Belt CP V2 full metal upgrade (en beetje carbon)

Hierbij de start van mijn "project"

Mijn Belt CP V2 krijgt wat meer metaal aan zijn lijfje, en aan zijn staartje word het koostof achtig (tail boom, stabelizers, tail blades)

Ik doe dit voor de "performance" en bietje voor het gezicht (carbon op tail)

Iemand nog tips? (foto's komen binnenkort), als er nog wensen zijn m.b.t. foto's hoor ik het graag (PB of hier)

ik ben er ook beniewd naar
ben zelf ook een beetje aan het upgrade gegaan rotor al geplaatst en na wat afsteling vliegd hij weer
de andere delen volgen later

groetjes boemer

ps: veel fun met het knutselen

Laatst bewerkt door een moderator:
veel knutsel werk gaat het worden :)

Het hele main frame moet uit mekaar, (paar lager plaatjes voor main shaft)

Maar, moet nog even wachten op onderdelen (hong kong...)

EDIT:

even een vraagje (weet niet of iemand het weet), ik neem:

metalen onderdelen:

ek5-0449 Servo and Horizontal Fin Mount.
ek5-0446 Left & Right Rudder Angel.
ek5-0447 Front & Rear Rudder Angel
.
ek5-0448 Tail Boom Holder
.
ek5-0444 Main Shaft Bearing Set
.
ek5-0443 Motor Mount Set Alu
.
ek5-0445 Swashplate Guide Set

ek5-0442 Receiver Soleplate
. (voor stevigheid)
ek5-0450 Belt Wheel Bearing Holder

heb ik dan:

ek5-0451 Screw Aluminum Cannula

b_813.jpg

nodig? (of is dit gewoon voor de sier/carbon main fram (ik heb plastic, carbon main frame is me bietje te duur in vergelijking met plastic)

Carbon voor tail:

Tail boom, horizontal/vertical stabelizer, tail blade. (mischien nog main blades, maar zijn erg duur in vergelijking met fiberglass/wood, heb mooie fiberglass gezien bij hobbymaniac/zwarte met gele paintjob)

Waarschijnlijk komt morgen het eerste "materiaal" binnen :D, dan kan ik beginnen met de Head/tail. (setje), denk dat volgende week maandag/dinsdag/woensdag de rest binnen komt (carbon, en body metaal werk)

Laatst bewerkt:
Ik wil je serieus niet afkraken, maare, waarom koop je dan niet gewoon een TREX 450 kloon? hebbie alles alu en carbon, vele malen goedkoper...

Als je hier wel mee doorgaat, ga ik dit draadje volgen!

Edit: al die alu onderdelen gaan niet passen als je het plastic frame nog heb......... tenminste, de main shaft bearing set, de tail boom holder, de belt wheel bearing holder, swash guide en de receiver plate gaan niet passen dacht ik.. dit zit allemaal al in het standaard frame..(is dus 1 deel) maargoed, time will tell!

Laatst bewerkt:
Align wel wat meer ja, maar een CopterX SE is al te krijgen voor $70 incl. verzenden. Daar kun je geen esky mee vergelijken.

Ik heb helaas hetzelfde gedaan als waar jij nu mee bezig bent alleen dan met een King 2. Ook alles CF en alu gemaakt, ook met CF frames. Probleem is dat het allemaal best veel kost en de heli er geen centimeter beter door gaat vliegen. Het enige waarvoor het leuk is, is de bling en het bouwen. Als je echt wat wilt kun je beter gewoon een CopterX SE of vergelijkbaars halen.

Ik wil je project natuurlijk niet ontmoedigen maar ik hoop dat je niet te hoge verwachtingen van het geheel hebt. Het is namelijk best frustrerend kan ik je uit ervaring vertellen, om veel geld er tegenaan te gooien en vervolgens te zien dat het er niks beter van wordt. En dan krijg je er ook nog eens geen goede prijzen voor als je het verkoopt :( Beter kun je het geld dus in een goede gyro steken of een compleet nieuwe heli/frame.

compleet nieuwe heb ik weinig zin in :(

Ik heb dees nu ruim weekje, head tail wil ik wel doen, omda ik head bijna helemaal heb gemolt met mijn eerste crash nu. en de servo dingetjes is denk wel handig om van metaal te hebben?

Ik moet even kijken ja, mischien dat ik idd een goede gyro koop, en waarschijnlijk een anderre esc. (hij word idd wel warmpjes)

Ik wil je serieus niet afkraken, maare, waarom koop je dan niet gewoon een TREX 450 kloon? hebbie alles alu en carbon, vele malen goedkoper...

