Belt Cp electronica probleem

• Topicstarter Topicstarter bramibo
  • Startdatum Startdatum
B

bramibo

Guest
beste mensen,

Ik heb een stock Belt en hij heeft het tot nogtoe goed gedaan, maar ineens heeft ie nu het probleem dat na plus minus 3 minuten het toerental terugzakt.
Heb een andere lipo van 2200maH gekocht, omdat ik dacht dat de accu niet goed meer was. Maar met de nieuwe accu hetzelfde verhaal.
Heb sterk de indruk dat het aan de ESC ligt.
Heeft iemand hier ervaring mee of iets soortgelijks meegemaakt?
En als ik een andere ESC moet kopen wat zou dan een goed alternatief voor de stock-e-sky ESC zijn?
Alvast bedankt,

Groet Cas

Hum

Dat probleem kent een hele partij mogelijke oorzaken..

- Motor te warm?
- Esc te warm?
(onder te warm wordt verstaan dat je hem niet meer met je vingertje aan kan raken. je moet hem 5 tellen vast kunnen houden, dan zit ie ergens rond of onder de 60 graden)

Als een van beide te warm wordt (waarbij je esc een grote voorkeur heeft als het om warmteterugregelingen gaat...) gaat de regelaar (de esc.) gas terug nemen om zichzelf te beschermen.

Andere mogelijkheid is dat je lader je accu niet volledig oplaad. kun je testen door een voltmetertje bij de karwei (of concullega) te halen en even het voltage te meten, dit moet ergens rond de 12,6 zitten.

Check dat, dan weten we al een stuk meer :mrgreen:

hoi student,

De esc wordt nauwelijks warm. Als ik voorheen een accu had leeggevlogen, was ie iets meer dan lauw. Nu met dat lage toerental is dat alleen maar minder. En de accu hou ik altijd in de gaten met de multimeter, die komt netjes tot 12,6 volt. Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel stroom er in de accu wordt gepompt, maar ik neem aan dat dat oke is als de voltages ook kloppen.
Zou het eventueel aan de ontvanger of zelfs zender kunnen liggen?
Ik weet ook niet hoe je dit zou kunnen testen.
Nou ja, alle antwoorden zijn welkom.
Groet Cas

hoi student,

De esc wordt nauwelijks warm. Als ik voorheen een accu had leeggevlogen, was ie iets meer dan lauw. Nu met dat lage toerental is dat alleen maar minder. En de accu hou ik altijd in de gaten met de multimeter, die komt netjes tot 12,6 volt. Ik kan natuurlijk niet zien hoeveel stroom er in de accu wordt gepompt, maar ik neem aan dat dat oke is als de voltages ook kloppen.
Zou het eventueel aan de ontvanger of zelfs zender kunnen liggen?
Ik weet ook niet hoe je dit zou kunnen testen.
Nou ja, alle antwoorden zijn welkom.
Groet Cas

Waarschijnlijk ligt het dan toch aan je regelaar, iets anders lijkt me erg onwaarschijnlijk. Als deze is doorgebrand, dan kun je dat ruiken (gewoon je neus erbovenop drukken :P).

het wordt nog moeilijker. Vandaag viel mijn heli ineens uit de lucht.
Motor viel stil, gelukkig zat ik maar op een halve meter.
Kon daarna nog gewoon vliegen, zij het met kromme tailboom.
(niet zo tof voor de snaar, die zal spoedig wel doormidden zijn)
Maar ik had daarna dus nog een paar keer dat als ik de accu aansloot,
de heli niet reageerde op de zender, servo's gingen als een gek tekeer.
Dus er was gewoon geen ontvangst. na een tik op de zender was alles weer goed. Maar ik vertrouw het hele ding voor geen meter.
Toerental dat inzakt na een paar minuten en af en toe valt spontaan de ontvanger of zender uit.
Tja, wat zal ik allemaal voor nieuws gaan kopen???

Cas

hoi bramibo je esc is kapot ik heb precies het zelfde probleem gehad.
je moet er een kopen kopen die minimaal 50 ampere aan kan

groet skippie

Hoi skippie,
Maar hoe kan een kapoote esc ervoor zorgen dat mijn ontvangst helemaal wegvalt? Het lampje van de gyro bleef wel gewoon branden toen het ontvangst weg was. Dus de esc levert nog wel stroom aan ontvanger.
Hoe dan ook, ik ga wel kijken voor een esc van 30 A.

Bedankt,

Gr Cas

Hoi skippie,
Maar hoe kan een kapoote esc ervoor zorgen dat mijn ontvangst helemaal wegvalt? Het lampje van de gyro bleef wel gewoon branden toen het ontvangst weg was. Dus de esc levert nog wel stroom aan ontvanger.
Hoe dan ook, ik ga wel kijken voor een esc van 30 A.

Bedankt,

Gr Cas

Indien het voltage van je ESC naar de ontvanger ook maar even inzakt kan er storing optreden. Het is dus mogelijk dat dit het probleem is geweest.

30A voldoet voor de Belt CP, maar als je nu toch een nieuwe koopt neem dan gelijk 1 met een soft-start erop. (Scheelt je weer een aantal maingears).

Verder zou je een 3A uBEC kunnen kopen om je servo's en ontvanger van stroom te voorzien rechtstreeks vanaf de accu, en niet via de ESC.
Zo ben je er altijd zeker van dat je ontvanger stroom krijgt ;)

Groet, Christian

Back