Beginnersvraagje Goede keus?

• Topicstarter Topicstarter Xanox
  • Startdatum Startdatum
Ik zou GEEN Esky heliktoper kopen om mee te leren gaan vliegen.
Mijn ervaringen met dat merk waren erg slecht.

Hier ben ik het niet mee eens. E-Sky mag dan wel geen merk zijn dat in de top 3 staat, maar de heli's vliegen prima. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Bovendien hoor ik vanuit alle hoeken goede berichten over - dat moet ik wel zeggen, vooral de nieuwere heli's van dit merk - E-Sky, en ik ben er zelf ook zeer over te spreken.

Ik wil je absoluut niet tegenspreken hoor.
Ik kan je alleen maar mijn eigen ervaring met KDS vertellen en die van kennissen die ook met Esky heli's hebben gevlogen.
Ik weet uit het verleden dat mijn 2 stuks Esky Belt CP's erg slecht af te regelen waren.
Ook verliepen zaken zeer vlot.
Veel Esky Belt CP's hebben last van overvloedig Bladspoor wat er zeer slecht uit te krijgen is.
De as waar de heckrotor op zit gaat erg snel krom na een tikkie te hebben gekregen en de Feathering Shaft buigt ook erg snel door indien de heli iets te rap neer wordt gezet bij een landing.Iets wat een beginnend vlieger vaak gebeurt dacht ik zo.
Enne...........kijk eens voor de gein naar de opbouw van de kop van een Esky Belt CP.
vergelijk die kop dan eens met de kop van een gemiddelde 450 size CP heli.
Zoals bijv een Trex450/CopterX/KDS450SV/HK450..................
Ik denk dat als je goed kijkt de verschillen wel zichtbaar worden.
Mag je mij na het bekijken ervan eerlijk zeggen welke opbouw van kop je liever hebt...........
Weet je, het zal mij eerlijk gezegd lauw loene zijn als er gasten zijn die willen vliegen met een Esky Belt CP heli.
Maar waarom moeilijker doen als men voor hetzelfde geld een ander merk 450 size CP heli kan kopen die qua afstelling veel fijner is en qua opbouw veel degelijker in elkaar zit dan zo'n Esky Belt CP.

Ik kende iemand die ooit eens een Esky KingII full alu kocht.
Hij kreeg de staart niet goed.
Lag echt niet aan zijn kennis van zaken hoor.
Kijk maar eens naar hoe het tail end van een Esky King II in elkaar steekt.
Vergelijk dat tail end dan maar eens met een ander Tail end van een CP heli.Zelfs de Walkera's hebben dat beter voor elkaar.
Ik weet niet hoe lang jij mee loopt in deze hobby betreffende heli's, maar indien je zelf nog niet ervaring hebt met meerdere CP heli's is het beoordelen ervan erg lastig lijkt me.
Affijn..........ieder zijn meug.
IK ben gelukkig klaar met die halfbakken zooi van Esky.
Miischien kom je er ooit eens achter als je met een volwaardige CP heli vliegt die je dan veel minder gezeik oplevert omdat het materiaal van Esky gewoon bout is.De tijd zal het leren.
Vr GR E

Het aparte met de esky helicopters is dat er meerdere meningen zijn.

Als alle heli van hun zo slecht zijn, waar komen dan de goede verhalen vandaan?

Nu schijnen ze in de fabriek een beetje een ruime kwaliteitscontrole te hebben, waardoor 1 heli nagenoeg perfect de winkel in gaat en de andere volledig ruk.

Meestal komt het dus neer op een beetje ruk, wat je er met wat geluk en kennis eruit kan halen. Zo niet, heb je je geld weggegooid.

Gemiddeld genomen kun je beter een beetje bij esky vandaan blijven. Zeker als beginner, allerlei technische problemen zijn niet echt leuk als je net begint.

Kun je beter doorsparen voor een Trex 450. Is duurder, maar kwalitatief zoveel beter en makkelijker in onderhoud. Ook onderdelen zijn goed te krijgen en niet duur.

Mijn duit in het zakje...
Jouw mening zal doorslaggevend zijn

Ik wil je absoluut niet tegenspreken hoor.
Ik kan je alleen maar mijn eigen ervaring met KDS vertellen en die van kennissen die ook met Esky heli's hebben gevlogen.
Ik weet uit het verleden dat mijn 2 stuks Esky Belt CP's erg slecht af te regelen waren.
Ook verliepen zaken zeer vlot.
Veel Esky Belt CP's hebben last van overvloedig Bladspoor wat er zeer slecht uit te krijgen is.
De as waar de heckrotor op zit gaat erg snel krom na een tikkie te hebben gekregen en de Feathering Shaft buigt ook erg snel door indien de heli iets te rap neer wordt gezet bij een landing.Iets wat een beginnend vlieger vaak gebeurt dacht ik zo.
Enne...........kijk eens voor de gein naar de opbouw van de kop van een Esky Belt CP.
vergelijk die kop dan eens met de kop van een gemiddelde 450 size CP heli.
Zoals bijv een Trex450/CopterX/KDS450SV/HK450..................
Ik denk dat als je goed kijkt de verschillen wel zichtbaar worden.
Mag je mij na het bekijken ervan eerlijk zeggen welke opbouw van kop je liever hebt...........
Weet je, het zal mij eerlijk gezegd lauw loene zijn als er gasten zijn die willen vliegen met een Esky Belt CP heli.
Maar waarom moeilijker doen als men voor hetzelfde geld een ander merk 450 size CP heli kan kopen die qua afstelling veel fijner is en qua opbouw veel degelijker in elkaar zit dan zo'n Esky Belt CP.

Ik kende iemand die ooit eens een Esky KingII full alu kocht.
Hij kreeg de staart niet goed.
Lag echt niet aan zijn kennis van zaken hoor.
Kijk maar eens naar hoe het tail end van een Esky King II in elkaar steekt.
Vergelijk dat tail end dan maar eens met een ander Tail end van een CP heli.Zelfs de Walkera's hebben dat beter voor elkaar.
Ik weet niet hoe lang jij mee loopt in deze hobby betreffende heli's, maar indien je zelf nog niet ervaring hebt met meerdere CP heli's is het beoordelen ervan erg lastig lijkt me.
Affijn..........ieder zijn meug.
IK ben gelukkig klaar met die halfbakken zooi van Esky.
Miischien kom je er ooit eens achter als je met een volwaardige CP heli vliegt die je dan veel minder gezeik oplevert omdat het materiaal van Esky gewoon bout is.De tijd zal het leren.
Vr GR E

Mag ik vragen welke versie Belt CP je het over hebt? Want als het over de V1 gaat, die heeft inderdaad heel wat kinderziektes. Die is gewoon niet geweldig, als ik het zeggen mag. Datzelfde geldt voor de King Alu; eigenlijk is de gewone King veel beter, zeker de V3, dan de alu. Vermoedelijk heeft dat wat met het gewicht te maken.
Student, die hieronder heeft gepost, heeft gelijk dat de één er inderdaad slechter aan toe is dan de ander, ook al zijn het exact dezelfde producten. Maar met een beetje handigheid kun je zelfs het grootste wrak weer laten vliegen :) Zo was de King die ik momenteel vloeg, echt vreselijk slecht. Nu hij is opgelapt, vliegt hij als een tierelier. Ben er nog nooit mee gecrashed.

Om je gerust te stellen: ik heb inderdaad ervaring met meerdere (verschillende) heli's.

Laatst bewerkt:
Back