Belt cp v2 Problemen alweer

• Topicstarter Topicstarter jplglg
  • Startdatum Startdatum
J

jplglg

Guest
Hallo

Even in kort als ik vaart maak met mijn heli en dan weer afrem beingt hij enorm te shaken verticaal gezien. wat is dit? Kunnen jullie mij ideen geven.
wat het zou kunnen zijn. ik heb hem trouwens helemaal zelf inelkaar gezet naar een crach de main frame moest vervangen worden. hoveren gaat prima maar ja dus als vooruit ga vliegen niet meer. suggestie??

het kan aan je headspeed liggen(te laag) . En misschien zitten je rotorbladen te strak in de blade grips.

oke dankjewel zou goed kunnen inderdaad als ik zo over denk. als ik wat hoger vlieg heb ik er geen last van alleen als ik afrem en daal. en vlieg alleen nog maar normaal mode. probeer morgen wel even met de hover pitch iets lager te zetten es kijken of die dan weer wat stabieler is. heb trouwens de main shaft ook iets strakker gezet dat hielp al minimaal de helft.

Kan het trouwens ook aan feadering shaft liggen want die moest ik vervangen. en wist niet precies hoe vast ik de moertjes moest zetten op de feadering shaft?

alvast bedankt hij is al een stuk stabieler. Maar nog niet naar mijn tevredenheid

Hum, nu gooi je in 1 keer allerlei dingen door elkaar...

Eerst testen met alleen je headspeed verhogen.
Hooverpitch gaat niets aan je probleem doen...

En hoe heb je de mainschaft precies strakker gezet?
Naar mijn weten is dit een as, waar meestal niet echt veel aan te stellen valt.
Als deze krom is, kan dit ook een oorzaak voor je probleem zijn...

Zelfde als voor de feathering shaft, als die krom is kun je rare dingen verwachten.

Vervang eerst de kromme onderdelen, verhoog je headspeed.
Hopelijk is het dan weg..

als ik de hoverpitch naar bedenden zet komen de bladen meer in een negatieve hoek te staan. waardoor het langer duurt voor dat hij de lucht in gaat dus mijn headspeed daarbij ook hoger is.

en de mainshaft ik bedoel niet de shaft maar hoe ver die heene weer kan bewegen.
weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.

maar ja heb vandaag ook nog even weer gevlogen ging goed tot na 5 minuten begon die weer te shaken dus ik denk dat er iets los trilt. anders probeer ik binnenkort wel even een filmpje maken. dan kunnen jullie het zelf zien.

Heb ook nog even een vraag hoe zetten jullie de lipo goed vast. hoe ik hem ook vast zet ik kan de accu altijd nog een centimeter of twee bewegen. dat zou natuurlijk ook het shaken kunnen veroorzaken.

belt cp v2 is vlut ik ben toe aan align alleen me portemee niet. naja volgend zomer mischien.

Je klittenband schuif je (ja hoe leg je dat uit) vanonder door de sleuf in het frame ter hoogte van het voorstel landingsgestel. Dan om de accu heen. Zit dan redelijk vast
De lip van het kapje steek je overigens in de sleuf tussen het frame en het landingsgestel.
Groeten
Martin

Heb ook nog even een vraag hoe zetten jullie de lipo goed vast. hoe ik hem ook vast zet ik kan de accu altijd nog een centimeter of twee bewegen. dat zou natuurlijk ook het shaken kunnen veroorzaken.

belt cp v2 is vlut ik ben toe aan align alleen me portemee niet. naja volgend zomer mischien.

ik plak klittenband (zachte helft) op de heli, en de andere (harde) helft op de accu.
Dan als zekering nog een strip klittenband eroverheen.

Waar kom je trouwens vandaan?
Als je uit de buurt komt, kunnen we irl eens kijken wat je bedoelt

Back