Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Lol, skids kapot.. Ik had een enorme ruimte. Dus lekker vliegen en dan wil je een keer gewoon na weken woonkamers vol gas vooruit.. Dat ging prima maar jemig.. Ding is echt absurd snel. Dus op gegeven moment in z'n achteruit want ik zat bijna op een drukke weg. Ik verloor in z'n achteruit de staart en zat in de mangoboom. Geen enorme schade. M'n vrouw neemt nieuwe skids mee en ik vlieg tot die tijd met een gelijmd onderstel.. Maar wat gaat dat ding hard.. Niet normaal :)

Zie je wel, ik had niet tnel moten roepen dat alles nog heel was:D
Je hebt er lang overgedaan voor je eerste crash, zegt toch wel iets;)
Is wel erg verleiderlijk om in een ruimte lekker los te gaan.

Het was gewoon te verleidelijk. Maar de schade valt mee hoor.. T'is alleen de skids zodat de accu niet meer blijft zitten. Ik kan het lijmen. Moet hier even zoeken naar de juiste lijm maar donderdag neemt mijn vrouw nieuwe skids mee. Dus komt wel goed. En dan wat minder overmoedig oefenen :)

Yep.... dat is waar letterlijk 100% van onze leerlingen van aangeven het het moeilijkst te vinden, bijna nog moeilijker dan hooveren: de snelheid onder controle houden.
En daarin is de mCPx in mijn ogen echt een ettertje, want ik heb ook wel eens moeite om de snelheid op dát tempo te houden waarop ik hem hebben wil....

Hoe groter de (CP)heli, hoe makkelijker die snelheid onder controle te houden valt.... Maar een 450 gaat toch echt makkelijk 2 a 3 keer zo hard hoor.... zo snel is een mCPx niet eens. Ik schat dat je flink je best moet doen om hem boven de 40 a 50 km/u te krijgen binnen de afstand waarin je hem nog goed kan zien, een 450 zet je probleemloos op de 100....

Groet, Bert

Jammer tijn :( zorg wel dat hij 6 augustus in elkaar zit dan gaat mijn vader naar zandvoort een 12 uurs race houden en dan ga ik mee met mijn heli :)

Groetjes,
Jurjen

M'n vrouw land vandaag en heeft skids bij zich.. Dan heb ik voorbereidingen op een verjaardag zaterdag. Vrijdag kan ik wellicht even wat vliegen maar het echte werk is pas na het weekend. Wellicht kan ik de mangoboom dan nog even aanpassen :)

Om een bocht naar links te maken:
een beetje vooruit + rudder naar links (en enentueel een beetje cyclic naar rechts)

Bocht naar rechts:
Een beetje achteruit + rudder naar rechts (en eventueel een beetje cyclic naar links)

Hallo,

Mijn oog viel op dit stukje tekst. Aangezien ik beginner ben heb ik hier een vraag over.
Logisch zou het lijken om bij een bocht naar rechts de elevator ook een beetje naar voren te duwen + rudder naar rechts.
Wat is de reden dat je bij een bocht naar rechts de elevator naar achteren moet doen?

Ton

Dat is er van uitgaande dat je op de plaats wil draaien, als je vooruit vliegt en een bocht naar rechts maakt is dat uiteraard niet nodig, je zou wel wat minder elevator voor kunnen geven om de snelheid gelijk te houden.

Mijn vliegveld. Zolang alleen nog mijn fundering er ligt kan ik er vrijuit losgaan als ik straks de mcpx weer vliegend heb..

5984939435_b291bb7b02_z.jpg

Mooi, hij vliegt weer. Tís vandaag wat regenachtig dus poging gedaan in de carport. Beetje onwennig na een week niet vliegen maar ging al snel weer als vanouds. Zodra het opklaart ga ik in een grotere ruimte vliegen.. U hoort dus nog ;)

Het zal lezen worden.. Uploaden van video materiaal is ondoenlijk met mijn verbinding. Foto's lukken wel. Ik moest de mcpx eerst opnieuw binden. Eerste vlucht was wat ruw maar na een minuutje ging het weer als vanouds. Ik vloog weliswaar in de carport maar die is open en er staat een tochtige bries. Daardoor hoor je de rotor af en toe "klapperen". Mooi geluid. Zelfs bij een kleine heli. Probleem alleen is dat de carport natuurlijk ook relatief klein is en pilaren heeft. Je bent dan weliswaar buiten maar hebt dezelfde beperkingen als binnen. Ik ga dus even kijken waar ik het beste kan vliegen. Boel is buiten nu overal zeiknat.

uiteraard verwachten wij bij terugkomst wel een film met spectaculaire beelden van jou mcpx;)

Hoop dat je nog mooi vliegweer krijgt. Je wilt uitaraard de mcpx strak buiten kunnen vliegen, zonder een boom te raken:D

Paar dagen verder.. Elke dag 4 lipo's en side lukt nu aardig. Snelle leerling ben ik niet vrees ik. Kost me enorm veel concentratie nog maar het lukt redelijk. Zodra ik dreig mijn concentratie te verliezen weer terug in hover. Dan nog een minuutje gecontroleerde fastforward en vlucht zit er weer op.. Het gaat dus nog wel even duren denk ik maar we geven de moed niet op. Gewoon dooroefenen.. :)

Ben weer terug van vakantie. :D

Ik heb de HK450 gerepareerd, main shaft, featheringshaft, flybar, bladen, en skid. Hij vliegt weer. :banana:
Valt erg mee voor de klap aangezien dat hij op z'n kop is gecrashed.

Ik begrijp wat je bedoeld met slechte internetverbinding Chow, als je 5 min moet wachten op een pagina van bijv. het forum.

Als je er maar plezier in hebt en dat zal in Suriname niet zoveel moeite kosten:D

Ik heb er zeer zeker plezier in. Alleen vrees ik dat het leren vliegen in mijn geval zeker een jaar gaat duren.. Ik ben geen natuurtalent. Kost veel tijd en moeite steeds een stapje verder te komen.. Ik hoop dat desondanks het plezier blijft. Die aantekening moet ik wel maken. Begin dus wederom te twijfelen of ik de 450 wel moet houden. Misschien maar een jaartje met de mcpx klooien en dan verder kijken.. Weet nog niet..

Ben een tijdje weggeweest (gezondheidsproblemen) maar we zijn er weer en natuurlijk mijn insect nog eens bovengehaald.

Ik heb men HoneyBee gisteren ook KEIHARD de grond ingeknald. Was echt op hoge snelheid rondjes aan het vliegen, beetje achtjes en toch wel hele scherpe bochten nemen en plots ging het helaas mis. Schade valt nog goed mee, stukje van landing gear afgebroken en geplooid, 2 push rods afgesprongen en canopy gescheurd (maar die was al gehavend van een vorige crash dus geen probleem :))

Binnenkort heb ik hier een Atom 500 (besteld) dus ik hoop dat ik daar niet zo overmoedig mee ga doen als met men honeybee. Toch maar eens kijken voor wat begeleiding :)

Chow: hover je ondertss ook al vlotjes nose-in? Want weet dat jij heel lang, bewust, bij het hoveren bent gebleven.

Laatst bewerkt:
Back