Belt CP V2 full metal upgrade (en beetje carbon)

nog even over batterij :D

Het is gelukt hr, hij laad hem door tot 12,6 (4,2/cell)

dan geeft hij een aantal (ZEER) luide piep singalen :)

ja kan wel en nee niet doen..

Er zijn zelfs fabrikanten die een hogere laadstroom in hun specs zetten..

Eigenlijk moet je blij zijn met de laad uurtje..
sneller laden is altijd mogelijk maar verkort ook altijd de levensduur en ook de hoeveelheid lading is dan minder..
Dus je stop er minder in..

In praktijk wil ik op het veld wel eens even een accu snel wat lading geven voor nog een vluchtje maar thuis altijd gewoon met max. 1C laden...

Benno

Lipo's gewoon lekker op 1c laden, isdie met 40 minuten vol, is snel zat, desnoods haal ej een paar extra accu's..
zelfde als plantjes, sta je op locatie, prak ik er lekker max aantal c's in wat de accu aankan, maar thuis gewoon 1c..

Bal/Chg houd in, Balance, Charge, dan is de accu nog NIET klaar.. dan isdie gewoon nog aan het laden, staat als het goed is ook op het schermpie van je lader, hoeveel mah die nog doet.. dat loopt af aan het eind.. RTFM!

Ik zou toch echt je geld in je zak houden en een 450 kloon kopen.. heb net zelf mn copterx vliegend.. en dat is gewoon 1000 keer strakker als de sloppe belt.. wiebel maar eens aan de flybar in de lengterichting, dan snap je waarover ik praat ;)

hoi..
Had je nog wat foto's beloofd van een belt-cp heli met DTS...

100_6115.jpg

100_6114.jpg

100_6113.jpg

Het resultaat over trof mijn verwachting..
Veel directer in de besturing...
Alle aluminium upgrades zijn alleen maar cosmetisch..
ze doen niets aan de vlieg eigenschappen..

Benno

Aadje,

Gear met one way bearing erin werkt ff makkelijker.

Mijn RDTS mod (Reverse Direct To Swash mod)
Ik heb gebruikt gemaakt van 2 mini titan servo tray (5$), heb niets hoeven breken aan het frame.

esky_belt_cp_v2_dts_mod_003.jpg

esky_belt_cp_v2_dts_mod_002.jpg

esky_belt_cp_v2_dts_mod_005.jpg

Ik heb een copterx/clone head op mijn Belt voor 18 euro incl verzending van Ebay. Er mooi kopje, nagenoeg geen speling. Althans niet meer dan op de kop van mijn CopterX in aanbouw. Belt in combi met de RDTS super direct en spelings vrij vliegen.

En inmiddels is er niet veel meer over van mijn originele Belt CP V2, niet veel cosmetisch alles heeft wel een functie :)

450_blue_001.jpg

Veel knutsel plezier!

Tip: Andere goede upgrades zijn een nieuwe ESC omdat die van de Belt graag stoppen met waar ze voor gemaakt zijn. Erg naar als dat in de lucht gebeurt.

Eric

Alle aluminium upgrades zijn alleen maar cosmetisch..
ze doen niets aan de vlieg eigenschappen..

Benno

Da's toch niet helemaal waar hoor! Als het niet beter vliegt, ligt dat eerder aan de kwaliteit van je upgrade-set. Niet alles wat aluminium is, is ook daadwerkelijk goed, als bladhouders of lagerpassingen speling vertonen, of de bladegrip is wijder als de bladwortel dik is, helpt het weinig als de boel van Alu is. Maar hoewel het verschil vanwege een (goede) metal upgrade bij hooveren en rustig rondtoeren niet écht voor een toeschouwer zichtbaar is, voel ik het verschil in de reacties ook dan meestal al goed. Nét effe wat strakker en preciezer. Maar het grote verschil zit hem in de extreme situaties: de heli blijft tot veel hogere rotorbelastingen zuiver reageren en is dus makkelijker te corrigeren als je bijvoorbeeld een stuurblundertje maakt, waar je in zo'n geval met de standaard kop nadat je je stuurfout gecorrigeerd hebt, ook nog even bezig bent de onzuivere reacties weer te corrigeren. Ook word het vliegen in vlagerige wind er op zich niet stabiler van, maar de heli laat zich dan toch wel strakker sturen, en het vliegen word er dus wél makkelijker van.

