Belt CP v2 vs KDS-S. welke is de betere ??

Ik ben nog lerend en beginnend, maar ik heb nu al diverse heli's gekocht, omdat ik uit voorzorg goed voorzien wilde zijn in geval van vordering. nu heb ik een nieuwe Honeybee CP3, en een Honeybee FP V2.
de CP3 al moest al voorzien van nieuwe rotor bladen, want ik was niet voorbereid op de brute kracht van dit ding. ik kan dus nog niet met beide vliegen, en oefen nu eerst nog met een Blade mSR tot ik deze onder controlle heb. deze is immers niet snel kapot te krijgen.

maar nu mijn hamvraag:

ik wil uiteraard dadelijk goed kunnen overstappen op een goede stabiele heli. is het dan aan te raden eerst met de FP verder te gaan, of direct met de CP3 ?? of helemaal anders, is het überhaupt aan te raden met een Honeybee te gaan vliegen ?? ik lees veel over erg zenuwachtige vluchten, enz. ik wil dadelijk niet al mijn plezier verliezen en uren oefenen terwijl de heli niet echt voldoet. ik vind namelijk de prijs van een rtf KDS-S ook best aantrekkeijk. deze is compleet met zender voor een leuk bedrag te krijgen.
ook is deze groter, en volgens velen ook weer stabieler. is de KDS-S wel een goede doorstarter, stabiel en zeer betrouwbaar ??

gr,
Marco.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Alles is stabiel, niks is betrouwbaar...

Mijn visie is , met een fixed pitch leer je niks.

Volgens mijn mening kun je best leren vliegen met een trex 500 of 600. Alles wat kleiner is, is gewoonweg te nerveus.

Beide hebben hun voor en nadelen.

FP vliegt wiebelig en reageert vrij slecht. Maar als je die goed kunt vliegen is een CP een eitje om te hoveren. Vliegen moet je wel weer even voorzichtig aan doen.

Ik kon geen heli in de lucht houden. Toen een Walkera 4#3 micro gekocht en daar mee leren hoveren en een beetje vliegen. Alles was groter was kon ik met gemak hoveren. Vliegen was ook alleen even de knop omzetten en gaan ipv twijfelen of het wel goed gaat. Groter is gewoon stabieler.
Moet wel zeggen dat ik al jaren met vliegtuigen vlieg wat ook enkele voordelen geeft.

FPtje kan weinig aan stuk dus het proberen om het te leren geeft wat minder stress.
Een CP die iets raakt of omvalt kost je meteen een hoop geld.

Gr. Dennis

Je hebt al aardig wat heli's gekocht en alweer een nieuwe op het oog :D

Ik was bijna dezelfde weg op gegaan als jij nu en steeds een tandje verder met een nieuwe heli willen gaan. Coaxiaal -> FP -> CP en in maat steeds iets groter. Na veel ervaringen die gedeeld werden op het forum gelezen te hebben en wat tips uit mijn omgeving in combinatie met het budget wat er was een keuze gemaakt, maar die is uiteraard voor iedereen weer anders. Ik had geen budget meer voor de 500/600 maar die gaat er zeker komen. Als er een tip eeenduidig en veelvoudig terug komt is het wel groter vliegen heeft voordelen en is makkelijker te leren. Niet alleen de aanschaf maar ook de lipo's en de crashkosten gaan echter wel omhoog. Ze zeggen weleens dat je moet vliegen wat je kan betalen als het crasht haha :D

Zelf heb ik de keuze gemaakt om FP niet te nemen en direct van coaxiaal naar CP te gaan. Daarbij een goede Sim besteld om de stick controle te oefenen (zonder crash kosten haha) Ik heb zelf gekozen voor een t-rex in combinatie met Phoenix en een goede zenderset. Dit omdat er over beide gewoonweg erg veel positive revieuws te lezen zijn en de zenderset in gebruik zal blijven bij toekomstige modellen. Iets hogere investering bij de start als je het per stuk bekijkt maar als je dit afzet naar de langere termijn denk ik uiteindelijk een goede investering die in verhouding is. Geen idee of je er wat mee kan maar dat is hoe ik de weg bewandel.

