Dat dacht ik al, 1350rpm max voor een 1800mm rotor. Als je 1200rpm wilt vliegen dan kom je op 76% regelaaropening. Dat is een prima waarde die elke fatsoenlijke regelaar aan moet kunnen. Het is absoluut niet nodig om naar die 90% te gaan. Ik heb heli's vliegen met tussen de 70-90% regelaaropening. Dit gaat prima omdat we geen 3D vliegen en, heel belangrijk, de beveiligingen niet compleet uitgeschakeld zijn zoals ik heel vaak zie.
Als je de regelaar uit gaat lezen (als dat kan op jouw regelaar) dan zul je zien dat de stromen die er lopen enorm meevallen en bijlange na niet in de buurt van de gevarenzone komen, ook niet op deellast. Ik heb tijdelijk een Scorpion 130A HV regelaar lopen op 50% regelaaropening (wat echt te laag is!) en die laat alleen af- en toe weten dat hij het moeilijk heeft door heel even zijn toerental in te laten zakken als je flink met de pitch tekeer gaat.
Kortom... Wil je naar 10S dan kan dat natuurlijk ook, maar ik zou gewoon met de 12S aan de slag gaan. Let op dat, als je naar 6S gaat, de stromen meer dan verdubbelen. DAT is pas zwaar voor je regelaar.
Succes, Marco.
Als je de regelaar uit gaat lezen (als dat kan op jouw regelaar) dan zul je zien dat de stromen die er lopen enorm meevallen en bijlange na niet in de buurt van de gevarenzone komen, ook niet op deellast. Ik heb tijdelijk een Scorpion 130A HV regelaar lopen op 50% regelaaropening (wat echt te laag is!) en die laat alleen af- en toe weten dat hij het moeilijk heeft door heel even zijn toerental in te laten zakken als je flink met de pitch tekeer gaat.
Kortom... Wil je naar 10S dan kan dat natuurlijk ook, maar ik zou gewoon met de 12S aan de slag gaan. Let op dat, als je naar 6S gaat, de stromen meer dan verdubbelen. DAT is pas zwaar voor je regelaar.
Succes, Marco.
Laatst bewerkt: