Bell 222

Enkele foto's van de heli in vlucht.

file.php

file.php

file.php

file.php
 
Het zwaartepunt v.d. bell222 ligt wel behoorlijk achterin of niet?
Hij hangt mooi achterover (vooral goed te zien op foto 3).

Groet, Christian
 
Volgens mij moet het zwaartepunt bij een heli altijd op de as liggen of een tikje naar voren.
Dat de Bell-222 lijkt of deze naar achter hangt komt omdat de rotoras normaal schuin naar voren staat.
 
Bedankt voor de reacties.

Ja de as staat iets naar voor ten opzichte van de romp.

En het zwaartepunt ligt zo dat als ik de heli opneem deze horizontaal hangt.
 
OUD NIEUWS is ook nieuws

Een week of twee terug de maandag na de meeting in SMAC was ik nog eens gaan vliegen met deze heli hij starten goed de motor liep goed hij taxieden goed ik wou een rolling start doen toen plotseling de motor uit viel op zo'n 2 meter hoogte.

Ik heb hem kunnen redden met een soort van autorotatie zullen we maar zeggen maar de wielen kon ik niet meer uit doen (zenuwen) met als gevolg plat op de buik tegen de tarmac.

Al bij al viel de schade nog goed mee.


Maar wat ik denk dat is gebeurd is dat de regel naald is uit getrild want deze stond veel te veel open na de noodlanding.

Zou dat kunnen? Of hoe kan een motor zo maar stil vallen?
 
Back
Top