Belt cp, main rotor head vibraties!

Heey Jongens,(Dames?)
Ik heb me belt weer uit de kast gehaald, en nu kom ik erachter dat er een gigantische vibratie in de main rotor head zit, met bladen erop.
als ik alleen me flybar padles erop hebt zitte heb ik nergens last van. maar met bladen is het een ramp!?

verder heb ik het gevoel dat hij niet echt goed zit, het lijkt wel of de bladen heel anders tegen overelkaar bewegen, en ik heb het ook al geprobeerd aftestellen met een pitch guege maar het lukt gewoon echt niet,

ik ben nog vrij nieuw in deze hobby (zomer juli ofzo)
dus ik kan wel wat hulp gebruiken..
Alvast bedankt!

Tom

Heb je al eens wat video's online bekeken over afstellingen enzo? De filmpjes van Nuttcaze en Finless Bob zijn daarin de beste en het meest duidelijk.

Die geven je iig de basis om je heli afgesteld te krijgen.

Een heli vibreert altijd behoorlijk tijdens de eerste opstartfase, echter horen deze weg te gaan als je head eenmaal op snelheid is gekomen.
Is dat bij jou ook zo? Of blijft hij nog steeds zwaar vibreren dan?

Ook moet je de bladen balanceren, afzonderlijk de CofG (Centre of Gravity) bepalen en deze gelijk krijgen, daarnaast moet je de bladen ook nog eens ten opzichte van elkaar balanceren het ene blad moet net zo zwaar zijn als het andere. Dan moeten de bladen ook nog eens getrackt worden dus dat ze dezelfde baan volgen als ze ronddraaien.

Edwin

Ik had gisteren exact hetzelfde probleem, nu had ik twee houten bladen uit verschillende verpakkingen erop zitten en na nawegen bleek dat het ene blad 20 gram en het andere 36,5 gram woog....de hele stuiterde bij het testen zowat de hele woonkamer door.

Ja klopt ik had ook 5 setjes gekocht en deze naast elkaar gelegd om zo de beste combi's te vinden, dat gaat dus bijna niet. Ze zijn al gematcht op gewicht. Gelukkig had ik ze op volgorde gelegd dus kon ze weer mooi bij elkaar leggen. Toch zitten hier nog hele kleine verschillen in die je er zelf moet uithalen.

xtreme blades pakken... vliegt ook meteen een stuk netter
Zijn dat van die plastic dingen? heb xtreme bladen voor de esky king gehad. Die bladen bleven wel heel bij een crash maar de rest niet ;)

Align houten bladen zijn ook prima voor een 450 als de belt, ik bedoel dan de '325pro'.

@ts, die esky video's van nuttcaze mbt het afstellen enzo zijn wel een aanrader en het best ook even de balans van je bladen controleren.

Zijn dat van die plastic dingen? heb xtreme bladen voor de esky king gehad. Die bladen bleven wel heel bij een crash maar de rest niet ;)

Align houten bladen zijn ook prima voor een 450 als de belt, ik bedoel dan de '325pro'.

@ts, die esky video's van nuttcaze mbt het afstellen enzo zijn wel een aanrader en het best ook even de balans van je bladen controleren.

@chrisdv, het topic is bijna 2 jaar oud, ik neem aan dat ts inmiddels wel een andere heli heeft of er meer over heeft geleerd.

ja van die "plastic dingen "met een paar gaten erin (onder de folie) tis fiber, geen plastic, maar dat is niet t punt... haha

Back