benzine en stroomkabels

Wie heeft er een tip voor stroomkabels die bestand zijn tegen benzine?
We gebruiken pompen die in de tankkan hangen (uit de automobiel industrie, dus gecertificeerd daarvoor) en op dit moment gebruiken we als stroomkabels de siliconen koperdraad.
In de gewone euro 95 fuelkan beginnen de kabels hun siliconen jasje te verliezen, de ASPEN kan houdt het nog, maar ook die worden dikker.
De afgelopen jaren wordt er steeds meer alcohol toegevoegd aan de benzine (nu 6%) en dat heeft effect op kunststoffen. Bepaalde epoxy tanks kunnen ook gaan oplossen.

Wie heeft er een tip?

Hoi Richard;

De kabels die bij een auto in de tank zitten hebben over het algemeen een vrij harde en gladde isolatie, geen idee welk materiaal dat is, lijkt wel wat op teflon.
Ook de aders van de kabels zijn geen koper, maar een zilverkleurig materiaal, wat slecht tot niet te solderen is (rvs?)

siliconen slang lost op in benzine je moet de orginele bedrading gebruiken welke voor het brandstof systeem gebruikt word in de auto industie.

En al bij de Brezan geweest ?

Geef dit fan gelijk door aan iedereen die met benzine vliegt. Geen siliconen gebruiken,maar één plastic of synthetische rubber isolatie. Ook latex kost op in benzine

De normale stroomdraad kun je gewoon gebruiken.dit zat al zo in de jaren 80 bij diverse auto'à.
Ik zelf ben automonteur ,de jongens achter de balie van een vrezen of gelijke,hebben maar een grove kennis.

De isolatie van de "brezan"kabel wordt na verloop van tijd keihard en broos, ik spreek uit eigen ervaring.....
(duurt meestal wel een paar jaar, dus elk jaar nieuwe snoertjes er aan en je bent OK)

De isolatie van de "brezan"kabel wordt na verloop van tijd keihard en broos, ik spreek uit eigen ervaring.....
(duurt meestal wel een paar jaar, dus elk jaar nieuwe snoertjes er aan en je bent OK)

Nog nooit last van gehad bij mijn auto's waar ik het pompje in de tank ingebouwd heb.

Back