Belt cp crash :

• Topicstarter Topicstarter Dwayne
  • Startdatum Startdatum
D

Dwayne

Guest
Hoi,

Ik heb enkele weken geleden me beginnen interesseren in heli's
Ik heb sinds gisteren een Esky belt cp, gisteren al even gevlogen vandaag terug maar ben gecrashed door de wind... :( nuja ik heb al een nieuw tandwiel gekocht op ebay... maar ik moet nog een week wachten... en ik zou echt graag terug de lucht in gaan. Is er voor dit probleem een oplossing? waarschijnlijk nie maar toch ffen vragen + gebeurt deze soort beschadiging veel ?

Ik heb nog een vraagje: tijdens de crash is het plastic laagje van 1 van m'n blades losgekomen... ist het verstandig om zo verder te vliegen of moet ik er een nieuwe blade op steken?

thx

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb enkele weken geleden me beginnen interesseren in heli's
Ik heb sinds gisteren een Esky belt cp, gisteren al even gevlogen
Welkom bij de heliverslaafden!

vandaag terug maar ben gecrashed door de wind... :( nuja ik heb al een nieuw tandwiel gekocht op ebay... maar ik moet nog een week wachten...
Spijtig, maar het gebeurt gewoon. Kontroleer zeker je bladen op scheurtjes, die wil je niet voor je kop krijgen, en kontroleer zeker de hoofdas en staartrotoras of deze krom zijn, dit gebeurt namelijk vaak bij een crash!
en ik zou echt graag terug de lucht in gaan. Is er voor dit probleem een oplossing? waarschijnlijk nie maar toch ffen vragen +
Oefenen, oefenen. Dit kan echter ook goed op een simulator, dan maak je geen financiele en materiele schade bij een crash!

gebeurt deze soort beschadiging veel ?
Wel tijdens het leren zonder hulp!

Veel plezier en succes!

Dank u voor het onthaal :)
Ik heb samen met het wieltje een sim besteld, ben niet van plan om 100den euro's uit te geven aan men heli :d maar zal zeker blijven oefenen.

Btw: is het moeilijk om zo'n wieltje te vervangen?

thx

Hi Dwayne,

Dwayne zei:
ben niet van plan om 100den euro's uit te geven aan men heli
Dat waren we allemaal niet maar moet je nu is kijken ;)

Doe de hoofdas en bladas nakijken, als je die krom hebt ook al is het maar een heel klein beetje dan gaat je heli schudden en zo leer je nooit vliegen! Hoofdtandwiel vervangen is vaak 1 boutje los, hoofdas naar boven eruit trekken en je hebt het tandwiel in handen. Nieuwe eronder, afstand motor-tandwiel opnieuw stellen (Anders heb je zo weer een gestript tandwiel) en klaar is eh Dwayne.

Welkom bij de club van 1000+ ;)

Ton

Onderdelen kun je ook bij rctechnics.eu bestellen.
Ik had ze erg snel in huis, binnen 2 dagen. ('s nachts besteld)

Groeten,
Gerben

hoi dwayne bij een crash met de belt betekent dit dat je altijdt je hoofdas en je feateringshaft moet vervangen je moet ze in iedergeval even controleren dit doe je door ze er uit te halen en over een glazen plaat te rollen dan kan je zien of ze nog mooi recht zijn in het begin is het effe klooie maar als je eenmaal weet hoe je je heli uit elkaar moet halen en ook weer in elkaar moet zetten is dit een klusje van 30 min en wat het craschen betreft wen er maar aan want dit is zeer zeker niet je laatste keer

suc6

hoi dwayne bij een crash met de belt betekent dit dat je altijdt je hoofdas en je feateringshaft moet vervangen je moet ze in iedergeval even controleren dit doe je door ze er uit te halen en over een glazen plaat te rollen dan kan je zien of ze nog mooi recht zijn in het begin is het effe klooie maar als je eenmaal weet hoe je je heli uit elkaar moet halen en ook weer in elkaar moet zetten is dit een klusje van 30 min en wat het craschen betreft wen er maar aan want dit is zeer zeker niet je laatste keer

suc6

Bedankt,
maar is het mogelijk op meer gedetaileerd te zijn? want ik ben slechts een beginner... of zijn hier sites voor waar je dit allemaal kunt doornemen?

thx

Heli vliegen kost geld , als je niet te veel uit wil geven aan je hobby moet je met treintjes gaan spelen..,

Echt met treintjes spelen is duurder denk ik...moet je maar eens wat meer rondkijken/lezen op dit forum.
Verder vind ik de opmerking weinig ondersteuning geven aan de gestelde vraag.

