Bekende personen in onze hobby?

Dat vroeg ik me wel eens af.
Zijn er misschien bekende Nederlanders of bekende Belgen die zich bezighouden met onze hobby? Bekende voetballers, filmsterren of zangers/acteurs?
Volgens mij was de Braziliaanse F1 coureur Senna destijds een fervent RC vlieger. Heb ik ooit gehoord.
Wie het weet mag het zeggen.. (lees: verraden ;-) )

Grtz Frank

Vele autosport coureurs hebben wel een RC auto, hetzij gekregen van een fabrikant of gewoon uit interesse voor de hobby. Bekende Nederlander die ook RC competitie hebben gereden:

- Ben Jamini
- Addie vd Ven
- Joost Koenders

Senna vloog idd met modelvliegtuigen, ik heb nog ergens foto's (FMT) liggen van hem samen met Hanno Prettner. Ook Piquet vloog met modelvliegtuigen en heeft geloof ik ook met Hanno Prettner samen gevlogen.

Er zijn meerdere Formule 1 rijders geweest die aan modelvliegen deden. Andere bekende Nederlanders die aan modelvliegen doen weet ik niet.

De gasten die Roelof opsomt zijn mij totaal niet bekend.

Op de LP's van Mike Oldfield, je weet wel van Tubular Bells, waren soms modelvliegtuigen in de foto's te zien.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij verwijst zelfs naar zijn hellingzweef pogingen, de track was meen ik 'Hergest Ridge'....

Nog meer modelvliegende musici:

Ik kwam in de PAMPA (Precision Aerobatics Model Pilots Assocation) adressenlijst ooit de naam van Alan Munde tegen. In zijn vak en bij de muziekliefhebbers wereldberoemd: 'Alan has blazed a trail as one of the most innovative and influential banjo players of all time'

3 voudig wereldkampioen F2B, Bill Werwage is een professioneel gitarist.

Valentino Rossi:

Lewis Hamilton:

Juan Pablo Montoya:

Michael Schumacher:

@ Roelof, Jan Lammers heeft toch ook wel een keertje met je Mugen gereden? ;)

Mike Oldfield had/heeft vliegangst.

[URL="
Dunham[/URL] bouwt en vliegt zowel RC als 1:1 heli's

Bassie & Adriaan,

ik kan me nog een aflevering herinneren waarbij de Baron en z'n handlangers bekogeld werd met tomaten die door een modelvliegtuig afgeworpen werden, dit vliegtuigje werd dan weer bestuurd door Adriaantje :thumbsup:

Was er bij toen die opnamen werden gemaakt. Kan je garanderen dat Adriaan dat toestel niet bestuurde...

Was er bij toen die opnamen werden gemaakt. Kan je garanderen dat Adriaan dat toestel niet bestuurde...

En hoe zit het met de driedekker die de baron in amerika gebruikte om vanuit hun hotelkamer bassie en adriaan te bespioneren? Zeker ook niet door hun zelf bestuurd?

In Assen vlieg Egbert Streuer al vele jaren met zijn modellen. Nu de club geen veld meer heeft vliegt hij misschien bij een andere club.

Emmerson Fittipaldi (diezelfde die tot redelijk recent in de Indy-car series actief was) heeft ooit in een advertentie van Dieter Schlüter gefigureerd, en dat was ten tijde van de "" aartsheli" Schlüter Cobra, begin jaren '70.

Aangezien er toen absoluut geen sprake was van een "RC-Heli miljoenenbusiness", en Fittipaldi toch al wel een F1-coureur en grootverdiener was, denk ik dat Fittipaldi oprecht een modelvlieger was/is

Of hij ook met de Schlüter Cobra daadwerkelijk gevlogen heeft, vermeld het verhaal verder niet....

Groet, Bert

Back