Belt CP v2 instellen op Futaba T7C

Sinds gister ben ik de eigenaar van mijn eerste Heli de Belt CP v2.
Heb er inmiddels al een paar keer mee gevlogen (hoveren) dit gaat inmiddels prima met de bijgeleverde ontvanger en zender. Ik heb voor het besturen van mijn vliegtuigen een Futaba T7C (Mode 2) Hier heb ik inmiddels een nieuwe ontvanger bij aangeschaft om de heli ook met deze zender te gaan vliegen.

Echter ben ik nog een beginner op het gebied van heli's en weet ik niet hoe ik deze juist instel op deze zender (ook niet met gebruik van de bijgeleverde handleiding)

Kan en wil iemand me hiermee helpen en/of zijn de instellingen voor deze heli terug te vinden op het internet ? Diverse zoektochten hebben niet het juiste resultaat.

Met vriendelijke groet,

Dave.

Futaba T7CA 2.4Ghz 7-Channel Radio System

Hier staat onder elke functie een wat duidelijkere uitleg, ik ook als beginnen ( nieuwe met de zender ook ) kon via die site een hoop dingen instelen icm de handleiding

waar woon je trouwens ergens ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Plantjes, bedankt voor de info..! Heb de stappen opgevolgd zoals in achter jouw linkje beschreven.

Echter kom ik er nog steeds niet helemaal uit, als ik (met de motor losgekoppeld) de accu aansluit lijkt het er op dat hij in idle up modus staat. Met de gasstick in het midden staat pitch op neutraal. Omdat ik een beginner ben en ik nog bezig ben met het leren van het hoveren lijkt me dit niet handig? Tevens werkt de Gyro HH switch B niet, deze staat onder menu gyro op ON ook als ik de switch omschakel wil deze niet op off. Ook het ledje op de gyro (EK2-0704B) is uit en gaat niet aan. Nogmaals ik ben qua heli echt een beginner en kan alle info en tips goed gebruiken.

Groet, Dave.

Hellaas ken ik de Futuba zenders niet goed genoeg om je te helpen.
Ik ben een Graupner gebruiker en das net iets anders..
Ik weet echter dat op dat linkje wel een aantal lieden zitten die zowel de belt als de futuba goed kennen..
Dus zet je vraag en probleem daar zou ik zeggen..

Benno

Inmiddels is dit probleem opgelost.

Ben gister naar Remco van 4RC gereden en hij heeft belangeloos de zender voor mij ingesteld. Tevens heeft hij ook de heli afgesteld (Vreselijk goede service omdat ik mijn heli daar niet gekocht heb)

Mochten er mensen zijn die de instellingen willen hebben help ik natuurlijk graag.

Bedankt voor de moeite..!

Groet, Dave.

Ja Remco is vreselijk service gericht.
Jammer dat hij zo'n klere eind hier vandaan zit anders kwam ik wekelijks zijn winkel leeg shoppen.
En al zijn we het niet altijd met elkaar eens bedoelen we meestal wel hetzelfde..
Blij dat je in iedergeval nu kan gaan vliegen..

Benno

Back