Belt-CP V2

• Topicstarter Topicstarter nexxus
  • Startdatum Startdatum
Volgens mij hoef je je niet te schamen hoor!!
Ik geloof niet dat jij de enige heli piloot bent die de handleiding pas raadpleegt als het echt nodig is;)
Ik weet wel dat er een volgorde in die ringetjes zit maar dat het hevig schudden kan veroorzaken wist ik niet.

Over dat naar links willen...Ook dat kan ik vanuit hier natuurlijk niet geheel beoordelen. Maar heel veel mensen die beginnen met de CP heli klagen hier in het begin over. Een goed afgestelde heli wil ook naar links als hij opstijgt. Bij het opstijgen een beetje naar rechts sturen dat hij op zijn plek opstijgt daarna blijft hij wel op zijn plek. (Ik weet eigenlijk niet of dit anders is als bij en FP. Ik ben zonder enige model vlieg ervaring begonnen met de Belt-CP)
Als hij naar links wil als je al 1/2Meter boven de grond bent dan moet je inderdaad je afstelling aanpassen.

Zoetermeer is niet naast de deur..een avondje samen vliegen zit er niet in denk ik:(

Groeten en houd hem heel,
Wilbert.

Wilbert
Jammer maar helaas, van dat samen vliegen bedoel ik. Ik ga nog wel eens een tekening maken hoe dat moet. Mogelijk van nut voor die en gene
Groeten
Martin

Ok. De controller werd dus zo heet dat je daarop een ei kan bakken
Een update

Terug naar de leveracier.
- nieuwe bladen
- nieuwe motor
- 1 nieuwe servo
- nieuwe controller
Allemaal garantie
Ga ik vliegen breekt een van de staartbladen eraf. In feite door de middelpuntvliegende kracht gewoon het kogellagertje uit elkaar getrokken (zo eigenlijk een ringetje op moeten zitten.
- nieuwe gekocht
Doe mijn voorstel servo het niet meer. Al de tweede
- garantie (andere leverancier overigens).
Vandaag gemonteerd
Morgen weer proberen

Groeten
Martin

Met de esky digitale servo heb ik ook nooit vriendjes kunnen worden.
Bij mij zijn ze allemaal tijdens het vliegen elektronisch stuk gegaan.
En het kan heel vervelend zijn al één van je servo's ineens ophoud.

Ik vlieg liever met de Towerpro's SG90. Na een crash eventueel de tandwilen kapot maar al mijn towerpro's werken elektronisch nog.

Groeten en succes,

Wilbert.

mijn zender word ook best warm op zich,, is dat gevaarlijk??

en is het echt aangeraden om de servo's voor towerpro's te vervangen?
ik heb ze al wel liggen als reserve maar vind het zonde om ze er nu al op te zetten,
en ook als je nog in het begin stadium zit? ik ben nu zo ver dat ik een beetje rond kan vliegen maar merk nog niks geks aan de besturing.. en af en toe en looping is het ergste wat ik er tot nu toe mee uithaal. dat moeten de standaard servo's toch nog wel trekken??

en zijn de main gears ook ergens te koop met voorgemonteerd lager??

ik ben overigens zeer tevreden over de belt cp,

maargoed ik heb er nog maar een accu of 10/15 mee gevlogen :D

groet

Laatst bewerkt:
Over je warme zender kan ik niets zeggen.

Met betrekking tot de servo's.
Ik ben gaan vervangen omdat ze stuk gingen.
De servo's van de swash moeten wel allen allen van hetzelfde type zijn.
Ik heb mijn Esky servo's dus op de staat versleten. (en ken het effect van onvrijwillige piro's nu)
Overigens zijn ze bij mij tijdens het hoveren defect gegaan en meestal tijdens de 2e of 3e accu. Het is dus niet zo dat ze overbelast werden.

Het lage van de main gear kun je eenvoudig er uit persen. Ik heb daar zelf een tooltje voor gemaakt met een grote inbusbout met moer en een met boortje 10 uitgeboorde grote moer.
pully-trekker1.jpg

Verder blijft dit mijn favoriete main gear:
http://www.helidirect.com/images//FUP-103a copy.jpg

Groeten, Wilbert

oh ik vlieg nooit meerdere accu's achter elkaar, zit altijd wel een uur tussen.

maargoed toch maar ff vervangen, als er wat kapot gaat tijdens de vlucht is dat atijd dikke damage, dat moeten we nie hebben

gehe maar eruit is niet zo'n probleem, desnoods zaag je hem eruit :-D,

meestal bestel ik trouwens nieuwe bij de main gears,

maar er in is bij mij altijd lastig, ik heb ook zo dat boutje ringetje moertje tooltje maar het lager gaat vaak scheef in het begin en na wat grof geweld zit ie er dan wel goed in t.o.v. onder en boven maar of ie echt mooi recht in de main gear zit ??? :confused: ??? dat betwijfel ik...

ps hier [URL="
- belt cp v2[/URL] mijn 14e vlucht vandaag met mijn heli onder best hevige wind/no wind omstandigheden gewoon vanaf mijn dakterras :-D (excuses voor de crappy quality)

zit nog in het hoogte uitprobeer en af en toe een bochtje stadium.. en ik zou eigenlijk maar eens naar een veldje moeten waar ik de ruimte heb om te kloten..

groet

groet

Laatst bewerkt door een moderator:
Back