Belangstelling MTR wedstrijd

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door marco_leeflang, 12 mrt 2007.

  1. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    Bestaat er belangstelling voor het organiseren van een MTR race in NL?
    Als er belangstelling is wanneer zou dit passen, dit m.b.t. andere wedstrijden?
     
  2. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Data plannen is lastig, dat zie je bij de wedstrijden die ik in Stadskanaal wil laten plaatsvinden.
    Wat mij betreft in ieder geval niet op 16 juni en 19 augustus (Stadskanaal!) op 23/24 juni (stuntwedstrijd in Genk), en op 25/26 augustus (Engelse Nationals). Verder is Henk denk ik de beste om te vragen, niet alleen weet hij als eerste wanneer de LB dagen in Almere zijn, maar bovendien kent hij de internationale stuntkalender. Je zou ook kunnen kijken op de 'Terminen-liste' van Lassogeier (www.lassogeier.de) om te zien wat zich in Duitsland allemaal afspeelt.

    Heb je al een idee waar je zo'n wedstrijd wilt gaan houden? Het is jammer dat we door het onderstel gebonden zijn aan een asfaltbaan. In engeland vliegen ze mini-goodyear boven gras. Daarom hebben de modellen geen onderstel. Dan kun je dus overal vliegen. Je kunt natuurlijk een keer uitproberen hoe het gaat als we met onze modellen boven gras vliegen. Om het in het begin simpel te houden zou je het ook eerst kunnen organiseren in de vorm van een gezamenlijke training, waarbij we onderling of zelf onze tijden opnemen (althans, proberen dat te doen).
     
  3. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Is altijd intresse in lijkt mij.
    Om een datum te plannen zou je al een wedstrijd kalender kunnen vinden op www.fesselflug.eu

    Lijkt me ook wel een voordeel als we als locatie iets in de buurt van de duitse grens zoeken.
    Uitnodigen is altijd makkelijk als mensen daarvoor niet zo heel ver hoeven te rijden.

    Alleen vliegen boven gras zou ons en een hoop andere meteen doen besluiten niet mee te doen.
    De vliegtuigen overleven een graswedstrijd gewoon niet.
    Vorig jaar inc de Brithsch Nats twee wedstrijden boven gras gevlogen, en dat is gewoon een slagveld. Alles gaat stuk door de koprollen en harde landingen.

    Mischien moeten we de hoofden eens samen voegen hiervoor. Wij lopen ook al een tijdje met hetzelfde idee, alleen is tijd onze grootste boosdoener.
     
  4. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    OK Owen, ik begrijp dat mijn idee niet slim was. Jij kan het weten, want jij bent tenslotte ervaringsdeskundige. Het heeft jullie in Engeland heel wat modellen gekost. Ik heb altijd gedacht dat de modellen wel tot stilstand glijden als ze landen op gras, maar mijn ervaring met modellen zonder onderstel beperkt zich tot stunttrainers (mijn Suppi heeft al heel lang geen onderstel meer) en combats uit de jaren '70.
     
  5. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Het zweefvermogen van een racer is denk een stuk kleiner tov een suppi. Je moet er zoveel snelheid in houden om te blijven vliegen tot vlak voor je pitman, dat een koprol bijna niet uit te sluiten is.

    Mischien moeten we eens gaan denken aan de Suppi Race?? :D
     
  6. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Klinkt weer als een prima idee, maar eigenlijk doen we al zo iets als we de LB dag op Almere afsluiten met een 'vliegend circus' zoals Henk het altijd noemt. Dus als je dat leuk vindt moet je zorgen dat je vanaf een uur of 3 op de LB dag op het veld van Almere bent met een (stunt)trainertje met een cc'tje of 2,5. Een Paolo of een Suppi zijn natuurlijk ideaal. Het is wel prettig als het toestel wat hebben kan of 'verbruikbaar' is. Bij de laatste keer hadden vlogen we geloof ik 7-up, waarbij wel één team pas laat op gang kwam (toen er al weer anderen uitgevallen waren, en toen gingen ze ook héél lang door), en ik geloof één team helemaal niet en één team (wij helaas) maar net even van de grond is geweest, maar leuk was het zeker.
     
  7. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Ja, dat was nog eens instappen in de cirkel. Wanner Loet's Oost-Europees motortje(2,5 cc) er is, stap ik ook in de cirkel met een Suppi.
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Mmm... Kom toch maar al om 11 uur, want dan beginnen we...
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan iedere 10 rondjes een looping.....
     
  10. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Moet je daar moeite voor doen of gaat dat van zelf?
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat hangt af van de vliegcapaciteiten van je mede-middencirkel bewoners.
    Mij krijg je er niet gek mee.....
     

Deel Deze Pagina