Bell 47 G III

Heli-Uwe

Forum veteraan
Hallo,

Ik ben Uwe !

Ik heb over sommige van mijn heli's
een klein verhaal geschreven,
allemaal in een eigen draadje,
en dus beginn ik ook met mijn Bell 47 G III

Dat iedereen weet wat het is, heb ik de vogel
met Teddy en Rosa met hun mCPX naar de woonkamer gebracht...

dus die eersten fotos van een Bell in de woonkamer ..
 
tja....wat moet ik hier op zeggen..ik heb net jou foto's bekeken ..en ik was helemaal ................................................stil :worship:
 
:xmas: en daar zijn ze

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja....wat moet ik hier op zeggen..ik heb net jou foto's bekeken ..en ik was helemaal ................................................stil :worship:

Dank je @Ben.R:

ik was eigentlijk van plan een heel serieus draadje te maken,
maar misschien hoort ook wat humor bij,

voor setup enzv. kom ik zo verder ,

groetjes Uwe
 
Hij is echt groot,pppfffttt wat een vogel zeg

Wat voor technische setup gebruik je voor deze heavy bird??
Rotor diameter
etc etc etc

enne hebben de beertjes ook al eens mee gevlogen??

Greetz,
jeroen

edit: set up kom later lees ik net,ben benieuwd
 
Bedankt Jeroen,

ik wilde nog zeggen, dat het niet alleen om gaat,
hoe groot die vogel is of hoe duur !!!

mij gaat het ook om,

-een andere kleur zou leuk zijn,
-hoe vliegt dat ding
-wat voor servos heb je
- of even ... leuke fotos maken (kan ik niet)

alleen deze vond ik leuk, toen de fliets niet aan ging:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan toch maar wat in het koort,

de helicopter weegt 15,5 kg leeg
heeft een rotordiameter van 237 cm
en vliegt met een zenoah 29 cc motor (Aspen2 !!)

De Helicopter heeft een schaal-rotorhoofd,
die dus helemaal rigid en paddellos is,
door de schaal construktie is die main-as extreem lang,
en helaas ook de heli ook zwaar te vliegen
(trouwens zelfde mechanik en as als die Robinson,
da zie je het nog beter)

Dus vliegen met de vogel is moeilijk, maar ik heb het een beetje door,
dank ook de hulp van Brutus, die helaas niet meer hier mee doet,
en ook nog te noemen ... Jeroen, Student, tmdrtn, JPV en veele meer,
kknops , sorry dat ik ze niet alle noem.

Servos zijn alle analoog, ook het heck !
even tellen, ja ik gebruik 6 van futaba S 9206
-4 x swash
-1 x heck
-1 x motor

En eens was ik bezig bij veel wind testen met een HC3Xtreme,
die heeft mij geholpen, dat de heli geen jojo-effect meer had,
en dat hij niet bij buien als een wild paard omhoog ging.

Plotseling was het mogelijk, ook kurven te vliegen met de heli, en draaien tot nose in, dat was zweten, jonge jonge.

Nu ben ik bezig, de helicommand lager te zetten, tot ... ha ha 0,0
Maar dat is alleen mogelijk bij geen of weinig wind (voor mij)
bij iets wind ga ik die HC3Xtreme iets hoger zetten (met schakelaar).

Maar het is een gevoel zonder elektronische steun te vliegen,
bijna zo als echt ...
 
Volgende stap:

het geluid iets reducieren met een tweede uitlaat,
die kreeg ik van een fietsenwinkel voor 25 €,
moet nog omgebouwt worden,

als da iemand een idee heeft,
ik dacht aan het systeem, zo als het brommers hebben

full


images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige heli Uwe, daar willen we natuurlijk wel een filmpje van zien :rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
enne hebben de beertjes ook al eens mee gevlogen??

