benodigde reserve delen Rustler VXL

ik heb sinds kort een rustler vxl voor een beetje offroad fun.
nou wil ik alvast wat reservedelen gaan bestellen zodat ik niet misgrijp als er wat stuk zou gaan.
mijn vraag is dus kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik zeker op voorraad moet hebben/wat snel stuk gaat?
bijvoorbeeld draagarmen, aandrijfassen e.d.

Nou daar kan ik kort in zijn. Volgens mij gaat er niet zo snel iets stuk. Het afgelopen jaar alleen een schokbrekertje. Wel zou ik je adviseren om een gesloten kapje te kopen voor over je tandwielen anders vernield het zand deze.

ik heb de auto nu niet bij me, maar volgens mij heeft de vxl versie die er standaard op zitten toch?

Zal niet, je kunt eens kijken bij de aandrijfas, daar zit een opening bij de standaard Traxxas gear cover, 10 tegen 1 dat die gewoon op de VXL versie zit, de dichte is nl. van RPM.

We hebben hier een Bandit VXL staan en die had wel een kapje maar was toch behoorlijk open aan de onderkant. Omdat de Bandit en de Rustler nogal op elkaar lijken ging ik er van uit dat het bij jou ook zo was. Met name waar de as de "versnellingsbak" in gaat kan nogal wat rommel naar binnen. Eeerst hebben we dat opgelost met een stukje plakband en nu een speciaal kapje.

RPM gearcover
RPM bumper
RPM arms
RPM shocktowers
Jato aandrijf armen

Dan heb je al een redelijk bulletproof auto op de casters e.d. na.

M.b.t. de standaard gearcover, daar zit inderdaad een gat in waar vuil naar binnen kan.

Je hoeft niets te bestellen/upgraden aangezien de wagen van zichzelf al heel degelijk is. Maar i.p.v. dingen stock te vervangen kun je ook upgraden naar voorheen genoemd RPM spul. Caster blocks / steering blocks, rear hubs en bulkheads zou ik persoonlijk vervangen voor aluminium, maar daarover verschillen de meningen. Ga niet voor RPM op de eerste drie, dat is namelijk te sterk met als gevolg scheve hingpins.

De RPM gearcover is altijd een zinnige aankoop, evenals de bumper die al het grootste deel van de impact zal opvangen. De armen en shocktower zijn in mijn ogen zeer nuttig voor het zwaardere bash en spring werk.

Back