Belt-cp problemen

• Topicstarter Topicstarter Dave-apeldoorn
  • Startdatum Startdatum
D

Dave-apeldoorn

Guest
Goedenavond, ten eerste zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Dave en ik kom uit apeldoorn. Ik ben net als de meeste hier ook besmet geraakt met het heli virus, Maar nu heb ik een probleem, en dat is het volgende:

ik heb een belt cp, sinds de laatste crash heb ik hem opnieuw opgebouwd, maar hij vliegt niet mooi, De gyro (standaart gyro) laat de staart heel de tijd naar rechtsom draaien, en als ik hem van "rev" afhaal, is hij bijna helemaal goed. Heb ik de gyro er verkeerd weer opgezet? of maakt dit niet uit? De staart servo draait de verkeerde kant op, dus stuur ik naar links gaat de kop naar rechts en andersom. heeft iemand tips wat ik kan doen? mvg Dave.

beste dave,

allereerst: welkom in de wereld van rc heli's. Goede keus belt cp, heb hem ook. ff je vraag: gewoon een kwestie van je staartservo reversen op je zender, als het goed is lost dit je probleem op.

Tim de Boer

Hoi Dave,
heb je toevallig de servo aan de andere kant van de staart gehangen?
Hij draait namelijk de andere kant uit en je hebt niets gewijzigd aan je zender instellingen neem ik aan...
Je kan dus i.d.d. de servo reversen..
Je gyro staat waarschijnlijk goed, maar omdat de servo andersom werkt corrigeerd hij denk ik verkeerd om.
Verder zal je hem eerst opnieuw mechanisch af moeten stellen in ratemode.
Ik dacht dat de servo aan de staart hangt bij de Belt CP, dus moet je de houder naar voor of achter schuiven om de staartblaadjes onder de juiste hoek te zetten zodat de helie uiteindelijk stilhangt in een hover.
Daarna weer in HH mode zetten en dan moet het goed werken.

Eric

Hallo, dankjewel gek dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, mischien een domme vraag, maar dat is de rechter knop neem ik aan de "rud"der? Heeft iemand ook nog ideën of tips over de gyro? of het overigge afstelwerk? met vriendelijke groet. Dave

Hoi Dave,
heb je toevallig de servo aan de andere kant van de staart gehangen?
Eric

Hallo eric, de servo hangt wel aan de goede kant het is trouwens een nieuwe, de ander was stuk dat was ik vergeten te zeggen. Maar bedankt voor de goeie tip! mvg Dave.

Hallo eric, de servo hangt wel aan de goede kant het is trouwens een nieuwe, de ander was stuk dat was ik vergeten te zeggen. Maar bedankt voor de goeie tip! mvg Dave.

Draairichting is afhankelijk van het merk/type servo, gewoon op de zender de rudder channel reversen.

ging er even van uit dat je dezelfde servo gebruikte ;)
i.d.d rudder reversen en opnieuw afstellen indien nodig.

succes
Eric

Draairichting is afhankelijk van het merk/type servo, gewoon op de zender de rudder channel reversen.

Harrtelijk dank, heb zojuist de servo op de zender omgedraait, maar ik denk dat dan het andere probleem nog niet is opgelost, namelijk dat de hele op HH mode blijft rondjes draaien naar rechts, zou dit dan komen dat de gyro hem verkeerd corrigeerde? dus nu ik hem weer goed heb staan zal hij het gewoon moeten doen? mvg Dave

Harrtelijk dank, heb zojuist de servo op de zender omgedraait, maar ik denk dat dan het andere probleem nog niet is opgelost, namelijk dat de hele op HH mode blijft rondjes draaien naar rechts, zou dit dan komen dat de gyro hem verkeerd corrigeerde? dus nu ik hem weer goed heb staan zal hij het gewoon moeten doen? mvg Dave

als de heli vanzelf gaat draaien kan dit komen door dat de gyro gereversed is.
En daarom bij het draaien de verkeerde kant uit gaat bijsturen en hij blijft pirowetten.
Dit los je op door de gyro op normal te zetten of op reverse afhankelijk van de positie van de gyro en/of merk.

Als je gyro in heading hold modus staat (mits je gyro dit kan) kan je je heli oppakken en met de hand de heli draaien (net als een pirowetje) dan zie je dat de staartbladen zich automatish corrigeren. Zo kan je controleren of hij de goede kant uit corrigeert.

afstellen

Goedenavond, ten eerste zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Dave en ik kom uit apeldoorn. Ik ben net als de meeste hier ook besmet geraakt met het heli virus, Maar nu heb ik een probleem, en dat is het volgende:

ik heb een belt cp, sinds de laatste crash heb ik hem opnieuw opgebouwd, maar hij vliegt niet mooi, De gyro (standaart gyro) laat de staart heel de tijd naar rechtsom draaien, en als ik hem van "rev" afhaal, is hij bijna helemaal goed. Heb ik de gyro er verkeerd weer opgezet? of maakt dit niet uit? De staart servo draait de verkeerde kant op, dus stuur ik naar links gaat de kop naar rechts en andersom. heeft iemand tips wat ik kan doen? mvg Dave.

dag dave met andy visser uit dordrecht ik heb zelf 3 weken geleden de belt cp v2 gekregen en de zelfde week gecrasht ik heb hem zelf uit elkaar moeten halen en de boom moeten vervangen nu heb ik goed moeten kijken hoe ik de belt moest terug plaatsen een kwart slag moeten draaien om over het tandwiel te plaatsen kan het misschien zijn dat je deze de verkeerde kant heb opgedraait ?
ik ben zelf net begonnen met deze hobby maar is wel kikke als je het kan
met vriendelijke groet aa visser

Back