bekend met katten diefstal?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Flash4fun, 6 mei 2014.

  1. Flash4fun

    Flash4fun

    Lid geworden:
    27 okt 2011
    Berichten:
    68
    beste forum leden.

    zondag zijn 3 van mijn katten gestolen.
    iemand die dit ooit nog heeft meegemaakt? zoja heb je je kat ooit terug gezien?

    achter mijn tuin heb ik een katten val gevonden.
    [mod]geweld is nooit toegestaan[/mod]
    of heeft er mischien iemand betere ideén?

    mvg jasper Nys
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2014
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ze gechipped zijn kan je er een melding van maken.
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    dat is erg zeg
    maar als er n val staat dan zal de dader dus terug komen
    stop n kat in de val en wacht hem/haar af
    dit wel in overleg met politie en plaats ergens een klein cameraatje zodat je het veilig op afstand in de gaten kan houden tot er dus iemand terug komt
    haal die val in elk geval niet weg en wie weet is t iemand uit de buurt dus ga niet rond de val lopen met politie want dat valt op
    en kijk internet advertenties na
    succes in elk geval
     
  4. Flash4fun

    Flash4fun

    Lid geworden:
    27 okt 2011
    Berichten:
    68
    danku wel voor de tips.
    ondertussen heb ik een halve filmstudio verborgen in de tuin
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Winkelbesprekingen zijn niet toegestaan hier.
    Da's duidelijk.
    Hoewel ik dat, persoonlijk, een zeer discutabel onderwerp vind. :mad:

    Maar; we mogen, hoewel ik het originele bericht niet heb kunnen lezen, deze lowlife/ maatschappelijk ongewenste / hufters .... enzovoorts geen slechte toekomst en/of vooruitzichten toe wensen.
    Dat dan weer niet...:(

    Laat ik het zo zeggen:
    Mocht "iemand" in de ongelukkige omstandigheid komen dat hij/zij mocht besluiten één van "onze" twee- of meer "voeters", die ik tot mijn familie reken; iets te moeten/kunnen/willen aandoen......
    Mijn reactie daar op zal zich slechts laten beperken door mijn voorstellingsvermogen.
    En Quentin Tarantino kan daar wellicht nog een puntje aan zuigen.

    Dus.... ;)
     
  6. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Pijnlijk fysiek contact staat met stip op nr 1 wanneer iemand mijn kat wat aandoet... Zonder enige twijfel ;-) nu heb ik een binnenkat dus zo'n vaart zal het gelukkig niet lopen.

    Maar even back on topic... Als mede kattenliefhebber hoop ik van harte dat de TS zn beestjes gezond en wel terugziet... Waren het misschien ook raskatten dat ze daarom meegenomen zijn?
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.818
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Voor honden zijn er voorzieningen; hondenspeelweides, hondentoiletten, speciale afvalbakjes voor drollen in parken. Voor katten zijn er geen voorzieningen.

    Zijn er geen voorzieningen, dan is er ook niets om belasting voor te betalen, zoiets?
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    sterker nog.. ik zou het wel heel achterlijk vinden om belasting te moeten betalen voor m'n beesjes, die notabene nooit buiten komen.
    Begin dan ook maar meteen met een parkietbelasting oid. :roll:
     
  10. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074

    Ow, waar kan ik die dan vinden? In onze gemeente zijn die niet.

    Hondenbelasting is een oude economische belasting die uit de tijd stamt dat men de hond als werkdier op de boerderij en als lastdier voor de kar gebruikte. Aangezien dat deze vorm van commercieel gebruik van de hond niet meer is toegestaan zou die belasting ook afgeschaft moeten worden.

    Voor de topicstarter, zijn er duivenmelkers in jou omgeving en ga eens kijken bij de asiellen in je buurt. Vooral de duivenmelkers zijn bekend om het vangen van katten. Toen ik nog voor het asiel werkte kwam een man bijna elke dag katten brengen, hij had een val gehuurd van het asiel vanwege overlast. Totdat hij ineens een speldje op zijn jas had zitten van de duivenmelkers bond, toen moest hij de val inleveren en hebben we aangifte gedaan, en dit advies ook gegeven aan de eigenaren van de beesten als die de katten kwamen ophalen.
     
  11. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    tja van die vliegende ratten/duiven heb je meer stront overlast dan van katten
    hoop echt dat de dader gevonden wordt met die val ophalen
    en duivenmelker wat n naam eigenlijk,ze hebben toch geen uiers om te melken
     
  12. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.482
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik houd van dieren.

