Belt-CP V2

• Topicstarter Topicstarter nexxus
  • Startdatum Startdatum
N

nexxus

Guest
hallo,

heeft iemand al de esky Belt-CP v2 thuis?
ik ben in deze heli zeer geïnteresseerd ik heb nu de HK450 deze heli vlieg niet stabiel.
als iemand de Belt-CP V2 heeft kan die dan er foto's van maken en plaatsen.
en hoe die vliegt.

hallo,

heeft iemand al de esky Belt-CP v2 thuis?
ik ben in deze heli zeer geïnteresseerd ik heb nu de HK450 deze heli vlieg niet stabiel.
als iemand de Belt-CP V2 heeft kan die dan er foto's van maken en plaatsen.
en hoe die vliegt.
ik heb een belt maar nog geen foto's het reageert allemaal zeer goed ik weet nog wel een site www.nuttcaze.com daar kan je veel info van daan halen :p heb ik ook gedaan

Nexus: Ik neem aan dat de HK450 je eerste heli is ? Als ie niet stabiel vliegt zal hij waarschijnlijk beter moeten worden afgesteld. Dit moet ook met een Belt CP. Ga er dus niet van uit dat een Belt CP beter vliegt dan een Hk450

michaelb1:
bedankt voor je link.
maar heb je de V1 of de V2?

FranDaMan:
ja de HK450 is mijn eerst heli.
hij is goed afgesteld op een club hier dicht in de buurt.
en daar zag ik oon een belt-CP vliegen.
en een instructeur vond hem ook al niet zo lekker vliegen.

michaelb1:
bedankt voor je link.
maar heb je de V1 of de V2?

FranDaMan:
ja de HK450 is mijn eerst heli.
hij is goed afgesteld op een club hier dicht in de buurt.
en daar zag ik oon een belt-CP vliegen.
en een instructeur vond hem ook al niet zo lekker vliegen.

ik heb de v1

hoi

heb hem vorige week bestelt m'n 2de heli weet nog niet hoe hij vliegt maar hoop hem snel te hebben en er een oordeel over te vellen:snipersmile:

Hallo,
Ik heb de Belt V1 en sinds kort de HK450.
Vanwege de directere aansturing van de HK450 is deze beter controleerbaar en in mijn optiek stabieler dan de Belt-CP.

Ik vind de Belt geen slechte helikopter maar de HK450 is in mijn optiek wel de betere....

Groeten, Wilbert.

Ok ik heb hem. In vergelijking met de FP een beest. 2 dagen ging het ok. 3e dag , zeker overmoedig. Sjit. 1 ringlink stuk, 1 hefroterblad, staart krom, cross chaft krom en de Flybar niet meer helemaal recht. Geeft rust (wachten op onderdelen)
Gr
Martin

Hé Martin,
Dat is toch niet de rust die je zoekt??
Die ringlinks, rotorbladen en de feathering shaft moet je eigenlijk op voorraad hebben. Je staartbuis kun je waarschijnlijk wel weer recht buigen (Afhankelijk van de ernst van de deuk) Ik deuk deze van binnenuit uit met behulp van 2 tent haringen.
Een iets kromme flybar kun je ook weer recht buigen.

Let wel op de volgende zaken:
- Weet je zeker dat je main shaft nog recht is?
- Controleer of al je servo's nog al hun tanden hebben.
- Je main gear wil bij een crash ook heel snel strippen (Zijn goede alternatieven voor)
- Controleer de armpjes die aan je flybar zitten heel goed. Die willen wel eens afbreken zonder dat je het ziet.

Groeten en succes met de raparatie, Wilbert.

