Hee Benno,
rustig maar, niemand valt je aan, ik ook niet.
Ik meldde al in mijn antwoord dat als er net zoveel speling zit op een Alu kop als op de originele kunststoffen, dat je dan toch écht weinig opschiet. Wel iets vanwege het duidelijk minder wordn van de flexibiliteit in het geheel, maar toch.... Dan praat je wel over de extreme situaties, waarbij élke metalen kop, ook die met speling, tóch nét even iets voorspelbaarder blijven reageren.
Dat er speling zit op een E-sky metal upgrade, tsja, da's een kwestie van merk-specifieke kwaliteit, maar ik kan mij voorstellen dat er voor E-sky ook van toeleveranciers wellicht een goede upgrade te koop is... Er word daar in het verre oosten zóveel gemaakt....
Ik vlieg zelf niet veel met het kleine spul en ook pas sinds kort, dus wat er allemaal te koop is is voor mij nog een heel groot onontgonnen gebied (ben ook niet echt van plan me daar al teveel in te gaan verdiepen overigens)
Kunststof kan ook prima vliegen, met mijn grote heli's doe ik niet anders, en die vliegen naar mijn mening echt haarstrak. Ligt ook aan het gebruik, een geoefende 3D vlieger zou waarschijnlijk ernstig zijn wenkbrauwen optrekken bij wat ik zelf als "strak" ervaar.
Nogmaals, het was niet om je aan te vallen, maar de vliegeigenschappen worden toch echt wel beïnvloed door een metalen kop. Dat hoeft niet altijd positief te zijn, en of je het merkt hangt ook erg van je vliegstijl.
Groet, Bert