Benzinedieven rijden onschuldige dood

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Cheeta, 22 okt 2011.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    VIDEO: Dode bij ongeluk A2 bij Vinkeveen na achtervolging benzinedieven Nieuws brand ongeluk Mijdrecht Vinkeveen Wilnis Uithoorn Aalsmeer

    Ronduit schandalig.
    Mogen van mij voor moord met voorbedachte rade de bajes in.
    Waar gaat het heen met de maatschappij voor een tankje benzine 70 euro iemands leven op het spel gezet. *en vermoedelijk wel meerdere levens.

    Aanklacht zou moeten zijn:
    -Moord met voorbedachte raden
    -Meervoudig poging tot moord
    -Poging tot moord op een ambtenaar in functie
    -Diefstal
    -Negeren stopteken politie.

    Als ze hier weg komen met een "taakstrafje" dan zijn we echt ziek geworden in dit land.
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik verbaasde me ook al over die achtervolging.
    Het wordt tijd dat er bazooka's aan boord van de politie auto's komen.
    Geen vragen meer stellen, geen achtervolgingen meer, meteen van de weg af blazen, dat ongedierte.

    ZOZO heb jij daar geld voor over om zulk tuig te eten te geven dan?
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    het verbaast mij eerlij kgezegd dat een bajes geld kost..
    volgens mij kan je daar prima doosjes laten plakken of wat dan ook.

    laat ze maar werken voor hun verblijf.
    niet willen werken? brood en water geen luxe.

    wordt echt tijd dat de gevangenissen eens wat minder hotel achtig worden.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Jaja, er komt een onderzoek als een dergelijk groot optreden van de politie wel nodig was voor een paar benzine dieven. Duidelijk zijn er mensen die dus vinden dat de kleine criminaliteit geen aanpak nodig heeft......
     
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Precies;
    lang leve nederland, we moeten veel meer gedogen. . .
     
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Dan zullen toch eerst eens de rechters betere straffen moeten uitdelen. Zolang men bezig blijft met dat op de vingers tikken wordt het alleen maar slechter en de criminaliteit groter.
    Tja, het is heel zielig dat een moordenaar de doodstarf zou krijgen, maar nergens hoor je iets over hoe zielig het is voor de vermoorde en zijn familie leden............... Men praat dan over mensenrechten, maar waar zijn de mensenrechten van de vermoorde. Zolang de mensheid en de rechterlijke macht hier er zo over denkt zal er niks veranderen.

    Een van de redenen dat ik ooit met de beveiliging gestopt ben. Je loopt rond als joker en als er iets gebeurd mag je nog minder dan die politie agent en men steunt je niet. Ooit bij de Luchtmacht diensten gelopen met 3 wapens (hond, pistool en wapenstok)op zak terwijl ik in nood geen een mocht gebruiken..... Hond moest aan de korte 1,5 meter lijn, commando stellen of vast of iets in die trend mocht niet gebruikt worden. Pistool in de holster, 3 volle magazijnen in je broekzak en de magzijnhouder aan je koppel, wapenstok aan de gordel in zijn houder.
     
  7. ultim@te

    ultim@te Guest

    mijn standpunt is : beroof je iemand opzettelijk van het leven , dan verlies je ook je eigen leven .

    oog om oog tand om tand .:mad:
     
  8. GravityResearch

    GravityResearch

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    76
    WTF; typisch Nederland, we gaan toch geen 'file creeeren' (snelweg stilleggen - levens riskeren), voor wat, voor een tankje benzine ?
     
  9. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    nee joh gewoon 2 miniguns aan de zijkant of niet? ;)

    ps; iets te veel films gekeken die gast.


    maar ergens heb je wel gelijk het zou wel wat ruiger kunnen dat van de weg af halen, check maar eens hoe het in de US gaat.
     
  10. thomas

    thomas

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    329
    Locatie:
    NL
    In de UK en de VS leggen ze een soort metalen strips met scherpe uitsteeksels eraan op de weg om ontsnappende verdachten van een stel lekke banden te voorzien. Ook zetten ze vaak helicopters met infraroodcameras in.
    Ongelukken gebeuren er nog steeds, maar dan zet je als politie tenminste niet expres de levens van onschuldige burgers op het spel (de file was blijkbaar door de politie gecreeerd om de auto tegen te houden - dat is inderdaad gelukt, inclusief het vroegtijdig beeindigen van andermans leven:().

    Nog een geval van compleet gestoord gedrag:

    EOD'ers gewond na ontploffing explosief in Voorschoten
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Gewoon lijfstraffen invoeren.
    Doodstraf komen ze er makkelijk vanaf en levenslang kost over het algemeen een bak met geld.