Meestal word ook het strak vliegen op hoge snelheden een pak makkelijker met een goede upgrade.

Groet, Bert

Brutus ik ben het helemaal met je eens, geen speling in de kop is een kopzorg minder.

bedankt voor de antwoorden, ik gaat denk even kijken voor een esc, servo's zijn nu nog wel goed (vind ik)

Ik moe ook nog wat spares hebben (main gear, tail boom, main blades, tailservo mount) en mischien feahter shaftie.

Ho hoi..
IK wordt weer eens verkeerd begrepen..
De standaard E-sky alu upgrades zien er mooi uit maar de speling blijft en de vlieg eigenschappen zijn dus niet beter.
Dat geldt voor zowel de king als de belt-cp en ik spreek dan ook uit uitgebreide ervaring van zowel mezelf als een paar bouwers in mijn omgeving.

Als je een 450 copterx kop op de belt-cp zet is dat wel een ander verhaal..
Dat vliegt echt wel een stuk strakker..
In dat geval durf ik bijna wel te zeggen dat alle alu koppen beter zijn dan de kunstof koppen maar ik heb begrepen dat de t-rex kunstof koppen toch wel erg goed zijn dus zeg ik dat maar effe niet...
Ha ha

Vond de ombouw trouwens ook netjes gedaan en het vervangen van de servo's zal zeker een stuk makkelijker gaan dan bij mij.
Ik heb behoorlijk lopen zoeken naar die servo steuntjes en ik was ook bang dat de standaard belt-cp canopee niet meer zou passen..

Benno

Hee Benno,

rustig maar, niemand valt je aan, ik ook niet.
Ik meldde al in mijn antwoord dat als er net zoveel speling zit op een Alu kop als op de originele kunststoffen, dat je dan toch écht weinig opschiet. Wel iets vanwege het duidelijk minder wordn van de flexibiliteit in het geheel, maar toch.... Dan praat je wel over de extreme situaties, waarbij élke metalen kop, ook die met speling, tóch nét even iets voorspelbaarder blijven reageren.
Dat er speling zit op een E-sky metal upgrade, tsja, da's een kwestie van merk-specifieke kwaliteit, maar ik kan mij voorstellen dat er voor E-sky ook van toeleveranciers wellicht een goede upgrade te koop is... Er word daar in het verre oosten zóveel gemaakt....

Ik vlieg zelf niet veel met het kleine spul en ook pas sinds kort, dus wat er allemaal te koop is is voor mij nog een heel groot onontgonnen gebied (ben ook niet echt van plan me daar al teveel in te gaan verdiepen overigens)

Kunststof kan ook prima vliegen, met mijn grote heli's doe ik niet anders, en die vliegen naar mijn mening echt haarstrak. Ligt ook aan het gebruik, een geoefende 3D vlieger zou waarschijnlijk ernstig zijn wenkbrauwen optrekken bij wat ik zelf als "strak" ervaar.

Nogmaals, het was niet om je aan te vallen, maar de vliegeigenschappen worden toch echt wel beïnvloed door een metalen kop. Dat hoeft niet altijd positief te zijn, en of je het merkt hangt ook erg van je vliegstijl.

Groet, Bert

Ik ben nog steeds aan het zoeken naar onderdeeltjes :(

Bij de ene shop is de main gear er wel, dan de tail-boom weer niet enzo, nog geen shop die alles heb :(

na een tijdje (heeeeel lang wachten :)) is alles weer compleet en zit ik weer in de lucht hoor mensen :)

En ik ga denk een RDTS doen (hoef ik niet te breken aan me frame)

Ook ga ik denk een carbon fibre main frame kopen (ziet er strak uit)

Back