Beginnersvraag - te weinig vermogen om te vliegen..?

De prop zit echt goed hoor. Die prop ziet er misschien wat ongebruikelijk uit (de tips krullen inderdaad iets naar voren), maar zo hoort hij echt. De kant met "Multiplex" erop is echt de achterkant.

k012xh.jpg

Hier de achterkant met 't opschrift "Multiplex"

nb5638.jpg

Hier overduidelijk de voorkant, heeft geen opschrift

200xxfm.jpg

Hier te zien dat de tips naar de voorkant gebogen zijn

Zo ook wel erg dom zijn als de prop van een RTF kit verkeerd om zou zitten.

Laatst bewerkt:
Die Multiplex propjes hebben alles tegen; de tekst zit aan de holle kant en de tips krommen ook een beetje vreemd naar de bolle kant waardoor het al gauw lijkt (zeker op foto's) of ze verkeerd om zitten.

Maar de prop zit dus goed!

En ik geef de oplossing van Murdock de meeste kans. De prop slipt. Ik had het zelf ook met mijn ARF easystar. Slipte als een gek. Hij slipt er echter niet vanaf want hij drukt zichzelf naar de motor toe. Een druppeltje CA bracht de oplossing.

Dirk

Die discussie vliegclub/wildvliegen hebben we hier al voldoende gehad, hoop dat we niet die discussie gaan voeren. Frank moet gewoon even op weg geholpen worden en kan dan prima in "de wei" vliegen. Als ie er genoeg lol in heeft komt ie uiteindelijk vanzelf bij een club terecht. Niks tegen jullie club hoor, daar zitten zeer behulpzame vliegers!

Vandaar mijn vraag ook waar ie in Limburg woont, als dat net onder Nijmegen is, is Born wel erg ver weg ;) Ken wel wat vliegers in Noorden van Limburg en kom daar zelf vaak. Als het "in de buurt is" kan ie even op weg geholpen worden mocht ie er zelf niet uit komen.

Ach ja, waar maak ik me toch druk over, met al die goed bedoelde hulp hier komt hij toch niet snel aan vliegen toe, hopenlijk crasht er niemand op de clubs doordat hij ergens net uit het zicht staat te proberen met zijn spul. Die RTF set van Multiplex zit een 35 Mhz Zebra zender bij, dus hij kan lekker de clubs storen. Vorige week bij ons 2 man de grond in door onverklaarbare redenen. Lekker dat jullie dan nog durven zeggen dat hij hier niet naar een club toe moet. Hopenlijk zijn die crashes niet veroorzaakt door iemand zoals topicstarter.

Vandaar mijn vraag ook waar ie in Limburg woont.
Geleen. Een ervangingsdeskundige in hier op het forum in de buurt woonachtig?

Uit onderstaande wel / niet posts kan ik niet concluderen of de propeller nu goed of niet goed om zit...
Feit is dat ie zit zoals in de doos geleverd en er niet af is geweest.

Laatst bewerkt:
hoi, ik heb het zelfde probleem met mijn wildhawk, ik geef vol gas, gooi hem weg, en hij crasht meteen

hoi, ik heb het zelfde probleem met mijn wildhawk, ik geef vol gas, gooi hem weg, en hij crasht meteen

Mijn ervaring met de hawk is dat je hem echt tegen de wind in moet gooien. Doe je het niet dan maakt hij inderdaad een flinke snoekduik richting de aarde (ook al heb je volgas).
Gooi je hem tegen de wind in dan klimt hij gelijk de hoogte in.

Geleen. Een ervangingsdeskundige in hier op het forum in de buurt woonachtig?

In de gemeente Sittard-Geleen is geen plaats om wild te vliegen, je zit daar altijd binnen een straal van 5 kilometer van een modelvliegclub. De gemeente is rijk aan modelvliegclubs, er zitten er 2 binnen de gemeente grenzen.
Daarnaast ligt Geleen in de aanvliegroute van Maastrcht Aachen Airport en daar gelden speciale regels wat modelvliegen betrefd. Beter gezegd, daar kan en mag het wettelijk niet vanwege de afstand tot de airport, je zit midden in de CTR.