    Kruimeldief, vingers choppen. Handgemeen handjes eraf. Enz.

    Dan denk je nog wel een keertje na.

    Als burger mag je niets terug doen maar als crimineel kom je er vaak met een relatief kleine straf er vanaf.
     
  12. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    maar de politie wordt ook aangeklaagd.


    ze sturen er meer dan 4 politieauto's op af die dus keihard rijden.
    dan laten ze het verkeer stil staan om hen te stoppen dan is het toch logisch dat het hele groepje kat en muis erop af knalt?

    dan konden ze beter dan het kenteken opschrijven, voor die 70euro.
    ze hebben nu gewoon het verkeer gebruikt voor de barricade.
     
  13. bier-Ton-

    bier-Ton-

    Lid geworden:
    11 feb 2007
    Berichten:
    221
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Hoe je het draait of keert, er is toch een dode te betreuren die een hoop nabestaande achterlaat omdat er een paar zijn die zo nodig moesten stelen, zij zijn de aanstichters van dit drama en gevolg.
    Als we ook andere de schuld gaan geven komen die gasten er weer vanaf met een taakstrafje.
    Nadat ze de agenten van de weg probeerde te rijden is het een ander spel geworden, voor die tank benzine hadden ze ook naar de kant kunnen gaan, maar kozen er voor als gewetenloos projektiel door te rijden en de wagen als wapen te gebruiken met alle gevolgen vandien.
    Helaas is ook dit weer achteraf, en achteraf kijk je een koe in de kont.
    Mijn oprechte medeleven aan de nabestaande.
    Ton...
     
  14. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    en ze weten niet zeker of zij ook de brandstof gestolen hebben,
    waarom nou zo n blokkade oprichten??
    ze hadden ze toch ook gewoon kunnen volgen,naar huis of waar dan ook,
    in elk geval niet tot de tank leeg was :D:D:D
    en nu met aanrijding zou alle brandstof weg kunnen lekken op die nieuwe weg,
    snelweg kan je het ook niet noemen met zn 100 km p uur
    5 banen breed
    laatst ook rij je 100 en alle banen naast je zaten autoos die precies 100 reden
    leek wel slotbaan racen
     
  15. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Nee nee, niet de oplossing , want dan komen ze er nog beter vanaf. Geen handen meer , dus ze kunnen niet werken , en dan leven op een uitkering... waarschijnlijk ook nog een gratis auto (aangepast om zonder handen te kunnen rijden met gratis benzine)

    Cor
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Daarom werden in de middeleeuwen ook niet zo snel (hele) handen afgesneden, maar eerder een of meer vingers, of bijvoorbeeld een oor of neus. Dan kon iedereen zien dat je een misdadiger was en kon je toch nog gewoon voor jezelf en evt. je gezin blijven zorgen.
    (Nu hadden ze toen ook nog niet zoveel met uitkeringen, dus veel keus had je niet)
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2011
  17. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen

    daar sluit ik me ook bij aan...
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Mja... en nu is er een auto een politiecontrole voorbij gereden, was er weer een achtervolging met zelfs een heli erbij en er zouden schoten gelost zijn. Krom eigenlijk want ze hebben "alleen maar een stopteken genegeerd" terwijl er nog niets crimineels aangetoond was. Deze actie zou dus nog twijfelachtiger moeten zijn dan de achtervolging op een paar benzinedieven.
     
  19. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Volgens mij stoppen NORMALE mensen dan wel.
    Bovendien was er wat uit de auto gegooid, wat de juuten mogelijk niet mochten vinden IN de auto.

    Vast geen lievertjes die weer zijn door gereden (dat doe je niet onbewust), weer iemand om meteen af te knallen!

    Ruimt lekker op.
     
  20. jitze

    jitze PH-SAM

    Lid geworden:
    9 apr 2007
    Berichten:
    3.239
    Locatie:
    Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles
    nog meer discussie en meningen: Onverantwoorde risico’s | AutoWeek weblog - AutoWeek.nl

    Mijn mening:
    "Als je als dief na het stelen van benzine zulke grote risico's neemt suggereer je dat je meer te verbergen hebt dan alleen je benzinediefstal (auto gejat, geheime plantjes, andere buit aan boord?).
    Wat mij betreft is het dan oké om er alles aan te doen diegene te pakken. Daarnaast zie ik dit als een zero-tolerance beleid. Als je op voorhand weet dat de Politie af gaat haken als jij flink doortrapt wordt het allemaal wel erg makkelijk... "
     

Deel Deze Pagina