Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik lijk wel een productielijn... Ik ben vandaag begonnen met het bouwen van de derde MicroMagic.... Mijn eigen heeft blauwe zeilen, heb er een half jaar geleden een gebouwd met rode zeilen, en jawel.. nu een met gele zeilen..
Dank je wel Roel, dit was weer een onvervalste Roel-tip!! :wink:
Nee, maar hij gaat lekker, ik gebruik dit keer geen seconde lijm maar Pattex Tix-Gel. Bijzonder goed spul. Ook hout-abs verbinding gaat bijzonder goed. De vorige MM heb ik compleet met Secondenlijm gebouwd. (ging op zich ook prima)
En wordt deze MM ook gesponsord door het Modelbouwf Forum?? Ik heb alleen je blauwe zeilen gezien, maar daar op stond toch best zichtbaar de URL van modelbouwforum...
Als ik mijn eigen MM doos ga bestellen, kan ik hem dan gewoon op jouw adres laten bezorgen? Kom ik hem een weekje later wel in elkaar ophalen ok :lol:
De zeilkoorts is ook hier begonnen.
Wil een 2e MM hebben voor mijn dochter, wil hem niet bestellen maar snel ophallen.
De vorige bestelling was namelijk 4 weken. :cry:
Heb je nog een adresje voor me, dan kan ik morgen al beginnen.
Hoor het graag.
Punt een is onze geliefde Powerpete tot eind januari uitverMMkocht;
Punt twee heb ik ook nog een kleine optie op (een aantal) MM's.
Niet dat ik ze in serie wil bouwen, maar we proberen in 't Harde op de kazerne de belangstelling voor de MM wat aan te wakkeren.
zodat we wellicht van de zomer op de kazerne met een aantal EmEmmetjes de kazernevijver onveilig kunnen maken... Dit natuurlijk onder het genot van een lekker windje en roost:
Hmm.. Roel, ik wil er eigenlijk ook nog een bijbouwen en dan helemaal "lichtgewicht" maken... Indoorontvanger, microservo's koolstof mast... eens even kijken of dat inderdaad helpt... Misschien ga ik hem ook nog wel lipoliseren.. (van de vliegers afgekeken..)
Geen MM meer kunnen krijgen. :cry:
Heb stad en land gebeld en 3 afgereden.
Via de plaatselijke modelbouw zaak heb ik hem maar besteld en zal het verlopig met de oude moeten doen.
Met het plaatje uit het Graupner boekje ernaast.
Zo lijkt het er toch 2.
Roel, dat is een dillema waar ik zelf ook mee zit, echter ik hoor zo vaak dat een lichte boot sneller gaat.. Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar.. Dus vandaar mijn ambitie om eens een lichte MM te gaan bouwen..
Leuke berichten om te lezen. Ik heb er inmiddels twee (nr. 25 en 125, zie lijst www.micromagic.nl). Kijk even op www.vghm.nl. Die site wordt bijgehouden door o.a. Henk Modderman. Hij is een van de verkooppunten in de regio (Leiderdorp). Wie weet tot gauw, natuurlijk vergezeld met mm´s.
Elke gram die je spaart kan natuurlijk in gewicht aan de kiel. Lijkt me positief. Waar gewicht te sparen in de MM, ik heb wel wat ideetjes:
1. Dunwandige 6 mm carbon mast
2. Dunwandige 4 mm carbon giek (grootzeil en fok)
3. Mylar zeilen met profiel
4. Hele dunne kevlar of dynema verstaging en schoten
5. Carbon kiel en roer
6. Gaten in het dek en bekleden met folie
7. 5 grams servo op het roer
8. 20 grams digi servo (4kg trekkracht) aan de schoten
9. Schulze 435 ontvanger (8 gram)
10. 2s1p Lipo´s met spanningsregelaar als ontvanger accu.
11, ..........
Eelco, dat met die gaten in het dek enzo vindt ik een beetje te... maar bijvoorbeeld die ontvanger, de servo's en de lipocel, dat zijn dingen die ik wel mooi vind.
Bedankt voor de tips. Ik zal zowieso even achter de carbon mast en giek aangaan.
Moet wel zeggen dat ik er zelf niet echt in geloof. Goede zeilen zijn volgens mij wel belangrijk, maar de rest misschien ook wel een beetje tekst.........
Onder normale omstandigheden (2 tot 4 Beaufort) denk ik dat de standaard MM best competatief is. De hele lichte boot helpt naar mijn idee bij heel licht weer.
Mijn tips waren niet echt serieus. Ik gebruik zelf wel een Schulze 435 in de boot omdat deze mooi licht is, een FM-ontvanger is en super betrouwbaar. De servo´s en lipo´s zou ik niet zo maar proberen. Als expirement misschien leuk, maar errug kostbaar.
Ben heel beneiuwd naar je boot. Heb je al een digicamera?
de regels zijn een beetje veranderd dus ik zou maar geen gaten in het dek zagen, je dekrand eraf slopen zoals ik gedaan heb of je spiegel schuin afzagen.
dus ga je wat veranderen kijk even op www.micromagic.nl voor de laatste veranderingen omtrent de regels