Succes in ieder geval!

Laatst bewerkt:
hoi
als je echt heli wil gaan vliegen zou ik beginnen met een 50 size heli
raptor50 of t-rex 600
de onderdelen hiervan zijn niet duur,en het zijn een van de betere heli's
om mee te beginnen
met minimaal een 401 giro of beter
het zijn mooie stabile heli's
zoek je een clubje bij jou in de buurt waar ze je kunnen helpen
meestal zijn de jongens daar bereid jou te helpen met afstellen en het aanleren
om een heli te vliegen
alle kleinere maten heli's is gewoon moeilijker
dit is echter mijn bevinding anderen kunnen er natuurlijk anders over denken

gr hub

Ik ben net van coax naar FP gegaan.
Heb een 2de hands HBFP V2 gehaald.

Misschien dat je via een goede sim ook wel veel leert, maar ik heb persoonlijk meer gevoel met het daadwerkelijk doen.

Moet zeggen de eerste vlucht met FP ging aardig goed (al zeg ik het zelf).
Ook zeker wel eerst geoefend met een sim, maar dat voelt heel anders dan het gewoon doen.

Ik ga liever stap voor stap.
En juist omdat de onderdelen van een HBFP goedkoop zijn doe ik het liever rustig aan. Als ik straks met een FP goed kan vliegen, dan gaat de stap met een CP ook een stuk makkelijker en sneller (denk ik ;))

allemaal goede tips, maar jullie missen mijn vraag een beetje .........
ik ga idd binnenkort simmen, en oefenen doe ik al met mijn blade mSR, maar ik ik wil voor de overstap naar een grotere heli graag een goede stabiele heli hebben, die dan kant en klaar hier staat te wachten.
ik heb al nieuwe 2 Honeybee's. een CP3 en een FP2. maar ik lees veel dat deze niet zo erg stabiel zijn, en dus niet zo goed zijn voor de overstap. want mij lijkt het plezieriger te zijn met een stabielere heli te vliegen dan met een erg nerveuze heli. mijn budget is niet groot genoeg voor een t-rex of raptor. maar wel b.v. voor een KDS-S. dan gaan beide Honeybee's gewoon de verkoop in.

ik ben dus op zoek naar een goede stabiele heli. kan ik de Honeybee's houden, of moet ik het ergens anders zoeken ??

en is het normaal dat bij het hooveren de FP2 direct naar links gaat ?? ik wilde deze testen in een grote loods, maar deze ging direct naar links. ik durfde hierdoor niet hoger te hooveren, ben direct weer gestopt, en ben verder met de Blade gaan vliegen.

Hoi,

Bij het loskomen willen ze nog wel eens wat schuiven.

Koppel/druk/wind van de staartrotor zorgt ervoor dat hij naar links toe wil schuiven (staartrotor aan de rechterkant van de buis.) Op het moment dat hij in de lucht hangt stuur je dit tegen maar zolang hij op de grond staat gaat dit slecht. Beetje rechts geven bij het op toeren kan geen kwaad. Goed kijken wat de heli doet.

Let maar eens op dat bij de meeste heli's de heli heel iets scheef in de lucht hangt. Zeker de kleintjes. Rechter skid land eerder dan de linker.

kijk eens naar de KDS 450 C echt een goede heli. zeker met de vernieuwde staartservo, volledig aluminium en vliegt super.

De flymentor zou ik niet nemen gewoon op eigen kracht met veel geduld leren vliegen heb je veel meer aan. En de sim is een erg goede ondersteuning.

ik heb al nieuwe 2 Honeybee's. een CP3 en een FP2. maar ik lees veel dat deze niet zo erg stabiel zijn, en dus niet zo goed zijn voor de overstap. want mij lijkt het plezieriger te zijn met een stabielere heli te vliegen dan met een erg nerveuze heli. mijn budget is niet groot genoeg voor een t-rex of raptor. maar wel b.v. voor een KDS-S. dan gaan beide Honeybee's gewoon de verkoop in.

ik ben dus op zoek naar een goede stabiele heli. kan ik de Honeybee's houden, of moet ik het ergens anders zoeken ??