    Maar voor mensen die katten houden, ze los laten lopen, en bij anderen in de tuin laten schijten en pissen kan ik TOTAAL GEEN begrip op brengen.

    Die mensen beseffen niet hoe ze het woongenot van een ander verzieken.

    In de drie huizen naast me in het blok zijn er opgeteld al 5 katten. Ze lopen allemaal los.

    Regelmatig doet me dat de bloeddruk tot gevaarlijke hoogtes rijzen.

    De paar vierkante meters grond die ik, samen met de bank, op deze aarde bezit moet ik verdedigen met prikkers, piepers en (heel effectief!!) duivenstront. Die twee Turkse Tortels die ik heb helpen me dus in de strijd tegen kattenoverlast.

    Het is toch niet normaal dat de kattenzeik over de geur van de bloeiende sering heen komt? En dat ik de drollen van de katten van de buurt uit de tuin moet vissen?

    Als je katten houdt, en ze los laat lopen, ben je asociaal bezig. )Zeker in de bebouwde kom. Als je ruimer woont is het minder.)

    Maar aan de dieren zelf mag je niet komen. Verstandelijk geredeneerd.

    Naar het gevoel heb ik al scenarios bedacht waarbij de 'vallen' van Home Alone 1 t/m 100 verbleken.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.818
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  14. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Een kat is een "vrij dier". (in België toch)
    Een kat kan je niet, zoals een hond, binnen een omheining houden. Of je moest ze in een gesloten kooi zetten.

    Katten, of andere dieren, vangen omdat je er een hekel aan hebt is ziek. Maar het gebeurd helaas wel meer. Ik ken nog zo wat zieke truukjes die oa. duivenmelkers gebruiken om katten te laten sterven. Ga ze hier niet neerschrijven want wil niemand op ideeën brengen maar de katten stierven er wel een langzame dood aan...

    Ik vrees echter voor de katten van de TS...
    Enige hoop is dat ze ergens in een asiel zitten nu. Bel eens naar de nabije asielen. Tenzij de katten gechipped zijn, dan zullen ze jou wel contacteren.

    Nu, ook al heb je een kat niet in de hand. Ik vind het wel de verplichting van een katteneigenaar om zijn/haar katten te laten steriliseren/castreren.
    Zo niet creëer je een plaag van katten in de buurt en zorg je wel voor overlast.
     
  15. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Heb je een foto gemaakt van die val ?
     
  16. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.818
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  17. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    heb zelf geen katten maar om ze om te brengen is te ver gaan,
    wij hebben ook katten die in onze tuin schijten en in begin menig schoen achter ze aan gegooid enkel op je sokken er heen om schoen weer te pakken is minder
    maar zoals honden die voor deur op stoep schijten,
    mn broer had ook zo n kerel die woonde niet eens in die straat maar als ie aan kwam lopen trok ie aan riem zodat hond voor de deurpad bleef staan en net zo lang tot ie ging schijten,aangezien er kleine kinderen ook spelen zei mn broer er vaak wat van en die kerel schreeuwde dan onverstaanbare dinegn en werd kwaad,na enkele malen gewaarschuwd te hebben is mn broer hem gevolgd en 2 straten verder woonde die eikel
    later zag mn broer weer die kerel met hond schijten en heeft toen met stukje papier stront op geraapt en bij hem door deur brievenbus gedouwd
    er ligt vanaf toen helemaal niks meer op zn stoepje
     
  18. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.818
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2015
  19. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Een hond loopt aan de leiband, die kan je dus als baasje wat "sturen" waar hij z'n kak(je) achter laat. Ook kan je als baasje dat dan dadelijk opkuisen.

    Nogmaals, een kat is een vrij dier. Dat is net als een duif, als die op je auto (of je hoofd) schijt dan is dat zo. Als eigenaar van een kat kan je moeilijk de ganse dag (en nacht ! ) achter je beest aanlopen om te kijken waar die schijt en dit dan opkuisen. Kan gewoon niet.

    En ja, je zou de kat ganse dagen in huis kunnen houden...
    Katten zijn jagers, die horen buiten los rond te lopen.
     
  20. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Als je vindt dat het normaal is dat katten schijten in andermans tuinen zou ik een vogel in een kooitje nemen !

    Ook hier lopen elke dag 5-6 katten los rond die vechten in mijn tuin, schijten in mijn tuin, vogels opvreten in mijn tuin, luieren in mijn tuin, gewoon komen binnenlopen. Zorg er gewoon voor dat je kat in je eigen tuin blijft en dat het dier niet tot andermans last wordt.
     

Deel Deze Pagina