Je hebt achter het stort in Schinnen de club Thermiek 58, dan langs de Bergerweg (overzijde tuinboulevard) de LVC Sittard en bij Born langs het Julianakanaal de MVC Swentibold. Dus meer dan voldoende ervaringsdeskundigen in die regio.

Je hebt achter het stort in Schinnen de club Thermiek 58, dan langs de Bergerweg (overzijde tuinboulevard) de LVC Sittard en bij Born langs het Julianakanaal de MVC Swentibold. Dus meer dan voldoende ervaringsdeskundigen in die regio.
Bij een van de genoemde clubs zal ik zeker nog langs gaan. Deze clubs had ik zelf ook al op internet gevonden.
Met m'n vraag refereerde ik dan ik meer naar een persoon dan een club.

Mij gaat het momenteel eerst z.s.m. om helder te krijgen of het toestel in de geleverde staat kan vliegen of dat de leverancier in de discussie betrokken moet worden.
Ik heb het dus nog niet over locaties van clubs, wetgeving, enz. Bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
De easystar kennende zal die zonder problemen vliegen. Ook de RTF set. Ik heb er al genoeg de lucht in geholpen. Kom dinsdagavond rond 19:00 uur maar eens vrijblijvend langs bij de MVC Swentibold, dan zorg ik ervoor dat je toestel die avond de lucht in gaat en je naar huis kan met een goed vliegende easystar. Oh ja, de eerste vliegles krijg je dan ook helemaal voor nop.

Kijk das nog een low leven entry!
Dar zouden er meer moeten doen!

Wbt wildvliegen, neem een spectrum, of andere 2.4 set, heb je geen probleem mbt tot andere vliegclubs.

De easystar kennende zal die zonder problemen vliegen. Ook de RTF set. Ik heb er al genoeg de lucht in geholpen. Kom dinsdagavond rond 19:00 uur maar eens vrijblijvend langs bij de MVC Swentibold, dan zorg ik ervoor dat je toestel die avond de lucht in gaat en je naar huis kan met een goed vliegende easystar. Oh ja, de eerste vliegles krijg je dan ook helemaal voor nop.
Da's een vriendelijk aanbod. Naar wie mag ik bij aankomst vragen?

dit was bij mij ook het eerste probleem,
Bij mij zat de prop verkeerd, het id best moeilijk om te zien hoe ze moeten zitten bij de orginele prop:D

De oorzaak van het vermogenstekort lijkt opgelost.

In eerste instantie had ik de batterij opgeladen mbv een (opgeladen) 'mobile accu' ondanks dat de (in de rtf set bijgeleverde) lader aangaaf dat de batterij vol was bleek de propelor onvoldoende rotaties maakte om te kunnen vliegen.
Nu ik de batterijen aan de lader heb gehangen en deze weer aan de auto-accu lijkt de batterij wel vol genoeg. Aangesloten aan de Easy Star draait de propelor een aanzienlijk stuk harder rond.

De vliegles van de meneer met de rode bus sla ik niet af. Tot morgen rond 19:00.

Kijk das nog een low leven entry!
Dar zouden er meer moeten doen!

In onze vereniging is dat heel normaal.

Dat zou overal zo moeten zijn, dan had je ook minder wildvliegers. In veel verenigingen zie je kliekjes en daar komt een beginner normaal niet tussen, fatsoenlijk en vaak genoeg les krijgen is er dan vaak niet bij. Ook vergeet men heel vaak dat men zelf ook ooit beginner is geweest en tegen dezelfde problemen opliep.

Kom dinsdagavond rond 19:00 uur maar eens vrijblijvend langs bij de MVC Swentibold, dan zorg ik ervoor dat je toestel die avond de lucht in gaat en je naar huis kan met een goed vliegende easystar.
Is het zinvol om vanavond af te spreken bij windkracht 4?

(bij geen reactie zal ik om 19:00 aanwezig zijn)

Back