Bell 430 Vario - Electro

Ok, we staan weer een stapje dichter. Stabilo's geplaatst en nog meer revetjes gestoken. We zitten nu rond de 1000 stuks voor het staartgedeelte. Was wat bang voor de stabilo's. Passing was heel slecht (out of the box) dus veel schuren en dry fitten maar uiteindelijk zie ik niets echt scheef staan, dus dat is een goede zaak. Groetjes

puurs2012042300457.jpg

puurs2012042300459.jpg

puurs2012042300461.jpg

puurs2012042900465.jpg

puurs2012042900466.jpg


willebroek2012042700464.jpg
 
Amai ,

Goed bezig man , die staat al op zijn pootjes , de staart zit er al op , al meer dan 1000 revetten geplaatst ...
Mooi Mooi .. ;-) ge gaat goed vooruit ..

Grtz
Ron
 
Het zal hier even stil worden de komende weken... Veel te veel andere zaken op de agenda. Spijtig, hope to c you all in Germany! Groetjes
 
Hei Sammy ,

mooi mooi , ik heb daar ook VEEL plezier aan beleeft aan al die gaatjes boren ,
SPIJTIG is dat al weer allemaal voorbij voor mij ..

Maar OK , goed bezig ... TOP TOP TOP ..

Grtz
Ron
 
Jow de manne. Corsairk, nu kunde gij wa bij mij spieken hé ;-) Alhoewel, ze staan niet allemaal zoals in t'echt, geef ik toe. Heb ook al gezien dat er qua 430 2 versies zijn met een iets andere 'laatste' ruitvorm... Enfin, in the end heb ik nog niemand horen zeggen dat er een rivet verkeerd staat. Mocht dat wel zo zijn dan scheelt er toch iets :snipersmile:
@Ron, ja maar das meestal als het voorbij is. Van waar ik nu sta had ik ze graag al allemaal afgewerkt :Fade-color

Groetjes,
Sammy
 
Rivetjes zo goed als klaar. Staart en wings opgeschuurd en even in de Motip gezet. Ondertussen staan de voordeurtjes er ook al in maar die foto's volgen. Ook de stroomvoorziening voor de nav lights is reeds getrokken. Vergeet dit nooit, eens de staartbuis erin zit is dit veel een veel moeilijker!
 
Hei Sammy ,

Goe bezig man ..... TOP TOP TOP ...

En inderdaad , bij mijn COBRA komt de staart er als allerlaatste pas op ...
Alles moet eerst voorzien zijn ... anders NO ACCES ....

Grtz
Ron
 
Hieronder een paar foto's van de recentelijke werkzaamheden. Eerst en vooral de staart op z'n plek krijgen. Werkje waar ik eerlijk gezegd niet volledig gerust in was, nog nooit gedaan dus... Maar, met de fantastische hulp vn onze vriend Kevin Knops (en een collectief dagje verlof), kwam alles lekker in orde. Alles zat mooi op één lijn behalve de staartbuis die het tussenschotje raakt in het midden vn het staartstuk. Vandaar een lichte 'bocht' maar heeft geen voelbare invloed (lees weerstand). De servostang gaan we ook aanpassen. In de meegeleverde geleider past ook een 2,5 mm stang en dat is merkelijk beter! We hebben de staartservo ook aangepast qua positie. We hebben hem iets meer naar voren geplaatst zodanig dat de aansturen zo recht mogelijk kan plaatsvinden. Daarvoor moet je wel het standaard spantje doorzagen en zelf een nieuw houten plaatje maken. Daarna nog wat amusement met de deuren en slotjes. Komt ook redelijk in orde. Servo's voor swash ook gekocht. Savöx SC 1256 TG. Iets trager dan de 1258 maar wel 20kg! Dus meer dan genoeg reserves. Voila, zie foto's hieronder!
 
Hey de manne, heeeeeeel schoon.
kheb em gisteren nog live mogen bewonderen zonder de deuren maar die maken het geheel toch nog af hé!!!

Bij het zien van deze foto's krijg ik alleen nog maar meer zin om aan de mijne te werken!

doe zo voort en voorzichtig met de maiden testflight.

grts danny
 
wauw sammy ma gij bent goe bezig geweest zie ik

da ziet er geweldig uit
maar zou het kunne da de uitlijning van de cardan niet recht zit of is dat bedrog van de foto maar ga vooral zo door makker

greets
 
Jawel hij zit wel recht, die buis kan je gewoon een heel klein beetje bewegen. Zal hem de volgende keer recht zetten voor de shoot :-)
 
Hei Sammy ,

Mooie vooruitgang weer , je hebt niet stilgezeten zie ik ..
Allee , als we allemaal zo verder doen , dan komt alles dik in orde .

Grtz
Ron
 
Haai de gasten, ok we hebben weer wat liggen sukkelen... Kirsten mag misschien een schoon madam zijn maar dat wil niet zeggen dat ze hun 'doghouses' niet wat beter kunnen doen passen! Godmiljaar zeg wat een geklungel om dat een beetje deftig te krijgen. Enfin, hieronder het resultaat. Hoe je daar geraakt, met puur geluk en dan nog dus een step by step ga ik er niet bijzetten. Ik ben met de achterste kap gestart vanuit het midden en dan verder verdelen naar voor toe. Op een gegeven moment had ik zoveel spanning dat ik een stukje heb moeten doorzagen en materiaal tussenuit nemen...


img2012110401474.jpg



img2012110401475.jpg
 
Back
Top