Beginnersvragen; welk vliegtuig zal ik nemen?

• Topicstarter Topicstarter SuperBas
  • Startdatum Startdatum
Wat een reacties.....dacht ik ff tot onderaan.

Gefeliciteerd met je zoontje en toekomstig vliegenier.

1584757396.jpg

Gr. Dennis

Gefeliciteerd Henri. Bas, gecondoleerd met zo'n vader ;)

Wat zal dat een discussies opleveren als hij begint met praten. :mrgreen:

Ik leer hem het woordje 'nee' en 'maar' gewoon niet :)

Henri,
:rtfm: kinderen leren woordjes doordat papa en mama die zeggen. Nu ken ik de moeder natuurlijk niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat jij de woordjes 'nee' en 'maar' niet meer in de woord gaat nemen....
Dus...sterkte alvast :-)

"dat is niet zo, het is zoals papa het zegt"

geen nee of maar gebruikt :)

En ik zit even te kijken, maar d'r zit verdorie geen CE op, en dat kan nog een leuke kostenpost worden, daar ik geen importeur maar fabrikant ben in deze.. ik zoek dus een europese vertegenwoordiging die die plicht op zich wil nemen..

Als je enige bescheidenheid zou kennen, zou je wel wat eerlijker zijn in de mededeling wie de fabrikant is. Wij weten namelijk zeker dat jouw aandeel miniscuul klein is geweest.

Maar goed, momenteel neemt het joch pa al letterlijk in de z**k, dus dat kan nog wat worden.

Tsja, ik had misschien beter kunnen zeggen dat ik leverancier van grondstoffen ben geweest :P

Maar je kunt het óók anders bekijken, ipv. de moeder geheel op te schepen met het probleem van CE certificering, wil ik daarin meehelpen..

Waar maak jij je nog druk om? Toen jij glimmend van trots aangifte deed bij de burgerlijke stand was dat allemaal meteen geregeld.

Ze wisten toen trouwens meteen, dat het niet zo'n goedkoop Chinees prul was waarop aan alle kanten was bezuinigd.

Ik ben de gebruiksaanwijzing van die van mij ook kwijt, anders had je die wel mogen kopiëren.......

ff serieus:
Geniet er van!

De aangifte is trouwens ook een leuk verhaal.. vanuit het ziekenhuis kon je een fax laten versturen met alle gegevens erop, dat hebben we dus ook laten doen, en dan zou ik maandag langs het stadshuis gaan en zou het een kwestie van papieren ondertekenen zijn.

Dus maandag naar het stadhuis getogen, de mevrouw draaide de papieren uit, staat daar.. baron Zikken. Als in de adelijke titel. Even wat ophef, hoe kan dat nou, heeft u adelijk bloed in de familie, dat moeten we toch even uitzoeken, want de computer zegt het, dus dan zal het toch wel zo zijn.. Baron Bas Zikken.. toen kwam de mevrouw langslopen die het faxformulier verwerkt had en die gaf het al aan, kennelijk voeren zij gegevens in en drukken ze dan op tab om naar het volgende invoerveld te gaan.

Na de achternaam moeten ze een titel selecteren, indien van toepassing, en die 'tabben' ze normaal voorbij, maar dat was even misgegaan, ze was dus begonnen met het typen van de voornaam ('ba') en kwam er toen achter dat ze verkeerd zat, en is zonder nadenken naar het volgende vakje 'getabbed'.

Dus zo kon het dat onze knul bijna in de adelstand verheven was.. als ik niets gezegd had en gewoon getekend, was hij officieel als baron geregistreerd. Waarvan, dat weet dan niemand :P. Maar ja, het is toch een serieuze aangelegenheid, ik heb wel heel kort serieus even overwogen om het zo te laten, het is ook wel grappig, maar straks krijg je er gezeik mee, en daar is dit wat te serieus voor.

Op zich was het wel grappig geweest als we dan een 2e zoontje zouden krijgen en die Adriaan noemen, dan heb je Bas, Adriaan en de Baron, maar ja.. dan moet je ook vluggje Japie, B2, B100, enzovoort gaan maken, en dat wordt misschien weer teveel van het goede.

En genieten.. dat lukt prima, het is een heerlijk kereltje, huilt even wat tijdens het verschonen, maar verder ligt hij een beetje om zich heen te kijken en geluidjes te maken.

OK, allemaal leuk en aardig maar wat voor vliegtuig krijgt die jongen nu van je? Hij weet duidelijk wat hij wil en heeft al een eisen pakket.
Je zal nu dus aan het bouwen moeten en zorgen dat alles klaar staat wanneer hij zo ver is.

Alle gekheid op een stokje. Van harte Henri, en dat geldt natuurlijk ook voor je vrouw!

Nou, de keuze voor het vliegtuig is gemaakt!

img0159dz.jpg

img0174wy.jpg

We hadden op de voorkaart van het geboortekaartje een foto van Tommy (uit sesamstraat) staan, een vriendin kwam als cadeau met bovenstaande aan.. erg leuk :)

gefeliciteerd!
Maar vergeet je wel niet dat je jouw kind de vrijheid moet geven om zelf te kiezen wat hij wil of doet? Zoals ik het bekijk vanachter mijn pc wordt hij vanaf de geboorte af al onderdompelt met vliegtuigen, heel leuk, zou ik zelf ook leuk vinden als vader, maar als jouw zoon dit nu eigenlijk niet wil? Zou het niet beter zijn om jouw zoon het vliegen zelf stapsgewijs uit curiositeit te laten leren kennen ipv. meteen een zender in zijn handen te duwen vanaf het moment dat hij kan redeneren?
Hoe dan ook, ik was er wel wat ingetrapt de eerste 10 berichten! :D

Oh, hij krijgt niets opgedrongen hoor.. al wil ie gaan kantklossen, dan gaat ie kantklossen :)

img0159dz.jpg

Henri, je moet wel iets doen aan de afstelling van dat richtingsroer hoor, zo leert-ie het nooit!

Back