ben net gegonnen

• Topicstarter Topicstarter flying chantal
  • Startdatum Startdatum
Ok, maar toch!!! Altijd naar een club gaan, en al helemaal als je dadelijk een brandstof model hebt... Scheelt een hoop reperatiewerk... Ga gewoon naar een club en dan kun je daar prima leren vliegen, is het goedkoopst en volgens mij ook het leukst (in je eentje vliegen begint al gauw te vervelen....)

Gerben zei:
In het begin met je rug naar model staan en over je schouder kijken. Werkt prima voor mijn leerlingen.

dat verbied ik mijn leerlingen om dat te doen, zo kweek je een verkeerde gewoonte aan. Ik leer het aan volgens de manier van Berto, stick in de richting van de laagste vleugel.

@ Drestar
Sorry maar een auto kopen om dat te leren vind ik onzinnig advies, dan moet je nog altijd leren vliegen. Na een paar keer vliegen zal je sowieso al wat automatismen ingekweekt hebben zodat je niet misstuurt

Ik vind het niet zo'n slecht advies om met een auto (zo'n prulleke bedoel ik, niet zo'n dure) te oefenen. Kun je ook thuis doen, als er niets op het vliegveld te doen is of even in een verloren kwartiertje.

In het begin met je rug naar model staan en over je schouder kijken. Werkt prima voor mijn leerlingen.
Zo krijg je straks piloten die over het hele veld achter hun model aan lopen of er voor uit lopen.

ik zou zeggen! verkoop je zwevertje,en koop een brandstof model
dan kun je daar eerst mee leren rondjes rijden op de grond.

en je zult dan zien dat het precies hetzelfde sturen is als in de lucht..

of het nu een zwever is of een brandstofmodel of een electromodel het sturen blijft hetzelfde. Het zelfstandig rondrijden met een model over de grond door een beginner zonder ervaring is een heel slecht plan.

De beste methode is zoals Berto al aangaf, ga naar een club met goede instructeurs.

Een geheugensteuntje voor als je model naar je toe komt is de afhangende vleugel met je stick ondersteunen. Maar dit soort dingen maar beperkt gebruiken omdat het ook wel eens verkeerd kan uitpakken.

Eigenlijk gaat het al mis als je er over na moet denken.
Het moet routine worden, en die krijg je alleen door heel veel doen.

@ Drestar
Sorry maar een auto kopen om dat te leren vind ik onzinnig advies, dan moet je nog altijd leren vliegen. Na een paar keer vliegen zal je sowieso al wat automatismen ingekweekt hebben zodat je niet misstuurt[/quote]

wie heeft het hier over een auto??? ik bedoelde met een vliegtuig! ..een trainer met een bestuurbaar neuswiel..net zo als droog zwemmen zeg maar :D

Back