Greetz,
jeroen


Ja, ook weer moeilijk,

Teddy oeffent met de SIM op een WK zender,
maar heeft moeite, die armen zo veer uit elkaar te krijgen
voor de sticks,

nu is hij ook nog met de mCPX bezig

naja, misschien vliegt die eens echt binnen ...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ook weer moeilijk,

Teddy oeffent met de SIM
naja, misschien vliegt die eens echt binnen ...

Toch niet met de Bell binnen vliegen hoop ik??

Prachtige heli Uwe,
Hoe oud is deze en heb je hem zelf helemaal opgebouwd??
Is de rotorkop ongedempt of zitten er dempers in de kop??

Vliegen Non estab is best te doen maar je moet wel goed opletten met wat je doet tis allemaal net iets anders,Heb vroeger ook wel Non estab gevlogen(een jaar of 15geleden denk ik) maar is best te doen.(ook met veel wind is het te doen)

Wat betrefd de upgrade naar die "brommer"sportdemper, deze is zeker van een 50CC brommer/scooter?

Voor 2takt met een tuningpijp komt er wel meer bij kijken dan alleen maar een dempertje te vervangen je heb namelijk ook te maken met berekeningen van de uitlaatdruk.dus deze zomaar vervangen op deze heli zou denk ik niet zomaar 1,2,3,gaan hou er wel rekening mee!
Het zal trouwens niet mis staan maar dat is een ander verhaal.

Ik zal eens heeel diep gaan denken en zoeken want vroeger heb ik nog al wat aan tuning gedaan met Zundapp 50,70,125,175CC met reso uitlaten e.d.
volgens mij heb ik hier nog ergens een berkening van hoe je dat moet doen,en daar kom ik later nog op terug (als ik er wat van kan vinden)

is de originele uitlaat niet gedempt dan??kan je deze niet open maken en er isolatie wol in doen?? meestal heb je een binnen en een buitendemper en om de binnedemper zou iets van steenwol gewikkeld kunnen worden dan word ie ook stiller zonder rendement van de uitlaatgassen e.d.

Kom er wel op terug

Jeroen
 
Hallo Jeroen,
.
geen paniek, binnen vliegen was bedoelt,
''Teddy binnen de Heli''
trouwens, waar wil je binnen met die heli vliegen, ha ha
.
vliegen Non Estab is echt cool
.
de rotorhoofd heeft bijna zo als de benzine trainer
0-ringen, maar bij de bell-hoofd zitten deze strakke
0-ringen tussen de kop en de kogellager ''ingeklemd'',
dus bijna geen werking,
alleen wat dempen, dat het niet metaal op metaal loopt.
.
Ja en de heli zelf, een van die laatste die Joop van Lent
verkocht heeft denk ik, via Vario Benelux ..
.
en die heb ik stuk voor stuk opgebouwd,
is niet zo maar in een week gedaan,
allen het heck met aandrijving en gelenken was een giga werk,
je krijgt niet zo maar een as van ... cm lengte,
ne, je moet alles zelf zagen en zo voort,
alle plastik delen, alles is eens, snijden, zagen vijlen phhhfft,
.
na ja, naar 1 jaar was die zo veer, dat die kan vliegen,
met rigid, dus weer met kleinere geoefend,
en een paar goede tips van Brutus , en dan vloog die
beter en beter en de leerling leert ook wat.

Groote hulp was echt Brutus
en giga veel stick-time met kleinere helis (Trainer, Rex 600)
 
Zo vind ik hem leuk


... achterkant van cockpit nog blauw verven
... wielen aan landingsstell groter maken
... tank en achtervleugel texten
... heckrotor met strepen beschilderen

dan is hij klaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik denk dat rood niet,
maar als ik het blauw wat krachtiger doe,
zo als bij de politie heli,
komt het misschien wat beter uit,
en wit moet ook nieuw gedaan worden, is nu al wat geel, ha ha
groetjes van Uwe

maar toch mooi rood, @Jonkje:
 
voorjaarstijd

Als woensdag geen regen
en temperatuur niet lager dan 0 graden,
laten wij de motor weer lopen,
met film hoop ik toch
groetjes van Heli - Uwe
 
Back
Top