De aangifte is trouwens ook een leuk verhaal.. vanuit het ziekenhuis kon je een fax laten versturen met alle gegevens erop, dat hebben we dus ook laten doen, en dan zou ik maandag langs het stadshuis gaan en zou het een kwestie van papieren ondertekenen zijn.
Dus maandag naar het stadhuis getogen, de mevrouw draaide de papieren uit, staat daar.. baron Zikken. Als in de adelijke titel. Even wat ophef, hoe kan dat nou, heeft u adelijk bloed in de familie, dat moeten we toch even uitzoeken, want de computer zegt het, dus dan zal het toch wel zo zijn.. Baron Bas Zikken.. toen kwam de mevrouw langslopen die het faxformulier verwerkt had en die gaf het al aan, kennelijk voeren zij gegevens in en drukken ze dan op tab om naar het volgende invoerveld te gaan.
Na de achternaam moeten ze een titel selecteren, indien van toepassing, en die 'tabben' ze normaal voorbij, maar dat was even misgegaan, ze was dus begonnen met het typen van de voornaam ('ba') en kwam er toen achter dat ze verkeerd zat, en is zonder nadenken naar het volgende vakje 'getabbed'.
Dus zo kon het dat onze knul bijna in de adelstand verheven was.. als ik niets gezegd had en gewoon getekend, was hij officieel als baron geregistreerd. Waarvan, dat weet dan niemand

. Maar ja, het is toch een serieuze aangelegenheid, ik heb wel heel kort serieus even overwogen om het zo te laten, het is ook wel grappig, maar straks krijg je er gezeik mee, en daar is dit wat te serieus voor.
Op zich was het wel grappig geweest als we dan een 2e zoontje zouden krijgen en die Adriaan noemen, dan heb je Bas, Adriaan en de Baron, maar ja.. dan moet je ook vluggje Japie, B2, B100, enzovoort gaan maken, en dat wordt misschien weer teveel van het goede.
En genieten.. dat lukt prima, het is een heerlijk kereltje, huilt even wat tijdens het verschonen, maar verder ligt hij een beetje om zich heen te kijken en geluidjes te maken.