Nice
Dank je ga ik controleren
Weet jij waar je ringlinks hebben en roterbladen. Overal uitverkocht en rctechnics weer off line
Groeten
Martin

Nice
Hij viel maar van een meter hoog. Lig aan mij, maar het lijkt wel of de trainingsset het erger maakt. Ik bedoel die buigt door en veert weer op waardoor de bladen heen en weer zwiepen, of heb ik het mis?
Groeten
Martin

Martin,
RC-Flyfun heeft het op voorraad:
Rc-Flyfun
En wat de schade aangaat kan het trainingskruis in je voordeel en in je nadeel werken. Het doel van het ding is dat je heli niet omkiept bij je eerste poging om te hoveren. Als je redelijk safe kunt stijgen & landen dan kun je het verwijderen.
Ik zelf heb vrij lang gevlogen net mijn trainingskruis totdat ik het kruis zelf zo kapot gevlogen had dat ik het niet meer kon monteren.
Toen bleek dat ik het eigenlijk allang zonder kon.
Met betrekking tot jouw landing denk ik dat het trainingskruis eerder schade voorkomen heeft dan veroorzaakt. Als je vanaf één meter hoogte hard met je skids op de grond komt is de kans op een tail boom strike zeker niet minder.

Groeten, Wilbert.

Mr Nice
Zojuist alles bersteld, hier en daar. Jammer dat onderdelen nog niet echt goed leverbaar zijn. Wat bedoelde je trouwens met het alternatief voor de main gear?

Ik laden trouwens in het gras, geen goed idee denk ik.
Dank voor je advies
Groeten
Martin

Ik heb diverse gears geprobeerd:
E-flite mail gear. Wel steviger maar afwerking matig.
Microheli heel goed maar schreeuwend duur.
en deze:

Belachelijk goedkoop en stevig en recht.

Ik vlieg overigens ook vanaf gras. Als het kort genoeg gemaaid is is het geen probleem maar let op dat de heli niet blijft haken bovendien moet je goed naar de staart kijken bij het opstijgen of die niet naar links of naar rechts wil. Dit moet je corrigeren voor de heli licht wordt want het is best schrikken als de heli ineens 90 graden draait als hij licht wordt.

Groeten, Wilbert.

Wilbert

Je schrijft deze, maar je zegt niet wat deze zijn (merk of zo). Sjit even op klikken helpt. Dank

Zojuist de tailboom weer in elkaar gezet. Ben wel benieuwd of ik het goed het gedaan. Als ik de roterbladen de juiste kant op draai zie ik de tailbelt (de snaar) bij het geleidingswiel bij de staartrotor, als ik achter de heli sta en er van bovenaf naar kijk, naar voren bewegen. Anders gezegd de bovenkant beweegt van de staart naar de neus van de heli toe.

Ook de Feathering Shaft weer in elkaar gezet, maar gestopt omdat ik niet hij juiste sleuteltje heb. Morgen dus verder, ..... en wachten op de nieuwe bladen en de ring links push rods. Komen uit de uk, maar ik zie zojuist dat je ze ook weer in Nederland hebben

Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je belt verkeerd om ligt. Je tail bladen moeten langs de staart omhoog komen en achter de staart naar beneden gaan. Dan moet de bovenkant van de belt dus richting staart lopen..

Succes met het opbouwen,

Wilbert.

Klopt, achteraf. Klaar met monteren, maar trilt als een kat die uit en vrieskist (denk ik) komt. Alleen met de hefrotorbladen erop. Dus maar clamps besteld
Groeten
Martin

Twee vragen:
- Waar kom je vandaan. Als je uit de buurt komt kan ik je wel helpen dit op te lossen. Willekeurig onderdelen bestellen heeft niet zo veel zin.

- Hoe vast draai jij je rotorbladen? Als je de heli op zijn kant houd en ee tikje geeft moeten de rotorbladen naar beneden zakken. Als ze te strak staan kunnen ze zich niet uitrichten in zal de heli heftig schudden..

Ik ga er vanuit dat je gecontroleerd hebt of je main shaft (Hoofdas) recht is.

Groeten, Wilbert.

WilbertIk vlieg redelijk goed met de Honey Bee FP. Zo goed dat ik daarover een Ebook heb geschreven.

Dit is echter heel wat anders. Vandaag de nieuwe onderdelen erop gezet, en alles werkt goed. Hij wijkt nog wat naar links tijdens het vliegen, dus nog wat afstellen.

Wat was nu eigenlijk (achteraf) het probleem. Ik schaam me!. Enkele ringetjes in de Main Blade Clamp had ik er in de verkeerde volgorde ingezet. De handleiding is er duidelijk over, maar lezen doe je pas als het te laat is.

Dank voor je adviezen. Overigens woon ik in Zoetermeer.

Groeten
Martin

Back