Ben benieuwd of dit vooruit is te branden?

viper heeft gisteren ff test gevaren met met dat roden kanonetje :banana: koelere wat ging dat ding er van door was wel kort maar krachtig want hij begon te vliegen :help: ik denk dat het door die 35mhz komt :twisted: als het weer mee zit varen we vandaag weer een test maar dan met een anderen moter ook borstelloos maar ander merk 8) en nu maar hopen dat het langer duurt dus erik rustig de snelheid op bouwen :proost:
 
Zodan;
Volgens mij was en is die boot nog steeds blauw! 8O :lol:


Tja…wat betreft de snelheid,die was duidelijk boven mijn verwachting.
Zelf heb ik FSR 15 boten,maar die moeten er toch knap aan trekken om dit bootje bij te houden.
Gisteren was het water spiegel glad dus was tijd om dit monstertje eens uit te proberen.
Na twee rondjes half vermogen even 2/3 geprobeerd.
En tot mijn stomme verbazing gewoon op het recht stuk opstijgen en een dubbele flip achter over! :?:
 
strut iets hoger zetten, kleiner propje,accu tikkie naar voren, bootje loopt errug los heb ik gemerkt.... dus met deze aanpassingen kom je een heel eind...., ik zou die twist erin laten, max prop 29mm enkelspoed !!!

Succes..............Peet..............8)
 
heb je je zwaartepunt wel op de goeie plek??
die moet op 30 á 31 % zitten vanaf de achterkant.

ik had gezien op 1 van de foto's dat je accu's helemaal achterin liggen.
ik denk daar door dat ie niet strak op het water blijft met vol gas.

ik heb even op de h&m site gekeken hoelang je bootje is.
hij is 47 cm dus je zwaartepunt op op 14½ cm vanaf de achterkant zitten.

hoe zoek je het zwaartepunt.....?
Til dan de boot op met twee vingers op ’t zwaartepunt. De boot moet nu in balans zijn. Zo niet, dan de motor/spullen verschuiven totdat de zaak wel in balans is. Bij electroboten zullen de accu’s verantwoordelijk zijn voor een goede balans.

probeer het uit.

veel suc6

greetz jaimy[/img]
 
Nou ja... het vliegt! Dan zit Viper toch goed op de 35MC? :wink:

Maar... even serieus: ga alsjeblieft met dit kanon op de 40 of 27 MC zitten... Op deze manier krijgen we de Radiocontroledienst weer over ons heen met als gevolg nog meer regeltjes...

Roel
 
@ roel
ja die bedoel de ik de radio controlle dienst
daar kun je dus probleemen mee krijgen als je met boten vaart op de 35 mhz en net zo als dat een radio piraat er geen gedoe mee wil van wegen het regeltjes syndroom wat de overheid heeft wilen wij van de modelbouwers het al helemaal niet toch
 
Roel:
Maak je maar geen zorgen er zit inmiddels 40Mhz in.
Toen ik de foto’s maakten had ik nog geen kleine ontvanger
voor deze boot.


Peet:
Dank U voor deze wijze raad.
Ga het direct proberen.
Gebruikt een drie blad 30 mm van Graupner.


Jaimy:
Ook jou raad heb ik inmiddels nagegaan,maar zat met de gegevens aardig in de buurt.
Ik had expres de neus iets naar voren laten hellen omdat ik dacht dat het de vaareigenschap
ten goede zou komen.
Wat mij ook opviel, als je een bocht maakte links/of rechts de boot op een drijver vaarde.
Weet iemand waarom?

Hier wat gegeven van het monstertje,
Gewicht vaar klaar 800 gram
6 Lipo cellen parallel 11.1 volt
Motor inderdaad een Twister 33
Mini sevo en 40 Mhz ontvanger
Drie blad 30 mm kuststof.
 
dat ie op 1 drijfer gaat varen kan redelijk kloppen.

een mono gaat op z'n zijkant liggen in een bocht.
een hydro/tunnel/cat blijft recht op het water.
maar door de G kracht in een bocht gaat ie ook wel iets hellen naar de andere kan dan waar jij naar stuurt.
dus als je linkom gaat, gaat ie op z'n rechter drijfer .
en als je dus rechtsom gaat gaat ie op z'n linker drijfer.

het kan op zich geen kwaat.
alleen let wel op ga niet te hard door de bocht want dan gaat ie rollen. :twisted: :roll: :lol:

groetjes jaimy
 
Zodan het is niks dat ik grijs woord :cry: maar ik woord nog kleuren blind ook :oops: blauwe kanonetje 8) maar goed nu je op de 40mhz zit moet die tog gewoon kunnen varen dus gelijdenlijk gas geven erik :lol:
 
DSC00015.JPG



Nou de boot is wel vooruit te branden, maar inmiddels ook mijn tweede regelaar?
OP deze manier is hard varen niet leuk meer.
Wat zou hier nou de oorzaak van kunnen zijn?
 
meet eens hoeveel stroom dat je verbruikt, ik ben bang dat je net over de limiet van de regelaar gaat, en als deze dan niet goed gekoeld wordt kan dit gebeuren.
 
Volgens de beschrijving van Kontronik is de regelaar tempratuur protecion.
Het vreemde is dat waar de koelplaat van de regelaar zit, geen schade aan de componenten is.
Uiteraard word de regelaar op die plaats water gekoeld.
Denk dat de stroom uit de lipo cellen niet boven de 40 Amp komt. (3 cellen 11.1 volt)
Maar nogmaals ik kan het mis hebben.
Vreemd is wel dat de zelfde configuratie van een andere set als deze geen problemen geeft.
 
wanneer is het gebeurd, zodra je ging varen of na 5/6 minuten toen
je boot al langzamer begon te varen???

trouwens 45 amp is ook niet zoveel natuurlijk...
 
Ik schat dat er ongeveer 2 min. verstreken zijn.
Boot gaf geen tekenen van inhouden maar stopte gewoon.
Deze set heeft nog nooit eerder gedraaid.
 
he viper :roll: nog wat nieuws onder de zon 8) al nieuwe regelaar of nieuwe boten laat is wat van je hooren :lol: en vooral foto,s :wink:
 
ik denk dat je toch aan een hogere ampere regelaar moet gaan denken.
als je weer een regelaar koopt neem dan 70 80 of 90 ampere.
wel wat duurder maar als je elke keer een nieuwe regelaar moet kopen.
neem er wel 1 die watergekoelt is.
 
Back
Top