Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

Misschien eerst de kit eens uitbrengen? Aan de berichten te zien zitten er mensen om te springen?
Als een eerste batch zonder box-art. uitbrengen wordt wellicht door de diehards fans gewaardeerd
 
Vinze

Je hebt helemaal gelijk !

De probleempjes die we hadden zijn gelukkig opgelost.
Het liep allemaal nét iets te makkelijk in het begin van het project....Een mens kan niet alles hebben moet je maar denken.

Er zijn veel modelbouwinkels die belangstelling hebben getoond.Ook de (buitenlandse pers )

Zie hier onder :

DUITS

Amsterdam - 28. Mai 2014 - vor Kurzem entwickelt von”DUTCH AUTHENTICS LIMITED "; ein ARF Baukasten von der legendären 1:9 Scale "Fokker- G1 Mercury " ! !! Dieser Standard ARF Kit enthält hochwertige (Spray) lackiert Camo abgedeckt Tragfläche und Rumpf Teilen. Er besteht aus high class hardware teile, Kontrolle links und kleine Stücke zum fertigen und hat Glassfaser Motorgehauser, sowie PVC-Vakuum Haube und windowparts, die vorbereitet sind sowohl für Anfänger und Fortgeschrittene RC Flyer Bastler und Warbird Fans ! Die Fokker G1 “Doppel Zopf”, ist so ein "Modell" für den RC Fans, wie hohe Aufmerksamkeit und Darstellung gerne haben auf jeder Rc Flugplatz ! Die Firma wird bald auf dem Markt sein mit unterschiedlichen Aftermarket Teile wie ein elektrischer Eigenes Retract System, Bremsanlage, detaillierte Waffenteilen , Windows und Bombe Türen ! Das Modell antrieb kann mit Brushless motor versorgt werden (2 * 700KV) Sowie Verbrennungsmotoren (ab ,46 Größe) .Es wird mit hervorragenden Aufkleber Set derzeit Hollandischer LVA "Aanvalsdivisie" vom Zeitraum ab jahre 1940 geliefert, während der Deutschen Angriff und Invasion der Niederlande im Mai 1940.
Tech. Daten: Spannweite 1900 mm / RUMPF LÄNGE : 1190 mm ! Gewicht: 3,6 kg
Kontakt : info@hantrading.nl , oder besuchen Sie Ihre lokale Hobby Geschaft einer zu bekommen!

ENGELS


AMSTERDAM – MAY 28th 2014 - Recently developed from” DUTCH AUTHENTICS LIMITED”; an ARF Building kit of the Legendary Double Engined 1:9 Scale “Fokker- G1 Mercury “ !!! This standard ARF Kit includes high quality (spray)painted Camo covered wing and fuselage parts and contains high class hardware parts, control links and small fittings to complete it , as well as Glass fiber Engine cowls and high density PVC Vacuum canopy and windowparts which are prepared for both beginner and advanced RC flyer Hobbyists and Warbird Builders! The Fokker G1 Mercury which is said a “Legendary model” for RC fans, should asked for high attention and appearance with its typical Double Tail Fuselage on every Rc Airfield ! The company will be soon on the market with different Aftermarket Parts like an Electric Retract set , a Brake System, Detailed Gunparts , Windows and Bomb doors. The model can be powered with both Brushless (2*700KV) and combustion engines (from .46 size) and comes with outstanding decals set of LVA “Aanvalsdivisie” of WOII period beginning 1940, during German attack and Invasion of The Netherlands.
Tech. Data: WINGSPAN 1900 mm / FUSELAGE LENGTH : 1190 mm ! Weight : 3.6 KG.
Contact : info@hantrading.nl , or visit your local hobby store to get one !


DEZE en nog meer Authentieke BADGES binnenkort verkrijgbaar in je modelbouwzaak !
full
 

Bijlagen

  • Embroidery Label.jpg
    Embroidery Label.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 233
Laatst bewerkt door een moderator:
Tuurlijk, komen er aan.
Eerst ff zelf wat egoïstisch genieten hoor.

