beginnersvraag - Jargon

• Topicstarter Topicstarter ChrisK
  • Startdatum Startdatum
om nog maar even door te vragen:

TR 35-36B 1300kv Brushless Outrunner

TR - TURNIGY motortje
35 - max stroom?
36B - geen idee...
1300kv - 1300rpm/V dus toeren per volt

klopt dit een beetje? en kan je uitleggen wat die 35-36B werkelijk betekenen :)

mvg Sjors

edit:

en wat is nu het verschil met deze?

TR 35-36A 1450kv Brushless Outrunner

alleen het max te behalen toerental? (bij gelijke spanning)

kan iemand mij hier misschien even helpen/toelichten?

mvg sjors

Dimensions : 35mm X 36mm
De a of de b lijkt een onderverdeling van kV te zijn (zelfde afmetingen, ander kV)
Het is niet zo dat alle fabrikanten dezelfde coderingen aanhouden.

Laatst bewerkt:
... Een buitenloper trekt o.a. langzamer op omdat hij niet alleen de as moet laten optrekken maar ook de hele motor zelf en zal ook minder snel inzakken omdat de motor zelf dus als een soort vliegwiel fungeert. ...
Allemaal verwaarloosbaar t.o.v. van de veel grotere massa van de rotor.
Ik ben het met je eens dat het verwaarloosbaar is met de massa van de rotor. Maar ik ben ooit overgestapt van een binnenloper naar een buitenloper en bijvoorbeeld bij het autoroteren zonder gedreven staartrotor had ik toen toch dat ik bij de binnenloper echt een draai/tik op de staart kreeg bij inzetten van autoroteren en met de buitenloper niet meer.

Maar zou kunnen dit zou net zo goed een andere oorzaak hebben gehad als overgang van motor. misschien heb ik toen de tandwielen wel op een betere afstand gezet of een betere riemspanning voor minder weerstand oid ( het is al zo lang geleden) . bij het autoroteren zal de staart ook richting de 0 graden gaan en minder luchtweerstand veroorzaken en dus minder weerstand geven als een gewone prop.

En dit was toen ook nog een de in een plastic behuizing vrijloop op de oude eco8. Mijn vrijloop zal dus ook niet echt 100% geweest zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Chris, wat je het beste kunt doen is een beetje meelezen met diverse discussies. Verder is het zinvol om door de FAQ's te bladeren (niet bestuderen), dat geeft je al de nodige kennis. Anders typje je vingers blauw met vragen.
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen, veel nuttige tips

Ga eens op een zondagmiddag, dan is het doorgaans het drukst, bij een vliegclub kijken, dat geeft al een leuk overzicht qua beginnerstoestellen en radiobesturingen. Vraag ze het hemd van het lijf. Misschien kun je wel een proefvluchtje maken?
Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland en België:
KNVvL Modelvliegsport -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

Ter leringhe ende vermaek, oftewel: humor is lachen om een ander
icon_twisted.gif

Modelbouwblunders en ander ongerief
wall.gif

Bezoek een elektro fly-in, een overzicht voor 2008, NL&B:
2008-overzicht-elektro-fly-ins-nl-b

Everything you want to know about electric flight
Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight
Acrobat .pdf format
http://www.wattflyer.com/forums/attachment.php?attachmentid=62288&d=1207745427

Engelstalige elektrovlieg FAQ:
The E Zone: The Web-Zine for Electric Powered R/C Aircraft
-> faq
Het forum/discussion aldaar is zeer goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mensen wie kan mij helpen,
ik heb zopas een turborix 2,4 ghz 6 kanaals radio en ontvanger gekocht bij R2Hobbies.com {Product ID: rcps61206_61411}
mooi ding alleen ik weet niet hoe ik de servo's en de brushles motor met esc moet installeren ,
De + en de - zie ik nergens staan en ik weet ook niet op welk kanaal ik die esc en motor moet aansluiten uit de handleiding word ik niet goed wijs.
Ik ben een zeer beginnende vliegtuigbouwer die veel werkt met depron.

Back