bell 47 G

Een paar foto's zo mooi zijn, nog even over die spanning, ik werk altijd met 2 S lipo en een ubec van Align deze geeft een konstante spanning van 5,8
op de bec. het gevaar van 5 cellen NIMH is dat als je hem van de lader afhaald de spanning wel 6,8 volt kan zijn en dan kan het fataal zijn voor je servo's want die kunnen dat echt niet aan.

Wat ik wel kan doen is een 9206 met een volt regulator tussen de gyro en de heckservo deze geeft een spanning van 5,2 volt en dat kan die wel aan.

Ronald,

een 9202 op staart? Niet echt een voor de hand liggende keus.
Beetje traag en wat zwakjes. (Maar nog nooit geprobeerd.)

Een 9350/9351, (9206 tot max 6V)

Ik ga eens kijken of ik nog wat foto's voor je heb.
Loges heeft de 47G gebouwd gekocht.
Hij is van een vriend van mij geweest.

Ronald,

Een 9206 kan wel op 6V maar niet op 5 cellen Nimh/Nicad.
Dus op 5,8V geen probleem.
GY401 op analoog zetten niet vergeten.

Die S3305 zou eigenlijk ook wel moeten kunnen.

Martin,

Ik heb inmiddels tel. kontact gehad met loges en ik ga waarschijnlijk
vrijdag middag bij hem kijken.
Verder heb ik ook voor de heck gekozen voor de S3305, ik heb de specificaties vergeleken met de 9206 maar de verschillen zijn niet schokkend.

Bedankt tot zover.

grt, Ronald

Ronald,

Een 9206 kan wel op 6V maar niet op 5 cellen Nimh/Nicad.
Dus op 5,8V geen probleem.
GY401 op analoog zetten niet vergeten.

Die S3305 zou eigenlijk ook wel moeten kunnen.

Hallo Ben,

Ik heb van loges (abco) vernomen dat u in het bezit bent van een turbine heli. Nou is het zo dat wij met Hemelvaart een 4 dagen durende vliegshow hebben in Spaarnwoude op onze club met veel gastvliegers. Wij hebben zelf helemaal geen leden met turbine heli's en ik zou u graag willen vragen of u bereid bent een demo te geven met uw heli op een van deze dagen.

Ik stuur u hierbij vast de link van ons evenement en ik hoop graag iets van
u te horen.

FMS Spaarnwoude

vriendelijke groet,

Ronald

Ja ja da's lekker,, geef mij de schuld ;-)

Komt vast wel goed, en we hebben allemaal ruimte problemen. (zeker de schaalbouwers) Dus gewoon met het volgende project beginnen daar ruzie met je vrouw meestal toch niet zo heel lang duurt en een mooi plekje in huis wordt dan toch wel gevonden.
Mocht je toch een turbineheli gaan bouwen kies dan bij voorkeur een wat grotere machine (>2 meter rotor) Dit in het verband met het eigen gewicht van de turbine.

Grt,
Ben

Hallo,

Ik heb een bell 47G. Basis van het merk SSM maar gezien de vario onderdelen die erop zitten zal het een mix zijn. Mijn vraag is of er ombouw mogelijkheden zijn van een benzinemotor (die erop zit) naar turbine in een zgn ombouwset.

mvg Loges

Als je dit nog interessant vind, is er nieuws voor je op www.ssm-technik.de
S-S-M ZUBEHÖRKATALOG downloaden bladzijde 41.
Groetjes Eddy

Laatst bewerkt:
Back