Een handleiding zit er niet bij dus ik zal naar eigen inzicht moeten bouwen.

Wicky, heb jij wat essentiële info mbt cg etc?
 
Frank , Er is Sebastiaan (Van RC Europe) verteld dat de handleiding in PDF vorm beschikbaar is ....Heeft hij jouw dat niet verteld ? We hebben hem deze gisteren verzonden. Elke winkelier krijgt van ons de handleiding gestuurd.

Geef je email adres even per PM , stuur ik m even toe...
Mvr gr
Hans Witjes
 
SCALEFLYING FOR LIFE ......Juist , daar gaat deze foto over , en over nog heel veel meer ging het gesprek met Pascal tijdens en bezoek aan "Dutch Authentics Limited "gisteren..

.Gezellig bijgepraat , en zijn zelfgebouwde modellen bekeken en besproken...De DXXI , Jongens wat een beauty.!...Mooie detaillering , klinknagels ! ...en de handgeslagen motorkap van Aluminium ....Zou dit een waardig opvolger zijn voor de G1 ??

Laten we de discussie weer oppakken.....


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Kijk eens: Pure Porno hier op MBF :yes:

Ik heb alvast even het model in elkaar gestoken om te kijken of de passing juist is.
Het ziet er erg mooi uit!!

full


Wat ik heb kunnen constateren is dat er 2 magneetjes van de canopy niet vastgelijmd zijn. 2 drupjes lijm zullen dit oplossen dus geen major probleem.
Wat mij (nog) niet lukte was om de vleugels te plaatsen wanneer de romp en de motor rompen (tsja hoe moet je dat noemen) al in elkaar zaten. Ik zou dat wel graag willen want dan kan ik alles permanent aansluiten en heb ik heel veel minder demontabele verbindingen.
Ik moet maar eens kijken of ik daar nog een goede oplossing voor kan vinden. Misschien dat de manuaal daar een oplossing voor bied?

Algehele indruk: heel erg mooi model.

Alvast wat verschillende motoren gepast.
15 cc 4T salto's zijn te groot naar mijn mening.
Ik heb ook nog 2 .52 surpass 4T Os-jes liggen die wel mooi uitkomen.
Deze kunnen worden voorzien van een 3blads 11x6 ofzo wat mijn inziens voldoende zou moeten zijn gezien het gewicht van de kist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Frank.

Ik weet natuurlijk niet of je het manual nu hebt ?. (Het is in iedergeval naar jouw gemailed .)
Daar staat alles gedetailleerd in beschreven.

We kennen : Middenrompdeel , Linkerrompdeel , Rechterrompdeel, Stabilo/Hoogte roer, Linker tussenvleugeldeel , Rechter tussenvleugeldeel , Linker hoofdvleugel, Rechter Hoofdvleugel.

Mvr Gr
Hans Witjes
DUTCH AUTHENTICS LIMITED.
 
Frank, ik weet natuurlijk niet of je nog geduld kunt opbrengen om hier op te wachten :;-)

10 cc motoren , Benzine , zodra de definitieve Specs bekend zijn, zet ik deze op het forum. Het exemplaar wat je ziet , betreft nog een prototype. Eind Augustus zou de fabriek kunnen leveren is ons meegedeeld.


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Deze maken we wat kleiner en lichter , dunner ook....

full


met een echte Fluid Tank....

full


zoiets , maar een beetje kleiner .....

2 uitgangen voor de Retracts,

en twee uitgangen voor de bomluiken .....(tzt)

full


wat kunnen we nog meer bedenken om hydraulisch te bewegen...
ik weet het zo even niet....

Hoi Wicky,

Hoe gaat het met de ontwikkeling van het hydraulisch systeem voor de G1?

