Bell P59-Airacomet

  • Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
@ Dick en Leon.
Proficiat met de maiden van de P59.
Beetje turbulente lucht, maar daar weet Leon wel mee om te gaan.
Nog een beetje fijntunen en dan lekker rondtuffen.

De Sprint is weer in flying order dankzij Berto, THX man, alleen moet ik nu voor 4 weken weg, helaas maar het is niet anders :mrgreen:
De ouwe AMT Merc start nu lekker op op kero, gewoon twee nieuwe lagertjes erin en de tor loopt weer als een zonnetje, mooi spul dat AMT.
Kijken eind oktober wel weer, en mijn pasje is er eindelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ray
Pietje
Ger.
Dank jullie

Ger: Het doet weer veel plezier om te lezen dat alles weer in orde is, ja en Leon hij heeft het
goed gedaan en hij had ook volop cross wind i,v.m. oefeningen op de basis.
We konden alleen daar vliegen.
 
Ray
Pietje
Ger.
Dank jullie

Ger: Het doet weer veel plezier om te lezen dat alles weer in orde is, ja en Leon hij heeft het
goed gedaan en hij had ook volop cross wind i,v.m. oefeningen op de basis.
We konden alleen daar vliegen.

En de pas is binnen nu nog gebak.
 
Nu gaat de U2 op de bok wat meer stuwdruk zul die prettiger vinden, (een nieuwe motor)dus.
en de details worden ook wat opgepoetst

gr
dick

Lekker ruig uiterlijk dit is wel de bedoeling.
Dus andere neus
Inlaat veranderen
Pylon tanks monteren.
En heel veel klein spul


5660b552a860c3b633a1a7a133adbd46.jpg
 
.
Gefeliciteerd Dick met de geslaagde maiden van je prachtige Bell P59-Airacomet!

Groeten, Ramses
.
 
Hier begon het mee Leon.
Ik begreep eruit dat deze film gezocht werd door iemand.
Met dank aan Dick v.d.Vecht.


gr
Dick
 
Vanavond tussen de buien door 2 vluchten kunnen maken,het begint er steeds beter uit te zien
flaps wat meer uitslag gegeven, start +/- 15 meter en los is die, de landing is ook heel kort 30 meter.
wat meer lood in de neus heeft ook geholpen, en de straalbuizen wat veranderd.
wat metingen uitgevoerd via telemetrie systeem.
En de Kingtech turbine, start als een zonnetje, pakt zeer mooi op bij vol gas geven.
Nu wat oefenen op langzaam vliegen.
Kortom weer een leuke kist erbij.
Makkelijker mee te nemen en vlug uit en in elkaar gezet.
 
He Berto, ik wilde weten wat onze vlieghoogte gemiddeld is met een jet, je kent de gemiddelde vlieghoogte op Deelen wij kwamen uit op 145 meter daarboven was er niets meer aan, het zicht op de kist word snel minder.
Verder de opstijg snelheid en de landingssnelheid.
Toch geen moeite met deze 10 kg turbine, power te over wat altijd een goed gevoel geeft.
Ik heb er geen spijt van.
 
Hee Dick,

Heb dat met mijn telemetrie ook eens gemeten, met lekker doortrekken van de Rebel kwam ik een keer tot 400mtr, maar dat was dan ook gewoon lekker kaarsrecht omhoog tot het punt dat je eigenlijk denkt van nu is het wel genoeg (althans dat vond ik toen), hij kon nog wel verder maar dat doe je normaliter nooit.

Mijn normale maximale vlieghoogtes die ik af en toe aantik liggen zo tussen de 150 en 200 mtr, maar ook dat is maar enkele keren, het grootse deel vlieg je lager (is ook leuker :D ).

Goe dte horen dat de Kingtech K100G lekker loopt, maar had ook niet anders verwacht.

Grt,
Berto.
 
foutje >>>>>>>>>>>>>>> GA NAAR U2.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het laatste stuk werk, de wieldeuren,

IMG_2208.JPG


De rest druk van de turbine was wat hoog we hadden last dat hij maar doorging tijdens de landing,
ik heb de flaps wat meer instelhoek gegeven hiervoor was wel een verandering van de flapsturing nodig,
hij heeft veel meer uitslag, nu is de landing goed en slow te noemen zonder dat die probeert weg te
vallen op zijn kant.
De landing is nu langzaam en mooi om te zien ( film komt nog wel)
 
De deuren zijn weer gemonteerd, nu de aansturing nog.
En een likje verf.

IMG_2210.JPG
 
Back
Top