier gelegen terein een grote CP, een 450 of zo?

Een grote size heli is ook gewoon kicken, net als een kleine.
Dus 1 voor de achtertuin en 1 grote voor een mooi open terein:D

Back