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Ramses

Ha Ramses,

Gebleken is dat het een kwestie is van dimensioneren, en het systeem van de originele G1 te volgen. We denken alleen dat wanneer je de schaal aanhoudt , de cylinders té klein moet maken , en dit een probleem oplevert om voldoende kracht te ontwikkelen om de wielen weer (op schaalsnelheid) in en uit te klappen...

Aan de pompsnelheid hoeft het niet te liggen....Wanneer je van verdere schaalgetrouwheid af kunt zien, zijn er zeker mogelijkheden. Ik blijf er mee bezig.

Vandaar dat het toch electrisch wordt voorlopig. Het idee van échte (micro) hydraulics laat me niet los. In de Staartbomen / rompdelen blijkt voldoende ruimte , om electrisch (spil aandrijving) in kwijt te kunnen , inclusief een wiel tussen 80 en 90 mm diameter. Bijgaand prototype is afkomstig van mijn servo leverancier / fabrikant, die hebben dit voor ons gefabriceerd, op basis van een bestaand principe. Het ding is beresterk, en lekker groot van stuk, en bovendien zéér betaalbaar (ca 129.00 euro /set van twee.) , Nu nog het juiste onderstel boven water halen , (zie foto) en we hebben een authentisch G1 onderstel....

full


Wat vindt je van de FOKKER G1 ARF kit eigenlijk ?

full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Dit vindt ik mooi .......Ook wel aardig als opvolger leek mij....

Mvr gr hans witjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Ramses, Wat vindt je van de FOKKER G1 ARF kit eigenlijk?

Ziet er netjes uit Hans!

Die Koolhoven FK-58 is trouwens ook een hele gave kist!
Ik ken alleen deze tekening van een FK-58:

421.jpg


Welke tekening ga je als basis voor je FK-58 gebruiken?

Koolhoven-FK58.jpg


fk58-4.jpg


Succes met de FK-58!
Groeten, Ramses
 
Ambities@ramses :-)

ja, beslist mooi, bijna sexy....

maar dat dachten, en sommigen weten het ook , van de G1:-)
ik heb begrepen dat er van de koolhovens onder ons weinig of geen tekening materiaal meer is..een opvolger zoek ik min of meer in de hoeken der vergetelheid....daar komt het steeds weer op neer. F DXXI blijft ook trekken....En ligt ook wat gunstiger wereldwijd qua bekendheid....Maar optisch vindt ik de FK 58 een Super en begaafder ding !

het staat vast dat we ons verder orienteren op 1 motorig .....dat is net even eenvoudiger, maar och , we mogen ambities hebben! en er komt vast weer wat meermotorigs op on pad!

hheb je die tekening digitaal Ramses? ik houdt mij aanbevolen !

mvrgr hans
 
.
Hoi Hans,

Hier kan je die tekening van de Koolhoven F.K.58 downloaden: Outerzone

Ik was zelf eerder ook van plan een tekening van de F.K.58 te gaan maken.
Heb wel een 3view in 2D gemaakt als basis voor een 3D model, maar heb die nooit verder uitgewerkt:

full


full


Ik heb je een mailtje gestuurd met foto`s en de bouwtekening van de F.K.58

Is een mooie en weinig geziene kist!
Succes!

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb begrepen dat er van de koolhovens onder ons weinig of geen tekening materiaal meer is

Hans,

Ik ben betrokken bij de Stichting Koolhoven Vliegtuigen en kan je vertellen dat er van de F.K.58 wel materiaal is. En een vriend van mij heeft dit uitgewerkt tot een 1:4,8 F4C schaalmodel van de F.K.58. Hij is hier zo'n 10 jaar mee bezig geweest. Zijn CAD tekeningen zijn gebaseerd op archiefmateriaal, een manual die later nog boven water kwam en enkele originele onderdelen. Het is dus het meest exacte dat je van de F.K.58 kan krijgen. Ook cockpit details ontbreken niet.

Ik heb even contact met hem opgenomen en hij is accoord dat ik zijn materiaal met jou deel. Ik stuur je mijn mail adres en telefoon per PB om het te bespreken.

Henri
 
Back
Top