gister in breda bij rc-heli geweest voor een vliegclubje en er achter gekomen dat ze daar bij de winkel op dinsdag, donderdag en zaterdag vliegen. dinsdag ga ik eens kijken voor tips en tricks en ze hebben aangeboden m'n heli ff na te lopen of ie goed staat afgesteld.
vandaag alweer druk aan het oefenen geweest en een bijna crash moment gehad. ik moet ze bij de gemeente maar eens op hun donder gaan geven want dat gras is te lang en de balletjes van het kruis blijven erin hangen. ff een parkeerplaatsje opgezocht en verder geoefend, beetje side in en nose in gevlogen, maar dat is echt verdraaid moeilijk!!! gelukkig zat ik maar iets van 10cm in de lucht dus kon m zo weer stil zetten en achter m'n heli gaan staan om weer rustig te leren. nu ben ik alweer 4 lipo's verder en heb zelfs al iets van 70cm gehaald, maar heb gemerkt dat het landen dan ook moeilijk begint te worden want je moet m rustig naar beneden halen. het ging met hopjes maar gelukkig wel goed. echt een geweldig leuke hobby zo'n heli, heel veel uitdaging die ik in m'n auto's al ff miste.
heeft er misschien iemand alvast wat tips om figuurtjes te maken zoals een rondje of een achtje ofzo, iets wat ik dan lekker op de sim kan gaan oefenen als m'n lipo's aan het laden zijn en het daarna echt kan gaan doen?