Belt-CP springt schijnbaar willekeurig

• Topicstarter Topicstarter heli-jack
  • Startdatum Startdatum
Hoi Jack,

Ik heb zelf ook een Belt Cp (v2) en heb hetzelfde probleem alleen bij mij doet hij het als ik de idle-up inschakel maar dan net de andere kant op (naar beneden). Ook dit kan tot apparte situaties leiden. Ik denk aan een elektonisch probleem. Heb net een nieuwe (Futaba) zender en ontvanger gekocht en ben deze aan het inbouwen.
Hoop dat dit het is, zo niet dan moet het volgens mij inderdaad zoals jij ook denkt, de ESC zijn. Zondag weet ik het....

Groet,
Roy

@roy

Het probleem weat jij beschrijft roy ligt eraan dat in de standaard zender die bij de belt geleverd word de pitch curves voor normaal en idle up anders zijn, daardoor verspringt hij dus naar beneden. met je nieuwe zender kun je je pitch curves instellen en zou het wel goed moeten gaan.

@heli-jack

Onderga je swashplate eens aan een diepgaand onderzoek.
De swashplate bestaat uit meerdere 2 delen (plus ballinkjes enzo) die in elkaar worden geklinkt. Het kan zijn dat het binnenste deel aan 1 kant iest uit het lager staat, waardoor je dus een trillende swashplate krijgt en daaroor kan het namelijk ook dat tikkende geluid verklaren, dat zou dan de onderkant van een linkje (dat zwarte oogje wat je op een ballinkje drukt) kunnen zijn die contineu aan 1 kant de swashpolate raakt.
Je kunt het zien doordat je daar dan slijtage ziet.

Allebei veel succes.

remon

Dank je Remon,

Wel raar dat dit zo ingesteld is, een beginner (zoals ik) gaat er snel mee de mist in. (Wel goed voor de onderdelen handel!).

Groet,
Roy

Misschien is er hoop...

Hi guys, allen weer bedankt voor jullie opmerkingen, tips en suggesties.
Inmiddels heb ik de kop nu een aantal keren uit elkaar gehaald, de zaak weer helemaal opnieuw afgesteld en (!) de hoofdas en de lager eens goed gesmeerd.
Eea leek een stuk beter te gaan maar helaas draaide ik daarna mn tandwiel aan gort..
Daarvoor inmiddels een nieuwe besteld (ook maar wat cnc-parts waaronder een swashplate).
Als de zaak binnen en gemonteerd is laat ik het resultaat weten..

Vraag op is op dit moment de beste zender voor de beltcp v2.
Ik wil de DX6i gaan kopen.

Ook wil ik mijn servo vernieuwe voor betere, en de Futaba GY 401.
dit wil ik doen om hem rustiger te laten vliegen.
Ik vindt de beltcp v2 zonder upgrade,of betere servo en zender erg nerveus vliegen.
Of hebben jullie een beter idee.

Ook wil ik mijn servo vernieuwe voor betere, en de Futaba GY 401.
dit wil ik doen om hem rustiger te laten vliegen.
Ik vindt de beltcp v2 zonder upgrade,of betere servo en zender erg nerveus vliegen.
Of hebben jullie een beter idee.

Hij vliegt zo nerveus of rustig zoals jij zelf vliegt hoor. Die GY 401 is daarbij geen wondermiddel.

Je kunt de uitslag van servo's wel aanpassen door de pitch control links aan te passen op de servo's zelf, maar het zal dan een afweging worden tussen een minder directe aansturing en minder nerveus vlieggedrag.

Dat is echt iets wat eigenlijk niet zo wenselijk is, want zodra je 3D gaat vliegen kun je die extra gevoeligheid juist gebruiken.

Kortom, ik denk eerder dat je er aan zult moeten gaan wennen, of je zult moeten gaan kijken naar veel grotere helicopters die door hun grootte en gewicht wat rustiger ogen.

Vergis je echter niet, ook die kun je vaak flink door de lucht laten stuiteren met je eigen stuurgedrag.

Overigens vraag ik me wel even af wat je exact bedoeld met 'nerveus' vlieggedrag. Een verkeerd afgestelde gyro kan bijvoorbeeld de staart laten bewegen, terwijl dat natuurlijk niet moet. Dan is de heli dus niet goed afgesteld.

Back