Benelux + Race @ MAC de Baanbrekers

Discussie in 'Electro onroad' gestart door patrickjo, 11 apr 2012.

  1. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    70 inschrijvingen

    Maar waar zijn de Nederlandse rijders nu?

    Gr Patrick
     
  2. EZman

    EZman

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    139
    Wel opletten met afwijkingen toe te laten op het technisch regelement, dat zet de deur open naar vele discuties op de race zelf.

    MJ
     
  3. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    dan kan je beter in het reglement opnemen dat ze aan de Efra specificaties moeten voldoen (dus niet op de lijst hoeven staan). Anders kan er geheid tijdens de wedstrijd een klacht over komen dat iemand (die net boven de melder staat) zulke lipo's gebruikt en die heeft dan conform het reglement gelijk....

    edit: Precies EZMan, dat bedoel ik dus...
     
  4. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Dat gaat al sinds de eerste editie goed dus laten we nu geen beren op ons pad zoeken maar er weer gewoon een super mooie race van maken...
     
  5. EZman

    EZman

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    139
    Akkoord, maar kom dan niet 2 weken voor de race verkondigen op een openbaar forum dat je met niet legale accu's wil meerijden.
    Stel dat ghostjen de pole rijd........?

    MJ
     
  6. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    precies EZman, dan kan het zo zijn als ghostjen in dezelfde klasse als mij rijdt dat ik protest indien omdat hij geen legale accu gebruikt. Dan heb ik 100 % gelijk......

    Zelfde als er gezegd wordt, ow, je mag met elke 10,5 turns motor rijden in de stock. Nu staat er dat er met de MuchMore 10.5 met zero endcap gereden moet worden. Mede hierdoor zijn er weinig nederlanders die mee doen. Die moeten voor deze ene race een motor aanschaffen...

    Martijn
     
  7. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Martijn ik snap je punt qwa Stock klasse en 10,5 MuchMore.

    Vorig jaar hadden we ook de klasse voor Nederland erin zitten de 13,5 klasse maar niemand schreef zich in.
    Zo was het de Nederlanders hun eigen schuld dat die klasse vorig jaar kwam te vervallen.
    Nu hebben wij gekeken waar vandaan wij de meeste rijders krijgen en dat is toch Belgie Ondanks dat deze race geen opwarm ronde is voor een BK.
    Maar echt een losse race is.
    Eerst wilde we het open houden qwa 10,5 motor maar omdat iedereen bij de FBA met de MuchMore combo rijdt hebben we die als nog aangehouden.
    En idd als nu een Nederlander mee wil doen zal hij/zij een MuchMore motor moeten aanschaffen maar kan dan wel zijn 0 graden endplate van zijn 13,5 gebruiken.
    Wij willen graag dat de Nederlanders ook komen rijden maar helaas laten ze het steeds afweten.
    En is het voor ons ook steeds moeilijker om het voor iedereen naar zijn of haar zin te maken.
    Als er meer Nederlanders komen kunnen wij als organisatie ook meer voor hun doen maar dan zullen we ook wat input moeten krijgen.
    Zo kunnen we dan voor volgend jaar als wij 5 jaar bestaan met de Benelux ook iets voor de Nederlanderse stock rijders doen.


    Maar wat IK dan niet snap is dat Nederland nu ook een Modified klasse heeft met de zelfde banden, en ook daar schrijft niemand zich voor in?

    Is het de reden om de club als Baanbrekers te mijden?
    Of omdat er iemand in de organisatie zit?

    Gr Patrick Jongenelis
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ieder jaar is er altijd de discussie over het niet willen rijden op "brandstof circuits". Een circuit is een circuit en voor mij maakt de onderscheid niet uit.

    Maar er was nog 1 mod plek? Hmmmm....... Weet alleen niet of ik het ga redden met mijn 4800 paketten.
     
  9. __Ted__

    __Ted__

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    719
    Locatie:
    Harderwijk
    Patrick, ik snap jullie ook wel.

    Maar ik doelde meer op het feit wat EZman ook al aan gaf, maar nu gaf ik als voorbeeld de motor. Je hebt een reglement, hanteer dat dan ook en ga niet zeggen, je hebt geen EFRA legale accu's, maar je mag wel meedoen.... dan krijg je hele scheve gezichten en mogelijk "problemen" tijdens de wedstrijddag(en).
    Daarom gaf ik eerder aan, als je accu's wilt toe staan die niet op de EFRA lijst staan (maar mogelijk wel voldoen aan de specificaties) kan je beter als reglement opnemen dat de accu's moeten voldoen aan de EFRA specificaties en niet dat ze op de lijst moeten staan. Maar goed, dat is mijn mening. En ik gaf ook al aan, mocht er iemand boven me staan die accu's gebruikt die niet voldoen aan het reglement, dan kan ik daar bezwaar tegen maken en sta ik 100% in mijn recht... Kunnen jullie dan niet ontkennen...

