ben net gegonnen

  • Topicstarter Topicstarter flying chantal
  • Startdatum Startdatum
F

flying chantal

Guest
hoi ben net begonnen ,maar kan het wel al een beetje
ik heb een electro zwever die mijn vader gemaakt heeft en als het goed weer is dan gaan we naar de hei
maar mijn vraag is : als mijn vliegtuig op me af vliegt dan maak ik altijd een stuurfout
hoe onthoud ik dat ik de tegenovergestelde kan op moet sturen :?: :?: :?:
 
Het enige advies wat gegeven kan worden, is vooral veel vliegen.
Zodra het kan, vliegen.
Zelfde geld voor heli's e.d.
Nose-in is nog steeds 1 van de moeilijkste dingen in het begin bij vliegen.
 
Eenvoudigste regel: ga naar een club en ga daar lesvliegen
(ron zal zometeen wel komen met de links naar de clubadressen :wink: ).

2de regel: de richtingsroer- of rolroerknuppel dezelfde kant opsturen als waar de lage vleugel naar toe hangt.
dus als je naar de neus van de kist kijkt en de kist hangt naar rechts (in vliegrichting is de linkervleugel dus laag) dan stuur jij je knuppel naar rechts.
 
Zie je wel:

ff wachten..................
En daar is ie dan Ron................. :wink:
 
bedankt de makkelijkste tip is toch die van berto bedankt
 
Misschien wel de makkelijkste maar vaak ook de kostbaartste zonder goede begeleiding :roll:
 
op je af vliegen is makkelijk aan te leeren

een model autotje van nikko
kan ook helpen om op je af te leeren
of zoon goedkoop ding van de pomp :D

kan je al vliegen is dit mijn tip

als je maar naar je vleugels kijkt
zakt er een veugel helft die niet moet zakken
beweeg je stuur knuppel rustig die kant op
en het model vliegt weer recht :D

wil je wel door geef een beetje up / hoogten roer
draai je bocht en geef even tegen richting roer om uit je bocht te komen
dit is makkelijk wand je vliegt weer van je af
laat rustig je hoogteroer weer in neutraal komen

maar blijf je hoogten tjaken ivb wind richting

en dat geld ook voor je richting

Dennismva
 
In het begin met je rug naar model staan en over je schouder kijken. Werkt prima voor mijn leerlingen.

Al snel wen je eraan en heb je deze truuk niet meer nodig.

Groeten,
Gerben
 
Gerben zei:
In het begin met je rug naar model staan en over je schouder kijken. Werkt prima voor mijn leerlingen.

Al snel wen je eraan en heb je deze truuk niet meer nodig.

Groeten,
Gerben

tijdens het vliegen :roll: :hammer:
 
Weleens geprobeerd met leerlingen die erg veel moeite met op zich af vliegen hebben Marco?

Groeten,
Gerben
 
Gerben zei:
Weleens geprobeerd met leerlingen die erg veel moeite met op zich af vliegen hebben Marco?

Groeten,
Gerben

Ok kwam wat vreemd over op me. excuus :oops:
 
flying chantal zei:
hoi ben net begonnen ,maar kan het wel al een beetje
ik heb een electro zwever die mijn vader gemaakt heeft en als het goed weer is dan gaan we naar de hei
maar mijn vraag is : als mijn vliegtuig op me af vliegt dan maak ik altijd een stuurfout
hoe onthoud ik dat ik de tegenovergestelde kan op moet sturen :?: :?: :?:


ik zou zeggen! verkoop je zwevertje,en koop een brandstof model
dan kun je daar eerst mee leren rondjes rijden op de grond.

en je zult dan zien dat het precies hetzelfde sturen is als in de lucht..

groetjes..
 
probeer voor je gevoel "in" het vliegtuig te zitten (alsof je de piloot bent). Als hij op je af komt moet je reageren zoals je zou reageren als je erin zou zitten..

maar belangrijkste: neem les!
 
drestar zei:
en je zult dan zien dat het precies hetzelfde sturen is als in de lucht..

groetjes..


Zeg je dat ook als er windkracht 7 staat ?
In de lucht heb je te maken met allerlei weersomstandigheden, windvlagen en dergelijke.
Dan reageerd zo'n vliegtuig niet hetzelfde als dan wanneer je op de grond zit te "prieken"
 
Gammapooka zei:
drestar zei:
en je zult dan zien dat het precies hetzelfde sturen is als in de lucht..

groetjes..


Zeg je dat ook als er windkracht 7 staat ?
In de lucht heb je te maken met allerlei weersomstandigheden, windvlagen en dergelijke.
Dan reageerd zo'n vliegtuig niet hetzelfde als dan wanneer je op de grond zit te "prieken"


nee,maar het gaat hier om het gevoel te pakken te krijgen.en op de grond gaat het vliegtuig bij nose in naar bv links te sturen ook dezelfde kant op als dat je dat zou doen in de lucht.
 
Ha Chantal.
Leuk dat je ook in de rc modelbouw zit.
Maar je hoeft niet perse naar een club te gaan hoor om goed advies te krijgen. Er zijn ook genoeg wildvliegers die je goed advies kunnen geven.
Misschien vliegen er op de hei wel meerdere vliegers.Dan zou je het ook aan hun kunnen vragen.
 
Back
Top