Bell 222 - UNI 40 mechaniek

Het mooie weer is weer voorbij. De herfst staat echt weer voor de deur, dus het wordt eens tijd om verder te gaan aan de Bell 222.
Nog veel info na gezocht op internet over de plaatsing van de NAV en ACL lampen. Maar ik weet nu hoe en waar ze zitten.
Binnenkort maar weer eens de romp op de "bouw"tafel zetten en de tunnel maken. Frame voor de deuren en plaats maken vor de retracks.

Groetjes Rob.

Hele mooie heli! ik heb een boek liggen van de Echte Bell222 met veel detailfoto's. Als je iets wilt weten dan hoor ik het wel.

Groeten, Marco.

deze bell 222 word echt n plaatje :yes: kan niet wachten tot je dr weer mee verder gaat:wink:vliegt hij volgendjaar bobberd????

mvgr johan snijders

Na lang wachten, en een compleet nieuwe website gemaakt te hebben voor de club, ga ik deze week weer veder met de Bell 222. Mijn prioritieten lagen even ergens anders en je hebt maar één keer de tijd :confused:.
Vrijdag bij een vriend de torqtube maar eens maken.
Hij moet toch van de zomer ver klaar zijn. In ieder geval spuit klaar.

Voor de website: :cool: M.V.C. The Wings :p

Groetjes Rob.

Zo weer eens een update.

Ik heb gisteren de voorste retract ingebouwt met landingsgestel. Deuren komen nog. Nu nog de het hoofdlandingsgestel nog en de Bell 222 kan op zijn eigen pootjes staan.

Bell%20222%20_20_.jpg

Poot ingeklapt.

Bell%20222%20_19_.jpg

Poot uitgeklapt.

Ook heb ik al een gedeelte van de roosters in gelijmt en zijn de inlaten verlengt. Dit geeft een mooiere inkijk en zal ook de blik op het mechaniek verminderen.

Bell%20222%20_18_.jpg

Rosters en inlaat verlenging.

Groetjes Rob.

Weer wat verder.

Het hoofdlandingsgestel zit er ook in. Na wat puzelen hoe het zou uitkomen met de struts is het me eindelijk gelukt.
Hier wat foto's:
Bell%20222%20_21_.jpg

Poten uitgeklapt en staant op zijn eigen wielen.

Bell%20222%20_22_.jpg

Vooraanzicht.

De staartaandrijving zit er ook in en past perfect. Het lager licht mooi in het midden zoals op de foto te zien is. Nu nog een stuurstang en een lang rietje, voor de verlichting, naar achteren.
Bell%20222%20_23_.jpg

Lager met aandrijfas.

Tot de volgende update.

Groetjes Rob.

Bell 222.

Ziet er goed uit allemaal maar voor zover ik weet heeft de 222 geen deuren voor het landingsgestel spaart wat werk de wielen links en rechts mogen zelfs een beetje uitsteken daar hebben ze bij de echte een halfrond plaatje voor gezet.
Gr Arie

Hoi Arie,

Als je de foto's van pagina 1 bekijkt heeft deze versie geen kleine vinnen op de sponsons. Dit is gedaan bij de 230 en de 430.
Wat betreft de deuren, helaas er zitten wel deuren in. Twee stuks naast de voorpoot. Deze kalppen weer dicht na dat de poot is uitgelkapt. Wat wel vreemt is, dat er geen deur zit waar de voor poot komt te staan. Er blijft een gat tussen de twee deuren en de opening voor de uitgeklapte poot.

07_040704_shizuoka_013.jpg

bell-222sp.jpg

Foto's zeggen meer dan woorden.

Groetjes Rob.

Bell 222.

Je heb gelijk ik ben op het verkeerde been gezet door het gat wat over blijft.
Ps heb ik je al uitgenodigd voor ons heli weekend op 21 en 22 mei bij Apollo in horst zo niet dan bij deze.
Gr Arie

:cool: Dat ziet er allemaal mooi uit, klasse.;)

Ben nu zelf ook bezig met een Bell 222, ook een fun-key.
Maar deze is al in een mooi kleurtje. Hier zit ook een intrekbaar landings gestel bij maar dat ziet er niet uit.
Ik zie dat jij een mooi landings gestel heb.
Waar komt deze vandaan, welk merk is dit.
Ben druk aan het zoeken op het WWW, maar ik kan geen mooie vinden.
Laat mij even weten waar deze te vinden zijn, alvast bedankt. :D

Groet Wil

Hoi Wil,

Ik heb de struts bij hobbyking vandaan gehaald. Helaast niet helemaal schaal maar daar verzinnen we nog iets op.
STT-01-1.jpg

HobbyKing Online R/C Hobby Store : 7075 Alloy Shock Absorbing Strut Set.
Ben nu druk bezig met de cockpit en de deuren bij de voorpoot. Ik dank dat het nog even gaat duren voor dat ik duidelijke foto's kan posten met het kompleet werkent retract systeem. Er is ook niks meer gebruikt van de orginele aansturing die Funkey heeft bedacht. Ik maak gebruik van drie elektrische retracts, waarvan één direct op de voorpoot. En twee met een as verbonden naar de sponsons. De rectracts voor het hoofdpoten zitten dan ook achter in de romp ingebouw (kom nog een set te kort). Het voordeel is dat de strut langer kan zijn en dus een funtionerende werking kan hebben.
Het is niet effen inbouwen op deze manier. maar als je eenmaal hebt dan ziet het er wel sukken beter uit als drie draadstangentjes.

En zet natuurlijk je bouwvorderingen ook hier op in het schaalheli deel. Ik wil wel mee kijken.

Groetjes Rob.

Hey Rob.
Bedankt voor de info.
En zodra ik door heb hoe ik ook de foto's kan posten dan maak ik een draatje over de bouw van mijn heli's...
jawel heli's, mijn as350 is af en ik heb genoeg foto's.
Nu nog posten....;)

Gr Wil

Dit is ook weer een prachtige schaalheli ,
mooi mooi ... :-)

Ga ik ook zeker volgen , succes met de verdere werken ...

Grtz
Ronny

@Wilwil
Als je een eigen site hebt of iets als imageshark waar je foto's kunt op zetten. Op modelbouwforum in je draadje zetten is dan erg simpel. Even dit toevoegen "
" waar url staat voor de plaats van de foto op internet. B.V. "http://www.rcvliegen.com/Foto/Bouwen/Bell%20222/Bell%20222%20_6_.jpg". Dit is vaak tevinden door rechtemuisknop op een foto of afbeelding, dan eigenschappen. Selecteer Adres (URL) en kopieer.

@Stratus
Dankje Ronny.
Ik volg je draadje van de Coba ook met veel plezier.

Laatst bewerkt:
Back