Ik ben nu ook aangestoken met het U boot virus.....
Maar ik dacht rustig te beginnen met een bouwpakket van Revell, en kijken of ik die naar RC kan ombouwen.
De handleiding van Norbert Bruggen heb ik reeds op papier.
Maar, waar wringt de schoen ? nou bij het WTC.
Die is maximaal 55mm rond.
Daar moet ik alles in krijgen maar het lijkt me erg krapjes.
Ik zat zelf te denken aan:
3 micro servo`s (voorste duikroeren, achterste duikroeren + richtingsroer)
Aandrijving: 2 motoren.
Norbert gebruikt 1 speed 400 motor met tandwielen, maar dat geeft toch geruis en verlies.
Ik zag bij Conrad op de site dat een speed 400 ongeveer 17 watt is.
Denk ik nu goed dat ik het met 2 kleinere motoren van circa 8 watt af zou kunnen ?
Ik wil een zo groot mogelijk accu pakket in de boot hebben AA cellen of AAA cellen.
Voorlopig wordt het dynamisch duiken, ombouw naar statisch kan later nog.
Maar mijn grootste zorg is het WTC, qua inwenige diameter.
De romp van Revell bied meer ruimte maar dan moet er een tailor made WTC gemaakt worden naar vorm van de inwendige romp.
Zou glasvezel/polyester een optie zijn ?
Kunststof van binnen bekleden met huishoud folie, polyester aanmaken en in beide romphelften een glasmatje aanbrengen tot circa 2mm dikte.
Dan lossen en vervolgen deze 2 delen aan elkaar harsen met polyster.
Epoxy liever niet want dat kan nog water opnemen en gaan zwellen.
zowiezo moet de romp door de midden zodat het WTC makkelijk in en uit is te nemen.
Middels een bajonet koppeling wil ik de romphelften dan weer aan elkaar fixeren.
Doorvoeren wil ik OF van Norbert kopen of zelf maken middels een O ringetje om de as in een huisje waarbij de O ring op spanning is te zetten.
Al met al veel vragen, ik hoop op jullie medewerking.
(draai + freesbankje zijn aanwezig)
Maar ik dacht rustig te beginnen met een bouwpakket van Revell, en kijken of ik die naar RC kan ombouwen.
De handleiding van Norbert Bruggen heb ik reeds op papier.
Maar, waar wringt de schoen ? nou bij het WTC.
Die is maximaal 55mm rond.
Daar moet ik alles in krijgen maar het lijkt me erg krapjes.
Ik zat zelf te denken aan:
3 micro servo`s (voorste duikroeren, achterste duikroeren + richtingsroer)
Aandrijving: 2 motoren.
Norbert gebruikt 1 speed 400 motor met tandwielen, maar dat geeft toch geruis en verlies.
Ik zag bij Conrad op de site dat een speed 400 ongeveer 17 watt is.
Denk ik nu goed dat ik het met 2 kleinere motoren van circa 8 watt af zou kunnen ?
Ik wil een zo groot mogelijk accu pakket in de boot hebben AA cellen of AAA cellen.
Voorlopig wordt het dynamisch duiken, ombouw naar statisch kan later nog.
Maar mijn grootste zorg is het WTC, qua inwenige diameter.
De romp van Revell bied meer ruimte maar dan moet er een tailor made WTC gemaakt worden naar vorm van de inwendige romp.
Zou glasvezel/polyester een optie zijn ?
Kunststof van binnen bekleden met huishoud folie, polyester aanmaken en in beide romphelften een glasmatje aanbrengen tot circa 2mm dikte.
Dan lossen en vervolgen deze 2 delen aan elkaar harsen met polyster.
Epoxy liever niet want dat kan nog water opnemen en gaan zwellen.
zowiezo moet de romp door de midden zodat het WTC makkelijk in en uit is te nemen.
Middels een bajonet koppeling wil ik de romphelften dan weer aan elkaar fixeren.
Doorvoeren wil ik OF van Norbert kopen of zelf maken middels een O ringetje om de as in een huisje waarbij de O ring op spanning is te zetten.
Al met al veel vragen, ik hoop op jullie medewerking.
(draai + freesbankje zijn aanwezig)