Ben ik te voorbarig ?

Ben het met Laurens eens, ikzelf ben ook met een 450 begonnen maar dit is echt een felle dondersteen. Ik denk zelf dat een 500- maat beter is. Maar ja hoe groter hoe meer ping ping!

Ikzelf heb ook een 600 en het is werkelijk een wereld van verschil in stabiliteit maar je ook weer stukken beter.

Ben ik het niet helemaal mee eens....

Een V2 of ouder zijn duidelijk tammer dan een V3 (Pro)
En daarnaast kan je veel doen om hem nog rustiger te krijgen, zo kan je een stuk minder uitslag geven op je swash of een korte flybar monteren met wat gewichtjes....

Pas heb ik een 450 ingevlogen en die vond ik heerlijk rustig, flippen wilde niet lekker maar hooveren ging veel beter dan met me Pro..

Ik zeg dat het makelijk kan met een 450 size, ze zijn nog goed te betalen en ze zijn rustig te krijgen.

Gewoon doorgaan met de Belt CP! maar vergeet niet te simmen.... scheeld je een hoop geld ;)

spanbandjes? Ik heb het kruis vast gezet met een stel tiewraps en ducktape, das geen grap. Maarja, zolang het maar goed vast zit nietwaar ;)

Een V2 of ouder zijn duidelijk tammer dan een V3 (Pro)
En daarnaast kan je veel doen om hem nog rustiger te krijgen, zo kan je een stuk minder uitslag geven op je swash of een korte flybar monteren met wat gewichtjes....

Pas heb ik een 450 ingevlogen en die vond ik heerlijk rustig, flippen wilde niet lekker maar hooveren ging veel beter dan met me Pro..

Ik zeg dat het makelijk kan met een 450 size, ze zijn nog goed te betalen en ze zijn rustig te krijgen.

Gewoon doorgaan met de Belt CP! maar vergeet niet te simmen.... scheeld je een hoop geld ;)

Thx, voorlopig lukt alleen FMS, en dat is niet het van het natuurlijk.
Zijn er verder nog tips om hem "rustig" te krijgen ?

Heb hier al de goeie raad gekregen om een andere controller te kopen maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

tiewraps is hetzelfde ;)
Ben van Belgie hé :)

Ja ik dacht het al maar wist het niet zeker ;)

FMS heb ik eens geprobeerd maar dat is helemaal niets... Ik geef liever geld uit aan onderdelen dan aan zo'n simulator. Ik leer het wel met vallen en opstaan ;)

Thx, voorlopig lukt alleen FMS, en dat is niet het van het natuurlijk.
Zijn er verder nog tips om hem "rustig" te krijgen ?

Heb hier al de goeie raad gekregen om een andere controller te kopen maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Als FMS werkt dan werkt helisimrc waarschijnlijk ook wel... dat vind ik een hele fijne sim waar je erg veel in kunt stellen voor een 450... (bijvoorbeeld, motor, gebuikte pinion, maximale pitch enzovoort)

Maarten

Dat kan ;-) , maar ik zeg ook niet dat met een 450 size niet kan leren helivliegen. Ikzelf heb ook een 450 en hoveren gaat prima met deze heli, maar met een windkracht 3 tot 4 dan heb je toch echt wel je handen vol om hem als beginner in bedwang te houden. Zodra je gaat rond vliegen met de 450 en er staat een windkracht 3/4 nou dan wil ie er als een raket vandoor gaan! Verder is het gewoon een feit dat de kosten als je hem crasht erg meevallen.

Maar een grotere heli is gewoon stabieler en is met een windkracht 3/4 gewoon wat handelbaarder.

En als sim zou ik de FMS in de prullebak gooien en toch echt gaan voor Phoenix gaan, oke is wel weer 100 euro maar dit heb je binnen no time terug verdient, en ehhh je kan vliegen als het buiten regent!

Ik heb ook al aardig wat sim spul geprobeerd alleen phoenix mist nog.
Maar persoonlijk vind ik realflight toch echt nog het dichtst bij de realiteit liggen.
FMS is indd niks... Is leuk maar niet om te leren vliegen.

Maar ja iedereen zijn eigen ding.
PS. Bij realflight heb ik ook een CP heli gevonden met trainingskruis. Vliegt toch wel grappig.

Ikzelf heb ook een 450 en hoveren gaat prima met deze heli, maar met een windkracht 3 tot 4 dan heb je toch echt wel je handen vol om hem als beginner in bedwang te houden. Zodra je gaat rond vliegen met de 450 en er staat een windkracht 3/4 nou dan wil ie er als een raket vandoor gaan! !

AH, vandaar dat het hier gewoon niet lukt ;)
Nu dat er hier vandaag ne keer geen wind is kan ik de heli niet gebruiken :(
Staat nog in panne en de onderdelen hebben vertraging,doeme toch.

Als beginner moet je gewoon wind vermijden, zoek een plek waar je binnen kunt vliegen zodat de heli alleen beweegt wat jij stuurt. Ik heb eerst een paar weken op de sim geoefend voordat mijn King2 indoor de lucht in ging en dat ging zonder crashes omdat de reflexen dan al redelijk zijn. Ik ben wel van mening dat je de heli met zo'n Esky zender niet best kunt afstellen waardoor je het jezelf niet makkelijker maakt. En als de heli zonder wind gelijk een kant op gaat moet je wellicht de swash links nog afstellen...

Dat is makkelijk gezegt, zoek een plek op binnen... ik heb geen idee waar... dus ik moet wel buiten oefenen...

Ik ben wel van mening dat je de heli met zo'n Esky zender niet best kunt afstellen waardoor je het jezelf niet makkelijker maakt. En als de heli zonder wind gelijk een kant op gaat moet je wellicht de swash links nog afstellen...

Het enige wat je op de zender zult moeten controleren bij elke vlucht is of de analoge trims nog goed staan en de hover pitch en gyro pitch knoppen niet verdraait zijn of aanpassing nodig hebben.

De swashplate zal zo uit de doos echt nagenoeg altijd perfect afgesteld staan (bij een nieuwe koop natuurlijk), dus daar zou ik niet als eerste dingen aan veranderen. De meeste beginners weten niet wat ze doen en raken verstrikt in hun eigen fouten.

De zender is inderdaad een zwak punt, maar het is onzin dat er niet mee gevlogen kan worden en dat je niet al het noodzakelijke kunt instellen.

Pitch /throttle curves weliswaar niet, maar de standaard curves zijn vrij goed mee te vliegen.

Back