Ja, ook weer moeilijk,
Teddy oeffent met de SIM
naja, misschien vliegt die eens echt binnen ...
Toch niet met de Bell binnen vliegen hoop ik??
Prachtige heli Uwe,
Hoe oud is deze en heb je hem zelf helemaal opgebouwd??
Is de rotorkop ongedempt of zitten er dempers in de kop??
Vliegen Non estab is best te doen maar je moet wel goed opletten met wat je doet tis allemaal net iets anders,Heb vroeger ook wel Non estab gevlogen(een jaar of 15geleden denk ik) maar is best te doen.(ook met veel wind is het te doen)
Wat betrefd de upgrade naar die "brommer"sportdemper, deze is zeker van een 50CC brommer/scooter?
Voor 2takt met een tuningpijp komt er wel meer bij kijken dan alleen maar een dempertje te vervangen je heb namelijk ook te maken met berekeningen van de uitlaatdruk.dus deze zomaar vervangen op deze heli zou denk ik niet zomaar 1,2,3,gaan hou er wel rekening mee!
Het zal trouwens niet mis staan maar dat is een ander verhaal.
Ik zal eens heeel diep gaan denken en zoeken want vroeger heb ik nog al wat aan tuning gedaan met Zundapp 50,70,125,175CC met reso uitlaten e.d.
volgens mij heb ik hier nog ergens een berkening van hoe je dat moet doen,en daar kom ik later nog op terug (als ik er wat van kan vinden)
is de originele uitlaat niet gedempt dan??kan je deze niet open maken en er isolatie wol in doen?? meestal heb je een binnen en een buitendemper en om de binnedemper zou iets van steenwol gewikkeld kunnen worden dan word ie ook stiller zonder rendement van de uitlaatgassen e.d.
Kom er wel op terug
Jeroen