Belt CP servo's vervangen

Yo,

Ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een E-sky Belt CP. Nu heb ik gisteren m'n eerste crash gehad en de ELE servo is stuk (mist een paar tandjes nu). Het liefst zou ik nu alle servo's willen vervangen door Hitecs (HS-55).

Daarvoor de volgende vraagjes:
Past deze servo zonder verdere aanpassingen?
Moet ik andere servo arms kopen?
Is er een beter alternatief?
En als laatste, weet er iemand een goede E-sky verdeler in belgie (voor de andere stukken :( )?

groeten,
Bendalf

ps: een spoedig antwoord zou heel fijn zijn want ik vertrek tegen 14h al naar m'n normale winkel ;)

<Ja>

<Nee, zitten erbij>

<koop HXT 9 grs. servo's bij hobbycity.com kosten $3,65 per stuk en reserve tandwielen kosten $0,99, stuk voordeliger en voor beginner en gevorderde gebruiker een uitstekende servo>

Yo,

Ik ben sinds enkele weken de gelukkige eigenaar van een E-sky Belt CP. Nu heb ik gisteren m'n eerste crash gehad en de ELE servo is stuk (mist een paar tandjes nu). Het liefst zou ik nu alle servo's willen vervangen door Hitecs (HS-55).

Daarvoor de volgende vraagjes:
En als laatste, weet er iemand een goede E-sky verdeler in belgie (voor de andere stukken :( )?

groeten,
Bendalf

ps: een spoedig antwoord zou heel fijn zijn want ik vertrek tegen 14h al naar m'n normale winkel ;)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het verschil tussen een HXT 9g en een HS55 toch wel erg groot hoor, je moet ze eens tesamen aansluiten en vergelijken: dag en nacht. De HXT heeft gewoon als verdienste dat ie erg goedkoop is en voor op depron spul kun je die heel goed gebruiken maar in iets wat nauwkeurig moet gestuurd kunnen worden zou ik toch voor HS55 gaan, die stuurt veel soepeler en is betrouwbaarder. Ze kosten trouwens ook maar een 9€ het stuk als je uitkijkt naar buitenlandse shops.

Zal ongetwijfeld dat jij verschil ziet, maar als je net begint gaat er nog wel eens wat stuk, zoals al blijkt uit de vraag, en het zal zeker niet de laatste servo zijn die gaat. Ik denk dat het verschil in servo's je pas op gaat vallen wanneer je veel langer hebt gevlogen en meer ervaring hebt. Je kunt dan altijd nog besluiten een paar mooie servo's aan te schaffen en dan zijn ze er vast nog veel beter en duurder dan de HS55 van hitec.

Naast heli vliegen rij ik ook met nitro buggy's de eerste paar jaar merkte ik het verschil niet tussen mijn servo van 40 euro en één van 120 euro, maar naarmate mijn rijden vooruit ging en ik wedstrijden ging rijden merkte ik steeds meer het gemis van een goede servo, en heb toen ook in de buidel getast voor een high-end servo.

Naast heli vliegen rij ik ook met nitro buggy's de eerste paar jaar merkte ik het verschil niet tussen mijn servo van 40 euro en één van 120 euro, maar naarmate mijn rijden vooruit ging en ik wedstrijden ging rijden merkte ik steeds meer het gemis van een goede servo, en heb toen ook in de buidel getast voor een high-end servo.
Dat een servo van 40 of 120€ beiden betrouwbaar gaan zijn daar zou ik inderdaad niet van wakker liggen. Maar zelfs in een goedkopere heli kun je jezelf wel voor de kop slaan als ie crasht omdat een servo van 3.5€ vast loopt en een halve heli sloopt. Het gaat hier ook niet over 80€ verschil per servo maar 16.5€ voor 3. In helis zou ik de TPs enkel in een walkera 4 of iets dergelijks steken. En zeker op de staart wil je een soepeler servo dan de standaard esky of TP 9g, die zou ik nog eerder vervangen dan degene op de swash.
Maar da's een persoonlijke mening, er zijn er inderdaad veel die perfect gelukkig zijn met die TPs op hun heli. Zoveel piloten, zoveel meningen...

Op menig forum zijn al hele discussies opgezet over servo's en daar komen we dus niet uit, geen probleem zo lang een ieder maar lekker vliegt of het nu met een servo is van 4 of 14 euro maakt mij niet uit.

N.B.
Meestal gaat volgens mij het volgende op:
Als iets 5 minuten goed werkt blijft het ook wel werken!

Back