bekend met Arkmodel

Beste Forum lezers,

Is er iemand die enige ervaring heeft met de duilboten van het Chinese merk Arkmodel? Ik heb deze vraag ook bij de marineschepen gesteld maar nog geen reaktie. Ik heb zelf een duikboot van de Song class in mijn bezit maar will graag de ervaringen delen met leden van dit forum.

Bram Hengeveld

Heren,

Bedankt!

@Bram,

Wat wil je weten?

Enne niet onbelangrijk, welkom!

Laatst bewerkt:
Was nog vergeten te melden dat ik meer een stoomboten man ben hoewel ik op dit moment ook een aantal MTB boten van Italri aan het bouwen ben met RC, maar dat is maar een ter zijde. Duikboten hebben mij altijd zeer geinterresseerd en ik heb ook al een U 26 van Krick gebouwd maar hem nooit te water gelaten. Hoop dus binnenkort met deze Song class wat positieve ervaringen op te kunnen doen.

Bram

Welk model heb je van hen gekocht en wat zijn je ervaringen met hun product?

Ik heb ook de Song Class, en zal waarschijnlijk ook dezelfde ervaringen hebben dan jij.

Ik vind het een mooi model, wat wel de nodige nabewerking behoeft eer het een mooi model gaat worden.

De chinezen hebben namelijk de eigenschap te bouwen, zolang het maar vanaf afstand bekeken wordt. Ga je er met de neus boven op staan kijk je er opeens heel anders tegen aan. De modelllen die tijdens een beurs tentoon gesteld staan zien er meestyal erg mooi en gelikt uit, tot jij het model zelf in huis krijgt. Daar zit gewoon verschil in.

Voorbeeld is dat ik wat RC vliegtuigen uit China heb laten komen, en op de foto zijn het plaatjes, eenmaal thuis uit de doos hebben ze toch echt wat steekjes laten vallen.

Neemt niet weg dat áls je er wat aandacht aan besteed, het hele mooie modellen kunnen worden.

met Ark Model heb ik een goede ervaring, met betrekking op de Song Class. De communicatie verliep buitengewoon goed, en had het model binnen 4 weken in huis. Ik vind het een goed en stevig model, wat je met wat tijd een mooi model kan maken. Mijn 039 kwam met de WTC, en ook die heeft nabewerking nodig, omdat sommige dingen niet kloppen.

Maar voor dat geld ga ik niet klagen, heb wel ergere dingen gezien van een andere duikboot leverancier. Als de 039 klaar is, zal het zeker niet het laatste model zijn die ik daar ga bestellen

Ik weet niet of je begonnen bent met bouwen, maar als het je eerste duiboot is met een WTC mét duiksysteem, kan je nog wel eens wat hulp gaan gebruiken.

Het is in iedergeval géén beginners duikbootje die je ff in elkaar gaat plakken. Wat dat betreft is het duikboten gebeuren een verhaaltje appart.

succes met bouwen in iedergeval.

hallo

veel vragen voor je iets doet is een goeie manier van bouwen
naar een treffen komen met je niet afgewerkt model daar zal je veel aan opsteken
en het kost geld een duikboot bouwen
liever iets langer wachten dan er rommel in te steken want het kan je model kosten als het fout loopt

gr raf

Bedankt voor jullie reakties, maar ik had denk ik even duidelijk moeten maken dat ik op hun stand een kant en klaar model gekocht heb, om als testmodel te dienen. Ik heb inderdaad nogal wat vragen maar misschien gaat dit beter telefonisch of per email, Ik weet niet wat er te doen gebruikelijk is op dit forum.

Bram

hallo

een kant en klaar model????
motor en rc reeds ingebouwd???

wat er gebruikelijk is op het forum
vragen stellen en nog eens vragen stellen
en verschillende ideeen opdoen ook uit andere topic's

gr raf

Bedankt voor jullie reakties, maar ik had denk ik even duidelijk moeten maken dat ik op hun stand een kant en klaar model gekocht heb, om als testmodel te dienen. Ik heb inderdaad nogal wat vragen maar misschien gaat dit beter telefonisch of per email, Ik weet niet wat er te doen gebruikelijk is op dit forum.

Bram

Gebruikelijk is om te communiceren via dit forum. leren wij er allemaal iets van. ben wel benieuwd wat en hoe Ark Model zijn modellen bouwt. Misschien een foto?

Ik zou in iedergeval geen enkele reden kunnen verzinnen om mijn telefoonnummer of E-mail adres te geven aan een volstrekt vreemde.

Het is inderdaad een kant en klaar model met alles erop en eraan, maar omdat de koppeling tussen de motor en de aandrijfas lijkt te slippen, ben ik benieuwd hoe ik de perspex tube in zijn geheel uit het achterdeel van de boot kan halen zonder iets definitief te beschadigen. Ook lijkt de pomp niet naar behoren te werken maar dat is iets wat ik verder moet onderzoeken via China. Ik wil wel enkele foto`s plaatsen maar dit is tot nu toe niet gelukt, misschien een suggestie hoe dat kan?

Bram

hallo bram

foto posten bij image shack of een andere provider

dan en de link naar de foto hier plakken[/img*]
zonder het sterretje en dan zou de foto hier moeten staan

wat de koppeling aan gaat
aan de as moet je een plat kantje vijlen daar waar de inbus schroef op kan pakken
zo voorkom je het doordraaien van de koppelingen

hoe werkt de pomp niet naar behoren????
of ze pompt of ze pompt niet een andere status kan een pomp niet aan nemen
ik kies voor ofwel de pompjes van robbe of de kavan pompen
reeds meer dan genoeg gepost hier op het forum gebruik de zoek functie boven aan maar eens
die van graupner hebben plastieke tandwieltjes en die zijn zo defect
pompmotor draait dan wel maar er komt geen water meer uit

gr raf

Dan nog maar een poging om de foto`s te tonen. De pomp hoor ik helemaal niet dus ik denk dat het een electronisch probleem is. Hebben jullie wel een suggestie hoe ik de gehele unit uit het achtereinde van de boot kan krijgen, zit dit vast geschroefd of is het gewoon verlijmt?

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Ik hoop dat dit werkt.

Bram

Bij mij werkt de link wel, maar op de een of ander manier ging mijn computer ff over de flos.

@Bram,

Je hebt toch wel een handleiding bij de boot? In mijn bouwbeschrijving staat hoe dat je de boot open kan schroeven.

Fijn dat de link werkt, en inderdaad ik heb er verder helemaal geen papieren bij, die moet ik over enkele weken nog krijgen uit China, dus wanneer je mij wat aanwijzingen kunt geven hoe het duikgedeelte eruit te krijgen, zou dat heel fijn zijn.

Bram

Back