Belt-CP V2, overstappen van de Lama V4?

Hallo modelbouwers!
Ik heb een vraag aan degene met ervaring met de Belt-Cp V2;
Is het verstandig voor mij, om na in totaal 260 vlieguren met de Lama V4, over te stappen op de Belt-Cp v2? Al heel erg veel geoefend in Aerofly Pro Deluxe, met wind, weinig, en veel termiek. Alleen weet ik natuurlijk ook dat het met een echte heli 50 keer anders is.
Ik ben echt heel erg geïntresseerd in de Belt-Cp v2, niet vooral om het 3D vliegen, zeker niet, maar vooral omdat een niet-Coax heli me leuk lijkt. En ik heb wel het idee dat ik hem heel de lucht in krijg, en ook weer heel aan de grond.

Zou iemand mij kunnen adviseren? Het lijkt mij echt wel wat om met zo'n heli te leren vliegen.

De Lama V4 van mij, paar keer al motoren vervangen, nog nooit een servo kapot geweest, heel veel ervaring ermee, ik terroriseer het hele huis er bijna mee :P.

Alvast bedankt voor de adviezen!

Met Vriendelijke Groet Donny:p

Hey

Ga eerst eens bij een (Heli-)Vliegclub kijken! Dan kan je gelijk zien wat het allemaal inhoud en wat er allemaal mogelijk is!
Misschien krijg je zelfs al een zender in je handen geduwd van de clubtrainer!

Groeten

Goede Tip

@markjuhh
Ik zou graag wel naar een vliegclub willen gaan, maarreeh.... ben pas 14 :/, en hier in spijkenisse is vliegen met een heli bij een vliegclub pas mogelijk vanaf je 16e heb ik gelezen. :'(

maar mij gaat het er echt om of het wel mogelijk zou zijn voor mij na de Lama
grtz

Moet prima lukken om nu over te stappen op een CP, maar ik raad je aan om eens te kijken naar een KDS450S(of SV). Een beetje duurder maar de kwaliteit is wel een stuk beter.

Of de mcpx: heel erg crashbestendig, klein en 3D is mogelijk.

Raar dat je maar op 16 jaar mag beginnen op die club daar .. ;)

Hey

Ook al mag je pas vanaf je 16e daar vliegen, dat betekend niet dat je niet kan gaan kijken en wat vragen kan stellen over het helivliegen ;)

Groeten

Ja inderdaad!

@markjuhh Ja daar heb je inderdaad gelijk in! alleen weet ik eerlijk gezegd wel hoe het in zn werk gaat daar, en ook, je moet eerst een Futaba zendertje aanschaffen van een paarhonderd euro voor het leraar-leerling systeem... duur grapje dan..

maar ik zal eens gaan informeren!

@jelle bedankt voor de voorstellen, alleen mijn budget is toch echt wel €200,- (reserve onderdelen niet meegerekend nog).
En de Belt-Cp lijkt me leuk doordat hij een redelijk handzaam formaat heeft, en het is voor mij niet echt de bedoeling om bij een club te gaan, maar meer gewoon leuk vliegen op het grote openveld in de buurd. Dat 3D/vliegen laat ik nog even zitten, maar dat komt dan nog wel.

Grtz Donny

Als ik jou was zou ik toch nog even door sparen dan.. Er zijn velen op het forum die nooit meer een Esky zouden willen hebben. Gewoon omdat je meer moet sleutelen dan vliegen. MAAR dit heb ik alleen nog maar gehoord, heb er zelf nog nooit eentje gevlogen.

Op onze club vliegt er iemand met de belt CPX. Die vliegt wel goed, maar er zitten ondertussen ook wel al Savox servootjes, goede gyro en regelaar op..

Ik vraag me af of je dan wel uberhaupt bij die club lid wil worden...

Is toch te gek voor woorden. de jeugd is de toekomst voor deze hobby... moet je het aanlokkelijk maken....
Moet toch niet veel gekker worden hier in dit buttland.....:rolleyes:

Back