Hoi Marco,

Je budget is niet zo groot en je hebt al 4 heli's waarom zou je er nog 1 aanschaffen.
Wacht even totdat we samen naar jou CP3 en de andere heli's hebben gekeken. Je zult zien dat die ook vliegen..... trouwens wat is stabiel bij een heli :-)

Kom gewoon eens langs een dezer dagen dan help ik je op weg. Dat aanbod staat nog steeds.
Wat mij betreft kom je vandaag, na de middag, langs.
Dan zie je hoe "stabiel" een heli vliegt.

Groet,
Andreas

ik wilde juist die beide Honeybee's verkopen, een beetje bij spekken en een betere kopen. die 2 kleine zijn gewoon voor de fun en om te oefenen. die tellen niet echt mee. als het goed is, is de FP2 al verkocht. dat geld gaat al aan de kant. en ik kom ook nog bij jou voorbij. maar dat duurt nog 2 tot 3 weken voordat ik weer tijd heb om te vliegen. zit thuis momenteel in een verbouwing, en dat vreet veel tijd. dus je aanbod is uiteraard aangenomen, maar wel effe op termijn gezet. ben wel blij dat jij entausiast bent om mij het vliegen aan te leren. vind ik echt tof. maar zoals gezegd, ik moet effe wachten. ik laat nog wat van me horen. en dan kom ik met de CP3 of ............... in ieder geval een cp heli.

Prima geregeld.... je moet het natuurlijk zo doen als je zelf wilt. Een paar heli's verkopen om 1 goede te kopen is natuurlijk geen slecht punt.
Maak rustig je verbouwing af en dan komt de rest vanzelf.

Groet,
Andreas

beide honeybees zijn nu verkocht, en zit nu met de vraag: welke heli gaat het worden !! de KDS-s of de Esky belt cp v2 ?? enige tips ??

de KDS is vele vele vele malen beter als een BELT cp. Doe eens even een zoekopdracht hier op het forum over de belt cp

(elke 450 size is beter als een belt cp of het nu KDS of HK of Tarot of Copterx is)

Gevaho
Absoluut niet mee eens! Alleen als je de Belt mishandeld is het een ramp, maar ja dat is nu niet echt de bedoeling.
Wat mij betreft is er maar 1 beter en dat is een Trex millenium met bladen van 90 cm het stuk
Groeten
Martin

ik heb idd al een zoek opdracht gedaan, en kwam eigenlijk niet echt ver. van beide zijn veel klachten, en veel goede reacties te lezen. dus vandaar mijn vraag naar de beste van beide. en nu hier ook 2 tegenstrijdige reacties.

Hmmmm ...... dilemma !!!

nou weet ik ook niet hoe ver ik bij eventuele vorderingen de belt of kds kan tunen tot een uitstekende heli. welke van beide is dan een betere heli om verder uit te breiden ?? de Belt of de KDS ?? ik wil namelijk nu iets meer investeren dan mijn vorrige CP3, met de bedoeling dat deze straks gekoppeld gaat worden aan een eigen zender, en verbeterd word met alu onderdelen, en betere blades enz.

Laatst bewerkt:
Een copterx 450, of beter nog de 500 is niet duur!

Vliegt goed voor basisbewegingen. riemaandrijving heeft wel de voorkeur, een torquetube is meteen te vervangen bij een stugge landing...

Alleen niet beknibbelen op zender en gyroset!!! Als je een goeie gyro neemt moet je je niet meer bekommeren om een weglopende staart.

heb net de knoop doorgehakt, en een KDS-S besteld. nu nog wat extra lipo's uit Hong Kong laten komen, en een zak reserve onderdelen bestellen.

ik lees ook veel dat de blades veel kunnen inbrengen in de vlieg stabiliteit. als dit klopt, welke zijn dan het beste ?? en vlodoen een setje cf blades ook goed of beter dan de orginele ??

gr,
Marco

Back