    Waarom de Nederlandse rijders niet komen durf ik echt niet te zeggen. Snap het ook niet. Voor komend NK staan er ook geen "extra" rijders ingeschreven. Niet in de stock klasse, Mod klasse en Formule 1 / Pro Ten.
    Je moet niet gaan twijfelen aan de organisatie, want mocht, ik benadruk, mocht het zo zijn dat er daarom een aantal rijders niet komen dan is dat hun probleem! Zonder alle vrijwilligers zijn er helemaal geen wedstrijden! Dus top dat de Baanbrekers zoiets organiseren, dit jaar ben ik er zeker bij!

    Martijn
     
  10. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Hi Martijn,

    idd qwa accu,s heb je gelijk hoor, en is misschien ook mijn fout om het zo makkelijk toe te staan.
    Maar ook daar komen we wel aan uit.
    Ik snap ook dat je het als voorbeeld hebt gepakt.

    Ik hoop dat je a.s. weekend nog wat rijders kunt mee krijgen F1 is trouwens goed aan het vol lopen.

    En ik vind het leuk dat jij er wel bij bent.


    @ Roelof we hebben geen maximum op aantal rijders.

    Gr Patrick Jongenelis
     
  11. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Ik snap de discussie niet

    72 inschrijvingen waarvan 30 Nederlandse inschrijvingen.

    O ja er hebben zich wel 5 Belgische rijders ingeschreven voor de TC Stock 10.5 en maar 3 Nederlanders voor een klasse die in Nederland niet gereden wordt.

    Totaal on interessant zo lang we het weekend met z'n allen maar plezier hebben.

    Wat de Lipo's betreft kan de organisatie toch een kleine toevoeging aan het reglement maken.

    Anders moet ik me ook maar weer uitschrijven want ik rijd ook met Nano Tech lipo's.
    Die zijn volgens het Nomac reglement voor de Pro-ten 10.5 dan weer wel toegestaan, ondanks dat in het reglement van de Benelux wordt verwezen naar de EFRA lijst.

    Andre
     
  12. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Morgen hebben we een kort overleg met de organisatie over het al dan niet toestaan van accu's en de EFRA lijst. Ik denk dat we hier als organisatie best uitkomen...
    En zoals al eerder aangegeven, gewoon lekker komen rijden met de Nano tech accu's, is al jaren goed gegaan. Ik rij hier zelf ook mee ;-)
     
  13. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Reglement rondom de accu's is inmiddels aangepast, deze moeten voldoen aan de EFRA specificaties. Dank je voor deze tip Martijn.

    Model Auto Club " de Baanbrekers"

    Let's race
     
  14. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @Petter..... Top man.
    Kunnen er ook geen "vragen" en/of commentaar over komen.

    Mvg Roy
     
  15. lexbro

    lexbro

    Lid geworden:
    25 okt 2012
    Berichten:
    43
    yes alweer 74 inschrijvingen en er kunnen er nog meer bij.
    maar onthoud dat je maar kan inschrijven tot met 7 juli.
    dan sluit de inschrijving zodat we nog wat zaken kunnen voorbereiden.

    groetjes lex
     
  16. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    75 rijders
     
  17. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Tussenstand per klasse:
    Formula 1: 14 deelnemers
    Pro10 Modified: 13 deelnemers
    Pro10 Stock: 18 deelnemers
    Touring Modified: 23 deelnemers
    Touring stock: 7 deelnemers
     
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Formule 1: 20 deelnemers
    Pro10 modified: 13 deelnemers
    Pro10 stock: 18 deelnemers
    TC modified: 27 deelnemers
    TC stock: 9 deelnemers

    Is inmiddels al weer flink gestegen in de aantallen!!! Zéér goede zaak!!! :)
     
  19. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    hebben alle klassen 5 minuten rijtijd of is de stock 7 minuten? Ben het even kwijt hoe het vorig jaar was.
     
  20. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Vorig jaar was het voor de Pro10 10.5 stock VIJF minuten.
    Net even terug gekeken op MyRcm.ch
     

Deel Deze Pagina