belt cp v2 hobbelt

• Topicstarter Topicstarter cezzo
  • Startdatum Startdatum
Je hebt geen officiele bladen erop, heb je de huidige bladen wel met een ringetje oid ertussengemaakt? want normale 450 bladen die zijn wat dunner als belt cp bladen....

maar ook ik zie niks op het filmpje.. allicht de heli even helemaal opnieuw afstellen?

klopt zitten geen standaard bladen op maar er zit wel een ring tussen maar hij doet dit ook met de officiele bladen en ik heb hem net afgesteld dus daar kan het niet aan liggen

is dat e mainshaft met 2 bearings? volgens mij hebben die e serieuse klap gekregen en is het daardoor dat ie wat wobbelt. maar kan je der echt nie mee vliegen??

Ik denk dat je de bladen eens moet balanceren kan al veel schelen. En het lijkt erop dat je misschien de bladen te strak in de grips hebt zitten.

is dat e mainshaft met 2 bearings? volgens mij hebben die e serieuse klap gekregen en is het daardoor dat ie wat wobbelt. maar kan je der echt nie mee vliegen??

ik kan er wel mee vliegen maar het hoord niet dus ik wil dit eesrt gemaakt hebben voor ik er weer mee ga vliegen anders kan er nog meer stuk gaan en dat is zonde

Heb je geen trainingskruis? Hang dat eronder en geef eens wat meer gas tot hij van de grond komt, waarschijnlijk is het dan weg. De mijne trilt ook wat bij het optoeren, moet gewoon doorzetten en hem in hoover brengen, dan hangt de mijne strak in de lucht.

Heb je geen trainingskruis? Hang dat eronder en geef eens wat meer gas tot hij van de grond komt, waarschijnlijk is het dan weg. De mijne trilt ook wat bij het optoeren, moet gewoon doorzetten en hem in hoover brengen, dan hangt de mijne strak in de lucht.

maar hij moet gewoon kunnen draaien zonder al te veel te wagelen deet hij eerder ook nooit als ik met kruis vlieg is er niets aan de hand zonder kruis valt hij bij de landing om dat hij dan zo erg aan het wagelen is
en je hebt dan schade na elke landing dat moet niet zo kunnen of wel ??

Ik denk dat het gewoon trillingen zijn hoor. Als je hem op vloerbedekking neerzet volgensmij merk je het niet eens. Ga ermee vliegen, dan merk je het helemaal niet meer. Je vliegt niet op de grond wel? Niet zo miepen en gewoon in de lucht ermee :)

Op je zender de linker draaiknop helemaal naar min draaien, zodat je in hoover een hoge headspeed hebt, hoe gaat het dan.

trillingen hou je altijd wel wat, zo gauw je in de lucht bent is dat over, je moet wel zeker weten dat je heli goed afgesteld is (uit getrimt).

succes ermee.

Marcel

Ik denk dat het gewoon trillingen zijn hoor. Als je hem op vloerbedekking neerzet volgensmij merk je het niet eens. Ga ermee vliegen, dan merk je het helemaal niet meer. Je vliegt niet op de grond wel? Niet zo miepen en gewoon in de lucht ermee :)

hahahahahhahaha en bij elke landing stuk das toch niet miepen:p
en de hov.pit staat helemaal op -

Ik zie niets wat de mijne niet doet bij het optoeren. Als hij bij het optoeren begint te trillen en ik hou het toerental op dat punt gaat hij steeds heviger schudden door de resonantie volgens mij, gewoon de lucht in jagen of ge gaat nog lang naar uw trillende belt kunnen zitten staren.
Grtz

Ik zie ook niets wat bij mijn heli's niet gebeurt...

Mijn nitro staat nog veel grover te bonken bij het optoeren.
Eenmaal op toeren is daar niets meer van te merken.

Is gewoon een punt tijdens het optoeren waarbij de frequentie van trillen de eigen frequentie van de heli tegenkomt. Oplossing is minder gas, of juist meer.

Eventueel verminderen van trillingen doe je door de bladen uit te balanceren, maar volgens mij hoeft dat niet.

hahahahahhahaha en bij elke landing stuk das toch niet miepen:p
en de hov.pit staat helemaal op -

Leg mij eens uit waarom hij bij elke landing stuk gaat? Heb je hem ooit wel eens in de lucht gehad? De mijne doet dit ook. Tis gewoon een trilling omdat er veel bewegende delen op de heli zitten. Als je vliegt merk je hier niets van. Als je hem landt op het parket OKE, hij trilt wat. Maar dat is niet erg. Land hem eens op een grasveld en je merkt er nix van.
Hij gaat dus echt niet kapot van een paar trillingen.

tijdens het optoeren kan er een trilling optreden doordat de bladen zich nog moeten centreren, zitten je blades wat te strak in de grips hebben ze te veel weerstand om zich te centreren. Dus ik zou eens proberen je blades losser te zetten en ook ze te balanceren!!!!

Kijk ook eens naar je fybar paddles of deze alle 2 op exact de zelfde afstand zitten op de flybar.

Leg mij eens uit waarom hij bij elke landing stuk gaat? Heb je hem ooit wel eens in de lucht gehad? De mijne doet dit ook. Tis gewoon een trilling omdat er veel bewegende delen op de heli zitten. Als je vliegt merk je hier niets van. Als je hem landt op het parket OKE, hij trilt wat. Maar dat is niet erg. Land hem eens op een grasveld en je merkt er nix van.
Hij gaat dus echt niet kapot van een paar trillingen.

als ik zou vliegen zonder training gear als ik hem dan aan de grond zet valt hij om door dat hij zo staat te springen dus dan heb je weer schade :(

Klinkt trouwens ook als feathershaft boutjes te los.. of kapotte dempers(de stock belt cp heeft van dat hele zachte troeprubber...)

als ik zou vliegen zonder training gear als ik hem dan aan de grond zet valt hij om door dat hij zo staat te springen dus dan heb je weer schade :(

Dan moet je toch eens een nieuw filmpje maken en wat meer gas geven zodat dit een beetje zichtbaar wordt, want uit die film kan ik niet opmaken wat er fout zit.

Vibraties zijn normaal afgaande op die film.

Als die heli echt staat te springen, dan zit er iets fout in de staart (bijv. het deel dat de pitch aanstuurt schuivend over een as, kan krom zijn) of de rotor kop is krom / zit niet goed / schroef los etc., maar dat laatste lijkt wel in orde eigenlijk.

Door pure vibratie gaat een helicopter meestal niet stuiteren, dus er is iets anders aan de hand denk ik.

Hoe vliegt de heli verder eigenlijk, geen abnormaliteiten?

Als ik zou vliegen? Je moet het even proberen denk ik. Gewoon op een grasveldje. Want ik zei, als je op het gras staat weetik zeker dat je die trilling als op het parket niet merkt :) dus hij valt ook niet om met landen (op gras). Probeer het eens en post dan hoe het je is vergaan.

Hoi hoi,

Afgaande op wat ik op het filmpje zie denk ik dat ik hetzelfde fenomeen heb gehad. Bij op toeren komen begint de heli te springen van de ene naar de andere skid.
Na het balanceren van de bladen was het probleem verholpen.
Ik denk dat het bij jou ook het geval is.
Een plakbandje meer of minder scheelt al een hele hoop :-)
Als de bladen oke zijn dan gas erop een gaan met die banaan.
Succes !!!

Back