Helivliegen hoeft echt niet zo duur te zijn, als je rustig stapje voor stapje de juiste dingen doet.

Veel oefenen op de sim en in het echt alleen dingen doen die je op de sim kan dromen.
Nu gewoon de kapotte onderdelen vervangen en eventueel samen met een ervaren iemand naar je setup gaan kijken.
Dan weer stapje voor stapje bijleren.

Eric

hey

crashen is zeer normaal voor beginners
ikzelf heb al een kyosho kaliber 50 in de prak gevlogen
daarom ben ik ook overgeschakeld naar electro is ietsjes goeikoper :)
nu heb ik een trex 600 crashvrij :)
het enigste dat ik mogen vervangen heb is het tandwiel en dat is het :)
het kost 20€ voor 2 in een zakje :)
je zal nog veel crahen als je wil leren vliegen hoor :)

hey

crashen is zeer normaal voor beginners
ikzelf heb al een kyosho kaliber 50 in de prak gevlogen
daarom ben ik ook overgeschakeld naar electro is ietsjes goeikoper :)
nu heb ik een trex 600 crashvrij :)
het enigste dat ik mogen vervangen heb is het tandwiel en dat is het :)
het kost 20€ voor 2 in een zakje :)
je zal nog veel crahen als je wil leren vliegen hoor :)

Bedankt voor de goeie moed:D En ik heb nog een vraagje , want volgens mij ben je toch al ervaring op het gebied van heli's :de blades van de heli, hoe hard moet ik ze aanspannen?

thx

Bedankt voor de goeie moed:D En ik heb nog een vraagje , want volgens mij ben je toch al ervaring op het gebied van heli's :de blades van de heli, hoe hard moet ik ze aanspannen?

thx

goh ik ben nog een rookie op gebied van heli's hoor er zitten hier mensen met PAKKE meer ervaring als ik :)

het enigste dat ik gedaan heb is mijn heli zelf gebouwd en kan al wat vliegen en reparaties doen ;)
dus daar heb ik wel ervaring in :)

bedoel je je tandwiel of je blades(propellor) zelf?

je tandwiel kan j egewoon normaal vastzetten

ja blades(props) ni te hard en niet te zacht zorg gewoon dat je ze nog kunt naar elkaar plooien zonder al teveel kracht op te zetten

misschien nog een kleine tip , koop geen onderdelen van ebay , ga ze kopen in een winkel :)

... crashen is zeer normaal voor beginners ...
Da's m.i. een beetje te sterk uitgedrukt, niet zeer normaal (maar wel altijd 'zeer' :( ). Met goede hulp duurde het bij mij een jaar voor ik eerste crash had, materiaalpech. Schlüter Miniboy, 6.5cc, CP. Elke weekend zes-zeven vluchten. Vijfentwintig jaar geleden, geen gyro, wel steeds kleine stapjes. Nadeel, wel lang over de hoverfase gedaan. Tegenwoordig, met simulators en beter materiaal, zou dat in nog sterkere mate moeten gelden.

Laatst bewerkt:
goh ik ben nog een rookie op gebied van heli's hoor er zitten hier mensen met PAKKE meer ervaring als ik :)

het enigste dat ik gedaan heb is mijn heli zelf gebouwd en kan al wat vliegen en reparaties doen ;)
dus daar heb ik wel ervaring in :)

bedoel je je tandwiel of je blades(propellor) zelf?

je tandwiel kan j egewoon normaal vastzetten

ja blades(props) ni te hard en niet te zacht zorg gewoon dat je ze nog kunt naar elkaar plooien zonder al teveel kracht op te zetten

misschien nog een kleine tip , koop geen onderdelen van ebay , ga ze kopen in een winkel :)

Ik bedoelde de blades zelf ;)
Aangezien je zelf ook in belgië woont, ken je enkele winkels in de buurt van Ieper (heel west-vlaanderen eigenlijk:cool:) waar ik belt cp onderdelen kan kopen?

thx

he dwayne er is een simpele regel voor het vastzetten van je bladen je moet ze zo vast zetten dat als je je heli op zijn zij houd de bladen blijven staan maar als je er mee schud moeten ze naar beneden gaan

suc6

he dwayne er is een simpele regel voor het vastzetten van je bladen je moet ze zo vast zetten dat als je je heli op zijn zij houd de bladen blijven staan maar als je er mee schud moeten ze naar beneden gaan

suc6

bedankt voor de tip :D

Back