Als je hier wel mee doorgaat, ga ik dit draadje volgen!

Edit: al die alu onderdelen gaan niet passen als je het plastic frame nog heb......... tenminste, de main shaft bearing set, de tail boom holder, de belt wheel bearing holder, swash guide en de receiver plate gaan niet passen dacht ik.. dit zit allemaal al in het standaard frame..(is dus 1 deel) maargoed, time will tell!

Dan word het dus alleen de head/tail van metaal :evil:

b_300.jpg

...........

Ik denk dat ik het anders idd bij head/tail metal laat, waarschijnlijk wel het carbon matriaal, kan idd beter in de electronica "investeren" denk ik :)

Laatst bewerkt:
compleet nieuwe heb ik weinig zin in :(

Ik heb dees nu ruim weekje, head tail wil ik wel doen, omda ik head bijna helemaal heb gemolt met mijn eerste crash nu. en de servo dingetjes is denk wel handig om van metaal te hebben?

Ik moet even kijken ja, mischien dat ik idd een goede gyro koop, en waarschijnlijk een anderre esc. (hij word idd wel warmpjes)

Als je net begint zou ik zeker niet aan een Alu kop beginnen. Het gaat alleen maar krom en is duurder om te vervangen dan plastic. Het vliegt er niks beter door. Gewoon lekker met de plastic onderdelen leren vliegen en later, als je stukken minder crasht overgaan op een andere heli of Alu voor de bling. Het liefst al zodra je enigszins kunt hooveren aangezien de Belt nou niet echt een super heli is ;)

He als je toch zo ver gaat waarom dan niet meteen ombouwen naar Direct To Swash besturing...
Ik heb net een oude belt-cp omgebouwd en de eerste bevindingen zijn geweldig..
IK heb nog wat ellende met de Gyro maar die zal wel gewoon overleden zijn..
De Ombouw is een behoorlijke hoeveelheid werk maar het resultaat is 300% beter.
Ik vlieg zelf met diverse andere 450 en 500 heli's en het probleem wat ik altijd met de belt-cp had was dat ik hem altijd erg sloom en onstabiel vond.

Nu de ombouw bijna klaar is (gyro moet dus nog goed) lijkt hij veel meer en beter te reageren op de stick.

Benno

Google maar eens op Belt-cp DTS...
ER zijn genoeg filmpjes en forums te vinden waarop het goed uitgelegd wordt met mooie foto's..
Ik heb de servo's in het frame gebouwd..
Niet de makkelijkste maar wel de mooiste en stevigste oplossing..

Foto's ga ik nog maken..

Benno

ik hou er niet zo van om veel te veranderren, bij het hoveren (en beetje om me heen vliegen) is hij netjes stabiel (voor zover een CP stabiel is natuurlijk)

Is jou keuze, en daar is niets mis mee..

De upgrades die je gaat doen zijn allemaal cosmetisch.

IK weet niet waar je vandaan komt maar 28 maart hebben we weer een indoor en zou je het verschil kunnen voelen..
Verder veel plezier met de upgrades..

Benno

ik kom uit benschop (boeren gehucht :P) zuidwesten van provincie utrecht. Me head/tail is vandaag binnen gekomen (waarschijnlijk al bijna 6uur in de schuur gestaan, zonder dat TNT even een briefje door de deur heeft gedaan...:sniper:

Hier heb je voor 32,49 dollar +verzendkosten (dat is 23.97 euro) al een upgrade setje,
23jhogl.jpg

mvg, Jaimy

Edit;
Zag net pas dat je al wat had besteld :O

Laatst bewerkt:
ja, is net binnen :)

Gaat ik morgenmiddag erop zetten denk ik

Nog even een vraagje, ik heb nu de "hyperion nogwat" (compu lader) en 2 lipo's (http://www.hobbymaniac.com/winkel/3s-2200mah-2030c-180g-103-x-33-x-24mm-p-673.html?cPath=90_124)

specs van lipo:

Cell Count: 3S - 11.1v
Capacity: 2200mAh
Constant Discharge: 20C
Peak Discharge (10sec): 30C
Pack Weight: 180g
Pack Size: 103 x 33 x 24mm

Wat moet ik dan allemaal instellen op de lader, ik wel load/discharge/balance, maar niet "balanced load" ofzo

(BTW:http://www.hobbymaniac.com/winkel/h...220v-nieuwste-versie-p-1284.html?cPath=93_184 (de lader))

Hij is nu op 11.8v, Hij wisselt tussen "bal/cha"

Dan is hij klaar tog?

Laatst bewerkt:
Back